En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi bestämt oss för att vi försöker oss på ett syskon till vår snart 1-åriga dotter. Vi har samma inställning som förra gången, tar det som det kommer. Fick min första mens efter förlossningen för ett par veckor sen och om den följer samma cykel borde jag få den igen om 7 dagar.

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/4 BIM 6/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Tramptass - ÄL 4/5 BIM 18/5, Försök 2, 34 år, ett barn
KattenKorven - ÄL 3/5 BIM 17/5, försök 1, 30 år, inga barn

lil-sis - väntar på ägglossning och IVF, 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.
Hjartagna - inväntar mens efter pillerstopp, 37 år, 1 barn
Bexzor - inväntar startdatumet som än får vara hemligt ;), snart 31 år, 2 barn (födda -04 & -13)
supersonic - inväntar mens nr 2 efter förlossning, snart 27 år (om en vecka!), 1 barn (född -14)

Då kanske vi kommer följas åt i en ny tråd, jag tillhör också sommarföräldrar 2014.

Vi har bestämt oss för att försöka få ett syskon. Det tog sig hyfsat fort med sonen, men nu får vi knappt till det alls. Jag heltidsarbetar, sambon är hemma med sonen samtidigt som han driver en liten transportfirna så mycket av kvällarna går åt till jobb för hans del. Till den ekvationen kan vi lägga 11 månaders son som nästan bara sover nattetid om han bredvid sin mamma. Skriver iaf upp mig i listan så får vi väl se hur det går.

hoppas det går som ni tänkt er! Kram

Jag är fortfarande löjligt regelbunden. Beräknad ÄL imorgon, och positivt LH-test idag. Så, precis enligt planerna. Och jag börjar ha ont :arghh:.

Har nu varit på efterkontroll efter mitt MA och allt såg bra ut, dvs att allt verkar ha kommit ut av sig själv. De små resterna han kunde se på VUL Skulle komma ut med nästa mens. Så får se när den kommer. Hade molvärk igår så kan ju alltid hoppas att det ÄL som redan kickat igång. Kommer inte försöka oss på en graviditet förrens slutet av sommaren, behöver bearbeta det här litegrann...

Jag hade ÄL för en vecka sen på onsdagen och har väl bim den 22.
Har nu läst att man kan få positivt test av ovitrelle sprutan upp till 10 dagar efter. Är det nån som vet hur noga det stämmer, är det upp till 10 dagar max eller kan det sitta i till 14 exempel?

Det verkar vara ovanligt att den sitter i mer än 10 dagar. Själv brukade jag ta ett gravtest redan ca 2-3 dagar efter för att kontrollera att den gått ur kroppen. Och det hade den alltid då.

Själv eftersöker jag min ägglossning med ljus och lykta. :mad:
Har haft äl på dag 13-14 alla cykler jag testat. Förra cykeln tog mina stickor slut på dag 16 utan ÄL.. Men vi fortsatte sexa som vanligt från typ dag 13-17 blev det tror jag. Inget resultat.
Denna cykel är jag nu på dag 15 utan ÄL.

Men men, vi ligger väl ändå. Och hoppas att jag kanske bara missat stegringen. :meh:

Den var ju sen förra cykeln, fick mens på dag 29 så om jag förstått det riktigt och rätt borde jag ha ÄL på dag 14-15 denna cykel, typ?
Ja, det låter logiskt. Det kan ju alltid hända att man har kort lutealfas, d.v.s. ägglossningen kan ha skett t.ex. på dag 18 eller liknande. Eller så har du helt enkelt missat stegringen.

Det _perfekta_ receptet för att bli på smällen :rofl: ;)

Ja eller hur ;) Ska bara skaffa en hundvalp också så är graviditet ett faktum ;).

Nu frustade jag ut kaffe över hela bordet! Som de sjunger på en viss (hemsk): "Om det funkar för miiig..."

