En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kort fråga, jag äter folsyra-tabletter och har gjort hyfsat regelbundet några månader. Annat man ska tänka på såhär innan en ev graviditet?

Den kan bli sämre och det kan gå i skov. Jag hade min på samma nivå tills jag blev 30 då den rasade hejdlöst under ett halvår o jag gick från jobbig mensvecka till några få dagars smärtfrihet per månad, ena äggstocken förstördes osv. Men som sagt, min endo är jävlig o vi är ändå rätt så få som har det så jobbigt. Har du klarat dig så pass bra så här långt borde det ju vara rätt så stadigt, OM du nu har det. Inte oroa sig i onödan :) Jag är med i stödgrupp om endo och det är många som opererat sig många gånger och en hel del som inte blivit bättre och några blivit sämre så op är verkligen ingen bra lösning. Opererar man nära äggstockarna rasar det dessutom en massa ägg som man hellre vill ha till bebistillverkning, och efter operation kan det bli sammanväxningar som gör det svårare för äggen att vandra. Oskuret är ofta bäst ;)

Sorry ni andra för lite OT men endo är ändå en faktor inom infertilitet så skadar väl inte att det nämns.

Nä är ju faktiskt bara sen april som jag märkt att nått nog inte är som det ska vara. Mensvärken har jag alltid bortförklaringat med att "lite" smärta får man tåla :cautious:

Aha okej, nä då låter det verkligen inte som något man vill göra i första taget. Nä jag hoppas såklart att det inte är endo, ska bli spännande att se livmodern på ul :D och vad de hittar.

Är det okej om jag eventuellt skickar pm efter besöket? Har ingen i min närhet som är påläst som jag känner att jag kan fråga.

Hörrni - Visst är det så att Ägglossningstest kan ge utslag även på att mens är på gång? :confused: Jag gjorde som man inte ska och tog ett ÄL-test för jag kände ett testoman-infall och hade inga gravtest hemma. Och det var tvärpositivt. Visst är det så att de KAN ge fullt utslag för typ graviditet, men även för anstående mens? Och ja. Ägglossning då.

Hörrni - Visst är det så att Ägglossningstest kan ge utslag även på att mens är på gång? :confused: Jag gjorde som man inte ska och tog ett ÄL-test för jag kände ett testoman-infall och hade inga gravtest hemma. Och det var tvärpositivt. Visst är det så att de KAN ge fullt utslag för typ graviditet, men även för anstående mens? Och ja. Ägglossning då.

Vad jag har läst mig till kan ÄL-test ge utslag för olika orsaker när det närmar sig mens.
Men spring och köp ett gravtest människa! :p

Det borde inte visa tvärpositivt för annat än äl och graviditet. Ingen av de hormoner som ältester reagerar på skall bli högt dagarna innan mens.

Sen kan mängden LH variera under en cykel men tvärpositivt skall det som sagt bara bli vid äl och graviditet.

Säger som @MikaTela ta ett gravtest kvinna!!!! :D

Köp ett gravtest.

Då jag hade konstig smak i munnen i morse och sambon luktade starkt av något medel så jag inte kunde sova så tog jag ett test.

Är på BIM-3 så hade inga stora förhoppningar. Men där var ett svagt streck.
Nu är jag jätteskakig! Nästan halvt i chock. :eek:
Härligt! Grattis! :banana:

@MikaTela @lil-sis @Tora - Ja, det är väl lika bra. Jag ska ju till Gun för planeringssamtal inför IVF i morgon.. Är på ÄL+13, borde jag vänta till i morgon och ta med morgonurin. Lika bra kanske? Eller skulle det kunna ge utslag även om jag tar nu mitt på dagen?

Såhär ser min senaste cykel ut, tycker de blir lite konstiga ut detta märke på tester, det blir liksom ojämn färg på strecket. Det blir starkast på "halva" strecket bara. Positivt en 15:e som jag bedömer det.
DSC_2164_zpsrrsa3rqv.jpg

Såhär ser det ut idag (förra positiva som jämförelse). Jag hade bedömt det som positivt om det varit vid ÄL-tider. Men det är ju inte ett helt ifyllt streck. (Det får jag aldrig). Tänker faktiskt tillåta mig själv att hoppas lite nu, tills jag tagit gravtest.. O_o
DSC_2380_zpse1qvhvzv.jpg

@MikaTela @lil-sis @Tora - Ja, det är väl lika bra. Jag ska ju till Gun för planeringssamtal inför IVF i morgon.. Är på ÄL+13, borde jag vänta till i morgon och ta med morgonurin. Lika bra kanske? Eller skulle det kunna ge utslag även om jag tar nu mitt på dagen?

