Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åker idag hem från kliniken med tom transport. Ingen förbättring alls utan det var bara att konstatera att nu är det stopp.

Tack för allt min fina Calle <3

dsc_0132_53dc05689606ee45210e082e.jpg

Så fruktansvärt sorgligt att läsa! Du har verkligen gjort allt för din fina vän :cry:

Vad oerhört tragiskt @mooi.

Jag säger som Hedwig att fast man aldrig träffat dig och dina hästar så gör det väldigt ont i hjärtat att få del av beslutet. Han var en av mina bukefavoriter.

Tack för alla värmande och stöttande ord. Det är givetvis skitjobbigt och idag känns det som att jag har världens baksmälla, dunkande huvudvärk och mår illa. Tur att jag har världens bästa chef som helt självklart godkände att jag jobbade hemifrån idag. Imorgon ska jag till GHS och distrahera mig lite.

Jag åker idag hem från kliniken med tom transport. Ingen förbättring alls utan det var bara att konstatera att nu är det stopp.

Tack för allt min fina Calle <3

dsc_0132_53dc05689606ee45210e082e.jpg
Åh, så tråkigt på en fin häst! Sörjer och lider med dig. Hoppas att din otur vänder snabbt och att du inte tappar sugen på hästeriet. Det är du för begåvad för!

@mooi

Håller med jag också om att jag hoppas du köper häst och fortsätter rida. Dels iom att du är duktig. Men iaf jag upplevde det också lättare att ha annat att fokusera på. Är man så pass hästbiten kanske inte gymma eller fika med polare är riktigt rätt för en. För mig var det super att jag hade min andra kvar. Han kommer aldrig ersätta min första älskling. Men man har rum i hjärtat för fler. Och framför allt så kan de muntra upp en lite i allt det svåra. Det är svårare att inte vara "här och nu" med hästar än i många andra sammanhang tycker jag.
Är man här och nu brukar man sörja lite mindre iaf just då.

Så jag hoppas du hittar något riktigt trevligt!

Så himla tråkigt @mooi. Känner verkligen med dig men när det inte finns nåt mer man kan göra så finns det inte. Hoppas du hittar en ny vän snart, det brukar ju vara den bästa vägen för att återhämta sig iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
820
· Visningar
46 215
Senast: Mirre
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 646
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023