Ehem *harklar mig*

Nu kan alla ni som fått rådet "slappna av så händer det" eller hört " du vill det för mycket, då går det inte" bara följa den nya universalregeln : må psykiskt dåligt och köp hund!

Här kommer nu det revolutionerande fertilitetsknepet, beprövat av MIG och därmed högsta bevisgrad :idea:, bättre än mina ägglossningstickor och sexande!!!

Drabbas av valfritt psykiskt illabefinnande sådär ett halvår innan du vill ha ett positivt graviditetstest (jag valde depression, kändes ju uppmuntrande :D), köp snarast en häst i ett försök att självbehandla dig och kom ihåg att 2 månader innan du vill plussa ska din valp födas!!
(obs tänk på timingen- vill du ha vinter,vår, sommar eller höstbebis..?).

När valpen kommit hem och du har sex för första gången på ett halvår (eftersom antidepp dödat sexlusten: obs viktigt!) DÅ tar det sig- min SON är BEVISET!!:angel:

(Kunde inte låta bli, med tanke på alla horribla råd som kastas i ens ansikte, håller alla tummar och tår för plus och friska bebbar till er alla :heart)

Nu spånar jag (@Tora)

Jag brukar testa löjligt tydligt positivt på LH-sticka, precis som igår. Dagen efter testar jag fortfarande positivt, men mycket svagare, vilket enligt min egen logik säger att ägget släppt. Så jag brukar tolka testet som negativt dag två, trots att det enligt anvisningar borde tolkas som positivt (lika starkt eller starkare än teststrecket).

Om man då missar att testa den dagen man hade fått riktigt starkt plus, så kan man ju mycket väl missa ägglossningen om man tänker att man har 24 timmar på sig?

Om nån fattar hur jag tänker.

Och nu tänker jag inte på mig själv här, utan rent allmänt. Bara för att det är intressant :D

Bildexempel. Egentligen är det MYCKET tydligare, men jag lyckas inte få någon vettig bild med telefonen
20150430_130230_zps9h8580q6.jpg

Äl-test med sticka idag kl 14.00 såg negativt ut. Visst var det två streck, men ej starkare än kontrollstrecket. Lackade ur och gick och köpte CB digitalt.
IMG_20150430_165623_zps9b1gxuzx.jpg

Då kör vi en valborgsbebis då! ^^

Åh grattis!! :love: Jag plussade med sonen på valborg för två år sen, ett bra datum :p

• Gilla
Reactions: Ray
Nu spånar jag (@Tora)

Jag brukar testa löjligt tydligt positivt på LH-sticka, precis som igår. Dagen efter testar jag fortfarande positivt, men mycket svagare, vilket enligt min egen logik säger att ägget släppt. Så jag brukar tolka testet som negativt dag två, trots att det enligt anvisningar borde tolkas som positivt (lika starkt eller starkare än teststrecket).

Om man då missar att testa den dagen man hade fått riktigt starkt plus, så kan man ju mycket väl missa ägglossningen om man tänker att man har 24 timmar på sig?

Om nån fattar hur jag tänker.

Och nu tänker jag inte på mig själv här, utan rent allmänt. Bara för att det är intressant :D

Bildexempel. Egentligen är det MYCKET tydligare, men jag lyckas inte få någon vettig bild med telefonen
20150430_130230_zps9h8580q6.jpg
Jag skulle nog tolka både ditt test den 29 och 30 som positiva. Jag skulle även fortsätta testa tills strecket blir som 28 och då ta det som att ägget släppt. Enligt min tolkning har ju inte ägget släppt på ditt test 30.

Absolut kan man ju missa ÄL om man bara går på det första positiva testet. Vissa testar ju positivt bara ett par timmar. Andra kan testa positivt flera dagar.

Jag tycker även det skiljer sjukt mycket på olika test. Jag har en bild på tre olika ÄL-test som visar olika och som visar hur svårtolkat det kan vara. Om någon kan tänka sej att hjälpa mej lägga upp så PMa en mejladress. Kanske kan hjälpa någon!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar