Ni kan inte ta det via din sambos jobb?
Jag har precis betalat företagets räkningar och njäe, inte precis
(Men jo, finns det pengar, så kan vi göra det).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ni kan inte ta det via din sambos jobb?
Gunnar ringde och jag har tydligen låga progesteron-värden. Visserligen trodde han att jag precis hade ägglossat, men det var ändock lågt. Så nästa cykel testar vi progesteronkräm. Ska börja nästa ÄL. Rastlösa jag hade önskat att jag kunde börja på en gång.
Ingen som har erfarenhet av prog.kräm?
@fia-lisa Vilken cykeldag togs progesteronet, och hur lågt var det? Hur många dagar efter antagen ägglossning? Progesteronet har en rätt kortvarig topp ganska exakt mellan ägglossning och mens. Tar man provet några dagar för sent eller för tidigt kan det visa för låga värden.
Jag har förstått att progesteron främst ges för att undvika tidiga missfall, och att ett lågt progesteronvärde hänger ihop med utebliven ägglossning. Alltså borde inte progesteron ge ägglossning, utan tvärtom.
Rätta mig om jag har fel...
Denna månad har jag ju bestämt att skaffa stickor efter typ 4 månaders försök att ha sex varannan dag under viss period. Nu vill vi prova lite smartare sätt. Just nu väntar jag på mensen- men är det ok om man beställer typ första dagen på den? Man testar väl inget just när man har den ändå gissar jag?
Har mensvärken från hell som hållit på i snart tre dagar utan att det blivit nåt och nu är den två dagar sen (haft 26 dagar tre senaste månaderna men innan det har det varit upp till 31 dagar oxå ) Men vill liksom inte helt ge upp än, känns bättre att skaffa stickor när jag vet att det inte blev något denna gången heller.
Jag tycker det låter konstigt. Vad är en svag ägglossning? Antingen ägglossar man eller så inte. Jag hade tänkt att ett dåligt progesteronvärde i samband med tunna slemhinnor låter som utebliven ägglossning, helt enkelt.Eftersom jag inte haft någon mens efter missfallet ännu så vet jag ju i ärlighetens namn inte vilken cykeldag jag är på. Gunnar sa dock att det på VUL såg ut som att jag ägglossat precis dagarna innan, så progesteron-halten skulle ju inte vara så hög heller, men eftersom Gunnar ansåg att mina slemhinnor var för tunna och att progesteron-halten var väldigt låg i kombination med att jag har PCO(s) att vi testar med progesteronkräm i nästa cykel för att se om vi hjälper till. Det låga prog.värdet tydde på en svag ägglossning vad nu det innebär...
Jag tycker det låter konstigt. Vad är en svag ägglossning? Antingen ägglossar man eller så inte. Jag hade tänkt att ett dåligt progesteronvärde i samband med tunna slemhinnor låter som utebliven ägglossning, helt enkelt.
I ditt fall kan ju progesteronkrämen vara bra för att undvika ett till missfall.
Hur såg han att du haft ägglossning? Hade du vätska i äggstocken?
Men det _är_ ju fortfarande olika och det gäller ju inte bara IVF, tyvärr.
Ingen som har erfarenhet av prog.kräm?
Tror?Jag tror jag är gravid
Jag tror jag är gravid