En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Återigen förbannar jag vårt skolväsende och dess icke existerande utbildning när det kommer till sex och samlevnad. VARFÖR får kvinnor inte lära sig hur sjutton deras egna kroppar funkar?! Att snippa och snopp gör barn och att man ska skydda sig tar ju liksom max 10 min att informera om...)

Jag gick runt hela min uppväxt och trodde att man blev gravid bara man hade oskyddat sex, direkt liksom.
Sen när jag ville ha barn och började försöka, fick jag reda på hur liten chans det är att bli gravid, hur mkt som måste stämma. Känner mig lurad.

Dag 44 på cykeln idag. Förra var 49 dagar lång innan kroppen brakade samman och jag låg däckad i några dagar. Jag vill inte ha en sån upplevelse igen.

Inväntar mens vilken dag som helst. Hoppas den håller tiden, för i så fall kommer sambon vara hemma nästa ÄL. :D och :nailbiting: på samma gång (jag hoppas ju som för nån annan i tråden att ett par gångers träffar under en månad räcker).

Grattis alla som fått plus, om jag missat nån! :up:

Inväntar mens vilken dag som helst. Hoppas den håller tiden, för i så fall kommer sambon vara hemma nästa ÄL. :D och :nailbiting: på samma gång (jag hoppas ju som för nån annan i tråden att ett par gångers träffar under en månad räcker).

Grattis alla som fått plus, om jag missat nån! :up:
Ja mängden sex verkar ha underordnad betydelse...
Hade varit roligt med fler plus nu så jag kan få sällskap i en 2016 tråd.
Makalöst att det tar sån tid- från beslut till färdig bäbis. Jag slutade med Cerazette 2014!

Makalöst att det tar sån tid- från beslut till färdig bäbis. Jag slutade med Cerazette 2014!
Jag hoppas på att göra dig sällskap! BIM om en vecka :)
Vi är igång igen efter några månaders uppehåll! Känns inte lika spännande som för ett år sedan när vi började försöka, så jag hoppas verkligen det tar sig snart!

Håller ju självklart tummarna för att vi är många här som får göra dig sällskap :)

Jag slutade 2013... Hur många försök blev det? Alltså hur många ägglossningar ungefär?

Jag slutade 2013... Hur många försök blev det? Alltså hur många ägglossningar ungefär?
Fem stycken.
Men man får ha i åtanke att jag är lite äldre och det var nog det dom stressade mig lite.

Förstår att det känns tungt men hoppas att ni får fungerande hjälp nu!

Jag hoppas på att göra dig sällskap! BIM om en vecka :)
Vi är igång igen efter några månaders uppehåll! Känns inte lika spännande som för ett år sedan när vi började försöka, så jag hoppas verkligen det tar sig snart!

Håller ju självklart tummarna för att vi är många här som får göra dig sällskap :)
Håller tummarna!

Jag sitter här och väntar att det ska skapas en vinterbäbisar 2015/2016 så man kan börja följa er, du kan ju inte vara ensam, eller?

Jag är än så länge hoppfull, har BIM idag och än så länge inte ett tecken på att mensen vill komma.
Brukar få rosa flytningar några timmar/dygnet innan mensen drar igång och den brukar vara exakt på dagen.
Så än så länge får jag hoppas!
Har varit iväg hela dagen så menskoppen fick följa med i handväskan i fall att, men peppar peppar, än så länge inget! :p

• Gilla
Reactions: Ray
Nu låg denna en bit bak, så flyttar fram den! :)

Hur går det för er @Hyldeblomst och @Safir ?

Hyldeblomst - ÄL 13/3 BIM 28/3, försök nr 3 efter missfall, inga barn
Hanna_90 ÄL 2/4 BIM 17/4, försök nr 2, 25år, inga barn
Safir - ÄL 3/4 BIM 17/4, försök nr 7, 27 år, inga barn
Mikatela - ÄL 13/4 BIM 28/4. 27 år, inga barn
Whirlie - ÄL 15/4 BIM 29/4. Försök nr 11, 36 år, inga barn.
BeastieBabe - ÄL 20/4 BIM 4/5, Försökt sedan aug 13, 32 år, inga barn
paprika - ÄL 21/4 BIM 6/5, Försök nr 4, 28 år, inga barn
robl - ÄL 22/4 BIM 6/5 försök nr 12, 24 år, inga barn
Is - ÄL 26/4 BIM 10/5, lyckas aldrig träffa ÄL men försök nr3 med ÄLstickor, 26 år, inga barn
Cynthia - Äl 4/5 BIM 18/5 Försökt i ett år, 31 år, inga barn
Flutterdash ÄL 30/4 (beräknad) BIM 13/5, 27 år, 7:e försöket, inga barn
em-pirre - ÄL 30/4 BIM 15/5, Försök nr 21, 29 år, inga barn
Tramptass - ÄL 4/5 BIM 18/5, Försök 2, 34 år, ett barn

lil-sis - får eg inte bli gravid förrän till hösten men "lever farligt så länge"... Inväntar äl, som lär dröja! 34(!!) år, inga barn, X i nov 13 (höger äggledare uttagen akut), X/MF i maj 14. GBP okt 14.
malumbub - letar efter ÄL med hjälp av fertilitetsmonitor, 32 år
hemlig - kommer missa försök i samband även med äl i april....hoppas på maj istället. Snart 32 år, inga barn
fia-lisa - väntar på ÄL efter MF, Försök nr 16, 37 år, 1 barn
Akvileja - inväntar mens efter missfall. 31 år, inga barn.

Jag sitter här och väntar att det ska skapas en vinterbäbisar 2015/2016 så man kan börja följa er, du kan ju inte vara ensam, eller?

Jag är än så länge hoppfull, har BIM idag och än så länge inte ett tecken på att mensen vill komma.
Brukar få rosa flytningar några timmar/dygnet innan mensen drar igång och den brukar vara exakt på dagen.
Så än så länge får jag hoppas!
Har varit iväg hela dagen så menskoppen fick följa med i handväskan i fall att, men peppar peppar, än så länge inget! :p

Hoppas!! :bump::bump:

Jag hade ett litet bryt igår. Dop för fästmannens systerdotter. Systern kom i slutet av festen och lade babyn i min famn. Tårarna började rinna, och systern släpade in både mig och baby på toaletten. Vi grät en snutt båda två (inte babyn). Hon är mycket medveten om vår situation, för båda systrarna hade knas med ägglossning ett bra tag innan de lyckades bli gravida. Jag var på ett sjukt sätt både lycklig och djupt olycklig på samma gång.

:(

Många kramar

Igår kväll blev jag så less på allt så när sonen somnat öppnade jag en flaska rödvin och vips hade jag och maken tutat i oss hela flaskan. Idag får jag sota för det, känner mig rödvinstung i huvudet och dessutom hittar min kropp på lite extra djävulstyg ordnar med mensvärk??? Jag fattar ingenting och känner mig sjukt stressad över att jag inte har en aning om vad som pågår i kroppen eller när jag kan förväntas förstå mer. Jag vet att det inte är mer än några veckor sedan missfallet, men just den här väntan på att kunna komma igång igen känns så vansinnigt meningslös och jag hör klockan ticka högre för varje dag som går. Åldersstress så det dånar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 953
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 963
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar