En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågar också, tror??
Har du testat dig? Åh va jag blir nyfiken!
Och om det är rätt så GRATTIS :D
Testade med en billig sticka imorse, la den i badrummet och gick och gjorde frukost. När jag kom tillbaka och skulle läsa av det, helt säker på att de skulle vara blankt som alla andra gånger, så ser jag två streck klart och tydligt även om båda inte var riktigt lika starka:nailbiting::D

Testade med en billig sticka imorse, la den i badrummet och gick och gjorde frukost. När jag kom tillbaka och skulle läsa av det, helt säker på att de skulle vara blankt som alla andra gånger, så ser jag två streck klart och tydligt även om båda inte var riktigt lika starka:nailbiting::D
Men grattis!!

Imorgon ska jag nog oxå köpa ett test och sen får jag väl ta det på tisdag morgon. För det har fortfarande inte kommit någon mens...

Men grattis!!

Imorgon ska jag nog oxå köpa ett test och sen får jag väl ta det på tisdag morgon. För det har fortfarande inte kommit någon mens...
Åh grattis till både @Hanna_90 och @Ray . Det känns hoppingivande när andra blir gravida.

Själv börjar jag ge upp på att jag någonsin kommer bli gravid. BIM på tisdag och jag tror jag hade mensvärk i morse och ömma bröst sedan ett par dar. Denna månad lär det inte tagit sig pga extrablödning och infektion - tvivlar på att livmodern kunnat ta emot ett befruktat ägg. Hoppas det blir bättre så penetrationsförbudet är hävt när mensen är slut.och jag får se hur de vill göra med en ny spolning pga hur jag reagerade efter den förra (blödningar och infektion i livmodern). Vill ju gärna försöka igen och hoppas inte båda äggledarna är stängda då också.

Åh grattis till både @Hanna_90 och @Ray . Det känns hoppingivande när andra blir gravida.

Själv börjar jag ge upp på att jag någonsin kommer bli gravid. BIM på tisdag och jag tror jag hade mensvärk i morse och ömma bröst sedan ett par dar. Denna månad lär det inte tagit sig pga extrablödning och infektion - tvivlar på att livmodern kunnat ta emot ett befruktat ägg. Hoppas det blir bättre så penetrationsförbudet är hävt när mensen är slut.och jag får se hur de vill göra med en ny spolning pga hur jag reagerade efter den förra (blödningar och infektion i livmodern). Vill ju gärna försöka igen och hoppas inte båda äggledarna är stängda då också.
Nu har ju min mens varit sen förut så jag ropar inte hej..
Men det skulle vara ödets ironi eftersom vi egentligen hade lite paus just denna månaden

Håller iaf tummarna. Och lever efter devisen att om man tar ut segern i förskott kan man glädja sig en stund, oavsett hur det går sedan.
Men så klok!
Jag är lite avvtypen som skruvar ner förväntningar för att slippa bli besviken. Men besviken blir jag ändå och ditt sätt låter roligare så från och med nu ska jag ta chansen att tjoa fort!!!

Då har du BIM samtidigt som mig @Whirlie .
Tråkigt med din infektion men man vet ju aldrig med kroppen.

Jag är tveksam till att det har tagit sig denna gången heller.
Lyckades träffa in en dag vid äl, utefter flytningar att döma och app.
Kör med två olika appar just nu då jag har tänkt utvärdera vilken som fungerar bäst.
Däremot kan man alltid hoppas, så länge inte mensen är tidig som har man ju en extra dag att hoppas på.

*suck*
Vart har min mens tagit vägen den här gången då?
Hela hösten var ju så underbart regelbunden och stabil. Sen kom årsskiftet och KABOOM! - allt helstökigt.
Pågående cykel avslutar dag 41 i natt. Haft "kan-det-vara-ägglossning-eller-mensvärk" 2-3 gånger under dessa dagar. Humöret är verkligen i botten och jättesvajande.

Jag hade ett litet bryt igår. Dop för fästmannens systerdotter. Systern kom i slutet av festen och lade babyn i min famn. Tårarna började rinna, och systern släpade in både mig och baby på toaletten. Vi grät en snutt båda två (inte babyn). Hon är mycket medveten om vår situation, för båda systrarna hade knas med ägglossning ett bra tag innan de lyckades bli gravida. Jag var på ett sjukt sätt både lycklig och djupt olycklig på samma gång.

Upp som en sol ner som en pannkaka.... Tog ett nytt digitalt test imorse, resultat "INTE GRAVID", tittar på det testet jag tog igår och ser att det gick ut för ett tag sedan så antar att det var falsk alarm. FAN:banghead::cry:

Upp som en sol ner som en pannkaka.... Tog ett nytt digitalt test imorse, resultat "INTE GRAVID", tittar på det testet jag tog igår och ser att det gick ut för ett tag sedan så antar att det var falsk alarm. FAN:banghead::cry:

Jag skulle ta ett vanligt test igen som visar streck. Jag inbillar mig att dom är känsligare än det med veckoindikator. Gillar inte att det testet måste tänka i all evighet. Det andra visar ju direkt.
Och man kan vara gravid även om det inte visar så. Beviset ligger i min mage :love:
Det var ju först en månad senare när jag testade igen som testet blev positivt. Men i mitt fall testade jag nog för tidigt/hade äl senare än jag trodde.

Jag hade ett litet bryt igår. Dop för fästmannens systerdotter. Systern kom i slutet av festen och lade babyn i min famn. Tårarna började rinna, och systern släpade in både mig och baby på toaletten. Vi grät en snutt båda två (inte babyn). Hon är mycket medveten om vår situation, för båda systrarna hade knas med ägglossning ett bra tag innan de lyckades bli gravida. Jag var på ett sjukt sätt både lycklig och djupt olycklig på samma gång.

Vet liksom inte vad jag ska säga :(
Men bra att du ändå fick ut lite känslostormar.
Jag har ju också sett på nära håll hur dåligt man kan må och så kan man inget göra för att hjälpa.
Min bror och hans fru fick till slut ett barn med hjälp. Innan dess så försökte dom i flera år och jag vet hur dåligt frugan mådde. Säkert min bror med men han visade det inte lika öppet.

Jag önskar på riktigt att jag kunde skicka lite av min fertilitet till dig. Kunde jag så skulle jag!

@Hanna_90

Detta hittade jag vid en snabb googling:

Falska positiva test förekommer också. Den vanligaste anledningen är att man använder testet på fel sätt eller att det är för gammalt (se sista förbrukningsdatum). Står det att testet ska vara ett visst antal sekunder eller minuter i urinen följ det. Står det att man ska läsa av 4 minuter efter man har kissat på stickan kan den visa annat resultat om man istället läser av efter 10 minuter. Om man går på infertilitetsbehandling kan man också få HCG-sprutor, då kan också testet visa felaktigt positivt. I annat fall är det mycket ovanligt med felaktiga positiva test.

Om negativa test så stod det att det oftast berodde på att man testade för tidigt. Och var nu testet idag inte lika känsligt som det igår så kan det ju visa negativt.

Så testa igen!

• Gilla
Reactions: Ray
Ångest...
Jag vill liksom inte testa.
Tänk om jag plötsligt bara hoppat över mensen och sen missar nästa ÄL eftersom jag går runt och tror jag är gravid... Hade först klockren mensvärk dagen innan beräknad mens och sen två dagar senare gick den över i en mer konstant molvärk- inte samma kramp känsla som innan. Och den är där hela tiden fast blir lite mindre och mindre.
Och att höra om test som strular gör att jag helst vill stoppa huvudet i sanden och låta det gå några veckor....

Jag har använt progesteronkräm nästa gång vi försökte efter att jag fick ett jättetidigt missfall. Då blev jag gravid men tyvärr fick jag missfall i vecka sex.
Vet inte om krämen gjorde att graviditen varade längre än den skulle gjort annars men jag ska absolut prova den igen.

OK. Tråkigt med missfall. Kände du av några andra effekter av krämen, tänker på humör och annat som påverkas av hormoner?

*suck*
Vart har min mens tagit vägen den här gången då?
Hela hösten var ju så underbart regelbunden och stabil. Sen kom årsskiftet och KABOOM! - allt helstökigt.
Pågående cykel avslutar dag 41 i natt. Haft "kan-det-vara-ägglossning-eller-mensvärk" 2-3 gånger under dessa dagar. Humöret är verkligen i botten och jättesvajande.

När jag var yngre älskade jag mina långa cykler, skönt att slippa mens på många dagar. Numer blir jag tokig på att cyklerna inte kan vara regelbundna och förutsägbara.

• Gilla
Reactions: Ray
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: MML
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Manji
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 960
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12