Såhär ser min senaste cykel ut, tycker de blir lite konstiga ut detta märke på tester, det blir liksom ojämn färg på strecket. Det blir starkast på "halva" strecket bara. Positivt en 15:e som jag bedömer det.
DSC_2164_zpsrrsa3rqv.jpg

Såhär ser det ut idag (förra positiva som jämförelse). Jag hade bedömt det som positivt om det varit vid ÄL-tider. Men det är ju inte ett helt ifyllt streck. (Det får jag aldrig). Tänker faktiskt tillåta mig själv att hoppas lite nu, tills jag tagit gravtest.. O_o
DSC_2380_zpse1qvhvzv.jpg
Det kan inte vara så att du har äl nu?

Antingen väntar du med gravtestet och fortsätter med ältesterna och ser om strecket blir tydligare. Blir det svagare så är det ingen graviditet.

Eller så tar du ett gravtest och ser vad som händer. Risken finns givetvis att det är negativt. Men det borde bli positivt om du hade äl för 14 dagar sedan och du är gravid nu.
Det bästa är att ta gravtestet på morgonurin. Jag hade dock pipt iväg till Apoteket och testat med en gång. Aldrig att jag hade kunnat vänta :D

@Flutterdash - håller tummarna!
Jag misstänker att jag hade ÄL ca den 17 oktober.
Hade jag varit du vet jag inte hur jag hade gjort, jag hade nog både testat ett gravtest mitt på dagen (hållt mig några timmar för att kissa och dricka lite så det koncentreras) SAMT tagit med morgonurin under morgondagen! :)

Jag har beställt ett digitalt clearblue för att ta ett till då mitt huvud inte helt vågar lita på stickan. :p

Grattis till tvillingarna :up: :D
Spännande! Hoppas du är kortvarig här :up:

De blastocysterna är det dina egna ägg eller från donatorn?
Är också lite nyfiken på i vilket land ni gjorde äggdonationen i? Tog det sig med en gång då?

Tre IVF-er är trots allt inte såååå många, misstänker du att det är något vajsing på dina ägg?

(Förlåt för de närgångna frågorna :o. Det är bara jag som är nyfiken. Känn dig inte på något sätt tvingad att svara på dom. Vill du inte svara så ignorera dom bara :))

Ingen fara, det är bara att fråga. :up: På de tre ivf:erna gjorde vi en återföring av ett 2-dagars embryo. Resterande gånger tog det slut efter äggplocket då vi inte fick några befruktade ägg. Vi har egentligen manligfaktor, det var därför vi gjorde IVF till att börja med. Sen visade det sig att det inte blir någon bra utdelning av ägg från mig, trots fina värden på alla miljoner prover jag tagit. Efter tredje försöket visste jag att jag inte orkade försöka mer, jag mådde jättedåligt. Jag tyckte inte att livet var roligt längre. Nu låter det lite överdrivet men så kändes det. :)

Blastocysterna är inte mina ägg utan från en donator. Vi har gjort detta i Riga och jag blev gravid på första försöket. Det känns väldigt kul att vi fick möjlighet till helsyskon till barnen.

Det kan inte vara så att du har äl nu?

Antingen väntar du med gravtestet och fortsätter med ältesterna och ser om strecket blir tydligare. Blir det svagare så är det ingen graviditet.

Jag tror absolut inte jag har ÄL nu, men man vet ju aldrig såklart med kroppen.. Men jag skulle bli väldigt förvånad, det brukar ändå stämma hyfsat med ÄL och mens osv för mig.

Har köpt ett gravtest nu. Ska nog ta det i morgon kanske..

Ingen fara, det är bara att fråga. :up: På de tre ivf:erna gjorde vi en återföring av ett 2-dagars embryo. Resterande gånger tog det slut efter äggplocket då vi inte fick några befruktade ägg. Vi har egentligen manligfaktor, det var därför vi gjorde IVF till att börja med. Sen visade det sig att det inte blir någon bra utdelning av ägg från mig, trots fina värden på alla miljoner prover jag tagit. Efter tredje försöket visste jag att jag inte orkade försöka mer, jag mådde jättedåligt. Jag tyckte inte att livet var roligt längre. Nu låter det lite överdrivet men så kändes det. :)

Blastocysterna är inte mina ägg utan från en donator. Vi har gjort detta i Riga och jag blev gravid på första försöket. Det känns väldigt kul att vi fick möjlighet till helsyskon till barnen.
På vilken klinik var ni på? Den nya eller gamla?

Det är jobbigt när det inte vill fungera. Inte konstigt att man reagerar mycket då.

Så spännande att det finns en chans till helsyskon!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
996
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar