En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ett litet bryt igår. Dop för fästmannens systerdotter. Systern kom i slutet av festen och lade babyn i min famn. Tårarna började rinna, och systern släpade in både mig och baby på toaletten. Vi grät en snutt båda två (inte babyn). Hon är mycket medveten om vår situation, för båda systrarna hade knas med ägglossning ett bra tag innan de lyckades bli gravida. Jag var på ett sjukt sätt både lycklig och djupt olycklig på samma gång.

:cry: Vet att det inte finns något jag kan skriva som hjälper men skickar iaf en stor kram. Och vill säga att jag tycker du är fantastisk som orkar engagera dig och hjälpa oss andra i tråden med din kunskap!

• Gilla
Reactions: Ray
Upp som en sol ner som en pannkaka.... Tog ett nytt digitalt test imorse, resultat "INTE GRAVID", tittar på det testet jag tog igår och ser att det gick ut för ett tag sedan så antar att det var falsk alarm. FAN:banghead::cry:

Kan det inte vara så att det digitala testet är mindre känsligt? Hur långt gången är du?

Ångest...
Jag vill liksom inte testa.
Tänk om jag plötsligt bara hoppat över mensen och sen missar nästa ÄL eftersom jag går runt och tror jag är gravid... Hade först klockren mensvärk dagen innan beräknad mens och sen två dagar senare gick den över i en mer konstant molvärk- inte samma kramp känsla som innan. Och den är där hela tiden fast blir lite mindre och mindre.
Och att höra om test som strular gör att jag helst vill stoppa huvudet i sanden och låta det gå några veckor....

...och jag längtar efter att det finns någonting jag kan testa! Tänk vad olika det kan vara! ;) Just nu går jag bara och väntar på att mensen ska komma igång så att jag kan börja vänta på (och testa) nästa ÄL så att jag kan börja med prog.kräm. Det känns låååångt bort tills det händer något spännande i min cykel. :meh:

• Gilla
:cry: Vet att det inte finns något jag kan skriva som hjälper men skickar iaf en stor kram. Och vill säga att jag tycker du är fantastisk som orkar engagera dig och hjälpa oss andra i tråden med din kunskap!

Jag håller med här!
Du är en toppenmänniska som orkar med och din kunskap är guld värd samtidigt som mitt hjärta blöder för din skull!
Ditt plus kommer göra mig minst lika glad som mitt egna - den dagen dom väl vill dyka upp!

Man måste få lov att bryta ihop för att orka fortsätta, så enkelt är psykets lilla gång!

OK. Tråkigt med missfall. Kände du av några andra effekter av krämen, tänker på humör och annat som påverkas av hormoner?

Jag märkte inga negativa effekter av cremen (kände mig som vanligt men tidigt i graviditet är i alla fall jag helnojjig med eller utan creme :nailbiting:) men jag har läst att om man använder den mot pms kan dosen vara jätteviktig, använder man fel dos kan man få värre symptom.
Det finns en sida på nätet som heter Hormoni som handlar om olika hormonella obalanser, det finns mycket info där.

Jag märkte inga negativa effekter av cremen (kände mig som vanligt men tidigt i graviditet är i alla fall jag helnojjig med eller utan creme :nailbiting:) men jag har läst att om man använder den mot pms kan dosen vara jätteviktig, använder man fel dos kan man få värre symptom.
Det finns en sida på nätet som heter Hormoni som handlar om olika hormonella obalanser, det finns mycket info där.

Tack för tips! Ska gå in och läsa där. :up:

Besökte Gun (Gunnar) idag och öste ur mig mina nojor kring fertilitet i knät på den stackars karln. Men han sa inte typ "fat chance, fetto. Gå ner i vikt så kan vi snacka sen." som jag hade väntat mig utan tyckte att allt lät väldigt bra och problemfritt och att min övervikt inte alls behövde vara något hinder.

Sen kollade han med ultraljud och såg att mina äggstockar inte längre har pco-utseende utan ser helt normala ut (tack vara tio års p-pillerknaprande!). Och jag har dessutom en stor äggblåsa som stämde överens med min beräkning om kommande ägglossning på söndag eller måndag. Så han tycker att jag och maken kan fortsätta som vi gör och om inte mensen börjar bete sig märkligt så borde jag inte behöva någon behandling alls utan kan betrakta mig som "normalfertil". :banana:

Blev så lättad att jag nästan började grina på vägen därifrån. Känns så sjukt att det kanske bara kommer...funka? :)

Två streck betyder plus....
Helt nyinköpt.
Stod med pinnen i handrn och såg strecket krypa fram ur dimman... Så denna månad då vi sov i separata sängar alla nätter utom två då hände nåt.
På nåt vis tror jag inte på det men det dka ju vara säkert :confused:

Helt nyinköpt.
Stod med pinnen i handrn och såg strecket krypa fram ur dimman... Så denna månad då vi sov i separata sängar alla nätter utom två då hände nåt.

Två streck är två streck!

Stort grattis :bump:

• Gilla
Helt nyinköpt.

Awesome! Grattis!

• Gilla
Helt nyinköpt.
Tjoho! Vad roligt! Grattis!! Plötsligt händer det

• Gilla
Helt nyinköpt.
Jag har ju redan grattat men grattis igen!

Alla som plussar här - ni måste lova att rapportera här när det är färdigjäst och utklämt också. Så vi får glädjas en gång till för er!

Helt nyinköpt.

Grattis! Vad härligt med ett plus i tråden! :banana:

• Gilla
Helt nyinköpt.

Grattis! :D
Du är levande beviset som får mig att hålla hoppet uppe att det kan ta sig fast man inte hann ha sex så ofta under ÄL! ;)

Tack alla fina människor! Ni är peppigaste folket på hela buke och jag håller tummarna för fler plus nu innan sommaren:love:

• Gilla
Reactions: MM
Grattis! :D
Du är levande beviset som får mig att hålla hoppet uppe att det kan ta sig fast man inte hann ha sex så ofta under ÄL! ;)

Efter att jag och läkaren pratade om hur långt gången jag var så var jag tvungen att kolla efter i min kalender när vi hade sexat och det räcker med en gång för att bli gravid.
Enligt läkaren måste jag haft äl 14 februari. Jag hade symptom på äl veckan innan så då hade vi sex nästan varje dag fram till 8:e. Sen hade vi ett hopp till den 13:e.
Så det är visst en liten turbebis i magen.
Nu i efterhand när jag läser om symptomen jag skrivit upp så hade jag äl senare än jag trodde bara att jag inte fattade det.
Den 11:e skrev jag att det drog lite i livmodern på vänster sida.
Den 12:e skrev jag att det känns i livmodern, sticks i brösten, molvärk i ryggen.
Den 13:e hade vi sex.
Den 15:e skrev jag att jag hade värk i livmodern på kvällen. Det måste ju varit ägget som for runt där då.

Så ja, en gång räcker!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 962
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar