Dagens provridningar då:
#1: sto, f-2011. En ganska liten och nätt häst,
mycket elektrisk, och snabb i fötterna. Otrolig arbetsvilja och ville bara mer och mer hela tiden. En rolig häst som kändes kul att rida och den kommer inte ha svårt med något alls, satt man till lite så "sökte" den sig mot tramp och man kände att det finns i den och kommer inte vara svårt. Lätt att flytta i sidled. När den ville för mycket så flög det ben åt alla håll -sådär så man såg frambenens lindor uppe ifrån sadeln
#2: sto, f-2011. En lite större häst. Snygg modell och väldigt trevlig gång. Denna var mer "frågande" och testade bl.a att stanna med mig. Den hade inte samma vilja framåt (men absolut inte dålig), och när jag fick lite snurr på den och hittade flyt så var den stadig. Den var lite stabilare i huvudet än den andra och kändes helt klart mer förlåtande. Gjorde lite flaxande med huvudet och gnisslade tänder (skulle träffa tandläkaren nästa vecka). Det var en jättefin häst men jag kände mig inte hemma på den och avbröt faktiskt provridningen ganska fort för jag kände inte att vi var på samma våglängd.
Sitter och analyserar filmer nu.
#1 gillade jag verkligen, en väldigt rolig liten häst som kan räcka
långt. En riktig Ferrari.
Minus då? en bit över budget så att säga... Och man får helt klart överväga så att det inte är "för mycket" häst, man får ju tänka på att man själv är en amatörryttare liksom.
Fick iallafall ett sms från beridaren/ägaren på hemvägen där det stod "Det var väldigt trevligt att se dig rida X idag. Såg lekande lätt ut, duktigt!!! Ville bara säga det. Mvh XX"
#2: det ser trevligare ut på filmen än jag trodde
Och alltså, det ÄR en jättefin häst. Verkligen. Bara en annan typ än den första. Och det var nog inte en häst för mig. Tror jag. Samtidigt som den som sagt var lite mer förlåtande och inte riktigt lika "snabb" som den första, och kanske mer lämpad för en vanlig ryttare (den andra är det Globen-ryttare som är och rycker i).
en lustig grej jag såg nu när jag kollar på filmen -beridaren/ägaren filmar mig när jag rider denna, det märkte jag inte när jag red men ser det nu på filmen. haha, kanske dyker upp i "Bisarra provridningar"-tråden som en galen spekulant?
Svårt det här