En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll blev jag så less på allt så när sonen somnat öppnade jag en flaska rödvin och vips hade jag och maken tutat i oss hela flaskan. Idag får jag sota för det, känner mig rödvinstung i huvudet och dessutom hittar min kropp på lite extra djävulstyg ordnar med mensvärk??? Jag fattar ingenting och känner mig sjukt stressad över att jag inte har en aning om vad som pågår i kroppen eller när jag kan förväntas förstå mer. Jag vet att det inte är mer än några veckor sedan missfallet, men just den här väntan på att kunna komma igång igen känns så vansinnigt meningslös och jag hör klockan ticka högre för varje dag som går. Åldersstress så det dånar.

Men hur gammal är du egentligen?

Igår kväll blev jag så less på allt så när sonen somnat öppnade jag en flaska rödvin och vips hade jag och maken tutat i oss hela flaskan. Idag får jag sota för det, känner mig rödvinstung i huvudet och dessutom hittar min kropp på lite extra djävulstyg ordnar med mensvärk??? Jag fattar ingenting och känner mig sjukt stressad över att jag inte har en aning om vad som pågår i kroppen eller när jag kan förväntas förstå mer. Jag vet att det inte är mer än några veckor sedan missfallet, men just den här väntan på att kunna komma igång igen känns så vansinnigt meningslös och jag hör klockan ticka högre för varje dag som går. Åldersstress så det dånar.
Förstår din frustration. Att försöka skaffa barn efter 35 är nog första gången i livet jag känt/känner mig gammal.
Lite rödvin kanske är vad som behövs för att få fart på allt igen! Kram

Jag var 30 när jag bestämde mig för att jag ville ha barn, är jag gravid när jag fyller 35 så ska jag nog fira lite extra.

Jag önskar att ägglossningen kunde vakna, då kan jag iaf fördriva tiden fram till ivf med att hoppas...

Vi har bestämt oss för att försöka få ett syskon. Det tog sig hyfsat fort med sonen, men nu får vi knappt till det alls. Jag heltidsarbetar, sambon är hemma med sonen samtidigt som han driver en liten transportfirna så mycket av kvällarna går åt till jobb för hans del. Till den ekvationen kan vi lägga 11 månaders son som nästan bara sover nattetid om han bredvid sin mamma. Skriver iaf upp mig i listan så får vi väl se hur det går.

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/4 BIM 6/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Tramptass - ÄL 4/5 BIM 18/5, Försök 2, 34 år, ett barn

lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn

Ja, har en son som är 4 år gammal. Försöker tänka att ett eventuellt nästa barn är en bonus men det är svårt att inte bli besatt när man bestämt sig för ett till och barnlängtan satt in.
Min första är 5 år ( fyller sex) och jag ville egentligen inte ha fler än ett. Men sen ändrade jag mig och insåg att jag inte hade så långt tid att fundera på saken. Man blir lätt besatt.... Så var det inte med första barnet- jag kände mig som en ung mamma fast jag var 30 och tyckte jag hade all tid i världen!

Och det är liksom skitsamma att man har ett barn, när man väl fått in fantasierna på ett till i huvudet är det svårt att släppa det.

Grattis @Ray :)
Det behövs lite + i tråden för vi andra ska få lite hopp :)

Jag hade ÄL för en vecka sen på onsdagen och har väl bim den 22.
Har nu läst att man kan få positivt test av ovitrelle sprutan upp till 10 dagar efter. Är det nån som vet hur noga det stämmer, är det upp till 10 dagar max eller kan det sitta i till 14 exempel?

Kanske ska passa på och lägga till mig själv i listan nu när vi officiellt försöker...

Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, inga barn

lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn

Kort uppdatering från mig.

Nu försöker jag förvisso inte få barn just nu men problemet kan ju dyka upp för fler här i tråden (som råkat ut för skrapning) så jag tänkte jag kunde dela med mig.

Efter skrapningen i slutet på januari har jag fortfarande inte fått tillbaka min mens och idag var jag hos läkaren för en koll. Han konstaterade att livmoderväggarna troligtvis "klistrat" ihop sig efter skrapningen så då kan inte livmoderväggarna producera blod osv. Det kunde man se på ultraljudet sen med att livmoderhinnan var väldigt tunn. För att åtgärda detta så satte han in en kopparspiral som ska hjälpa till att vidga väggarna igen och få igång mensen. Att sätta in spiral utan att tagit alvedon innan (han sprayade på bedövningsspray dock) och att sedan få in den mellan "väggarna" genom att behöva forcera dom en hel del innan den kom tillräckligt bra in var mindre kul :crazy:. Men det gick och läkaren var väldigt duktig och jättefint bemötande.

Så nu ska mensen komma inom 20-30 dagar, sedan ska spiralen sitta i ytterligare en mens sedan tar man ur den och man kan bli gravdi igen (om man vill). Kommer inte mensen på 40 dagar måste jag dit igen och då kan man ev behöva gå in med kamera och se hur det ser ut.

Så nu hoppas jag att mensen kickar igång så den blir regelbunden och bra tills/om vi vill försöka igen.

Håller tummarna att mensen ska komma igång och att det blir ett + i sommar/höst för dig och sambo, @Kanintant :)

Tack :) Jag tror det kommer dröja längre än så innan vi försöker igen. Jag har precis ställts i kö för utredning (troligtvis adhd /biolär) med ca 1 års (!) väntetid och ska börja med terapi för en del annat ganska omgående så jag försöker nog få lite ordning på mig själv först innan det är aktuellt med en graviditet. Jag har fullt sjå att ta hand om mig själv just nu så ett barn känns smått orealistiskt för tillfället.

Tack :) Jag tror det kommer dröja längre än så innan vi försöker igen. Jag har precis ställts i kö för utredning (troligtvis adhd /biolär) med ca 1 års (!) väntetid och ska börja med terapi för en del annat ganska omgående så jag försöker nog få lite ordning på mig själv först innan det är aktuellt med en graviditet. Jag har fullt sjå att ta hand om mig själv just nu så ett barn känns smått orealistiskt för tillfället.

Det _perfekta_ receptet för att bli på smällen :rofl: ;)

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.

Nu är det hyfsat offentligt att vi vill ha fler barn , när skyddet slängs behåller vi för oss själva än så länge då jag inte är anonym på buke. Lite pinsamt att säga när ni är många här inne som försökt länge, men jag tillhör de extremt fertila så vi kan snarare planera in så att en graviditet passar i sambons jobbschema :o Men innan sommaren 2016 hoppas vi att vi får äran att utöka vår familj med småsyskon :heart

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)

Nu har vi bestämt oss för att vi försöker oss på ett syskon till vår snart 1-åriga dotter. Vi har samma inställning som förra gången, tar det som det kommer. Fick min första mens efter förlossningen för ett par veckor sen och om den följer samma cykel borde jag få den igen om 7 dagar.

Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
supersonic - inväntar mens nr 2 efter förlossning, snart 27 år (om en vecka!), 1 barn (född -14)

Grattis @Ray :)
Det behövs lite + i tråden för vi andra ska få lite hopp :)

Jag hade ÄL för en vecka sen på onsdagen och har väl bim den 22.
Har nu läst att man kan få positivt test av ovitrelle sprutan upp till 10 dagar efter. Är det nån som vet hur noga det stämmer, är det upp till 10 dagar max eller kan det sitta i till 14 exempel?

Du kan ju testa nu för att se om det är negativt? Jag testade typ en vecka efteråt och det var negativt då. Då vet du ju att det inte är ett ovitrelleplus om du plussar vid BIM.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar