Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det gör vi nog inte.Det vet jag inte, vi tillhör väl inte samma landsting?
Men jag tror inte de kommer kontrollera om ni bott ihop i två år, huvudsaken är väl att ni har samma adress nu när ni blir aktuella och sen är det bara att konstatera att vi fick ju ett X hösten 2013.. Och helt enkel inte säga mer. Tror inte de använder resurserna till att begära ut info från skatteverket.
När vi gick privat så fick vi inte frågan öht. Däremot fick Mike skriva på ett papper att han godkände att hans sperma befruktade mina ägg. Men jag fick inte skriva på tvärtom, att det var ok. Det där är fan inte rättvist och det är nåt som socialstyrelsen kräver ska finnas, så inte kliniken i sig.
Men som sagt, om man inte är skriven på samma adress då? Någon som varit med om det?
Det är rena mysteriet ibland med alla lagar och regler.
Har inte hängt med i svängarna här sen förra månaden. Är bara lack på att det skulle bli så grej av detta.
Nu är det dags för mens igen, en dag sen till och med. Och jag är förbannad över att det varje gång känns som att " tänk om". Kaffet smakade ruttet i morse- tänk om....
Solkräm på läpparna ger konstig smak i munnen- tänk om...
Somnar om när väckarn ringer - tänk om...
Blodsockerfall på morgonen- tänk om...
Suck.
Kroppens vägar äro outgrundliga
Jag har med min ex.man genomgått barnlöshetsutredning inför ivf och vi fick inte mer frågor då heller.. förvisso längesedanPrivat är en annan sak.
Det där är intressant. Ett par jag känner ska genomgå ivf. Det är två kvinnor. I vårt landsting får de ett försök var tror jag det var medan om det var en kvinna och en man hade de fått fler försök. Hur skumt är inte det? "Ni får gärna skaffa barn via oss men ni ska inte ha samma rättigheter som ett heteropar!"Att det är olika i olika landsting är sjukt. En del erbjuder t ex bara ett finansierat IVF-försök. Mitt erbjuder iaf tre.
Det där är intressant. Ett par jag känner ska genomgå ivf. Det är två kvinnor. I vårt landsting får de ett försök var tror jag det var medan om det var en kvinna och en man hade de fått fler försök. Hur skumt är inte det? "Ni får gärna skaffa barn via oss men ni ska inte ha samma rättigheter som ett heteropar!"
Minst sagt. Nu har ju det här paret tur med god ekonomi men varför ska de behöva använda privata medel när andra får det betalt för att de har annan läggning?Gud vad sjukt!
Jag har med min ex.man genomgått barnlöshetsutredning inför ivf och vi fick inte mer frågor då heller.. förvisso längesedan
Minst sagt. Nu har ju det här paret tur med god ekonomi men varför ska de behöva använda privata medel när andra får det betalt för att de har annan läggning?
Att det är olika i olika landsting är sjukt. En del erbjuder t ex bara ett finansierat IVF-försök. Mitt erbjuder iaf tre.
Fast det där håller de på och ändrar på nu. Det ska på sikt bli samma regler över hela landet. Region Skåne införde tex den 27 mars i år nya regler som gör att det bara är färskförsöken som det dras poäng på. Alla frysförsök blir gratis/på köpet. Vilket är kanon för alla dem som får många till frysen! Däremot så tror jag att de kommer att selektera mycket hårdare vilka embryon som de fryser in nu med de nya reglerna.
Men som sagt, harmonisering är på gång över hela landet, även vad gäller reglerna kring hur länge man ska ha varit skriven på samma adress osv.
Ni kan inte ta det via din sambos jobb?Efter att ha frågat tre personer på jobbet inkl VD och avtalsansvarig om varför de inte erbjuder Löneväxling eller bruttolöneavdrag så är svaret "därför".
Ibland blir jag besviken.