Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kvartslinjen, tänkt linje parallellt med medellinje och långsidor. Alltså halvägs mellan medellinje och ut till långsidan. Mittemellan medellinje och långsida. Svårt att förklara:D

Tack. Det var det jag misstänkte. Tränaren kallade den linje vi red igår för kvartslinje (tror jag, men jag hade fullt upp med att hålla ordning på ridningen så jag kan ha hört fel :D), men jag hade något svagt minne av att kvartslinjen är den som går parallellt med medellinjen, halvvägs ut till väggen (på kvarten av banan). :)

Den linje vi red kan väl i så fall närmast beskrivas som en lång variant på halt igenom.

Tack. Det var det jag misstänkte. Tränaren kallade den linje vi red igår för kvartslinje (tror jag, men jag hade fullt upp med att hålla ordning på ridningen så jag kan ha hört fel :D), men jag hade något svagt minne av att kvartslinjen är den som går parallellt med medellinjen, halvvägs ut till väggen (på kvarten av banan). :)

Den linje vi red kan väl i så fall närmast beskrivas som en lång variant på halt igenom.
Fem meter in=en fjärdedel av tjugo=kvartslinjen
:D

Så härligt att få se följande idag på ridskolans facebooksida:
"Jo men då har vi varit hos veterinären i onödan då.... Ninya var klockren efter böjprov! Veterinären tyckte hon var jättefräsch för sin ålder.. Bara att åka hem o sätta igång pluppisen lite lugnt."
:love:
Skönt att hon blev kollad, och ännu skönare att hon bedöms som fräsch av veterinär. Hoppas att hon håller sig fräsch och snart blir mjukare igen när hon får komma igång. Hon blir så himla stel av att vila.
För övrigt är jag, som alltid, imponerad över hur härlig och bra hon känns (när hon är igång då ;) ) trots sin ålder. 21 år är visserligen inte så gammalt i min värld, men att hålla genom alla år när hon gått på ridskola hela livet och dessutom med sin exteriör - det är imponerande. Visserligen behöver hon lång tid att värma upp, men när hon väl är varm och mjuk är hon riktigt fin (iaf med tanke på omständigheterna).

Så härligt att få se följande idag på ridskolans facebooksida:
"Jo men då har vi varit hos veterinären i onödan då.... Ninya var klockren efter böjprov! Veterinären tyckte hon var jättefräsch för sin ålder.. Bara att åka hem o sätta igång pluppisen lite lugnt."
:love:
Skönt att hon blev kollad, och ännu skönare att hon bedöms som fräsch av veterinär. Hoppas att hon håller sig fräsch och snart blir mjukare igen när hon får komma igång. Hon blir så himla stel av att vila.
För övrigt är jag, som alltid, imponerad över hur härlig och bra hon känns (när hon är igång då ;) ) trots sin ålder. 21 år är visserligen inte så gammalt i min värld, men att hålla genom alla år när hon gått på ridskola hela livet och dessutom med sin exteriör - det är imponerande. Visserligen behöver hon lång tid att värma upp, men när hon väl är varm och mjuk är hon riktigt fin (iaf med tanke på omständigheterna).
Så härligt :) Ninya är en av mina favoriter här på dressyr, tycker hon verkar vara en riktig "arbetshäst" sagt i positiv anda. Hon är dessutom väldigt fin.

Jag åker idag hem från kliniken med tom transport. Ingen förbättring alls utan det var bara att konstatera att nu är det stopp.

Tack för allt min fina Calle <3

dsc_0132_53dc05689606ee45210e082e.jpg

Jag åker idag hem från kliniken med tom transport. Ingen förbättring alls utan det var bara att konstatera att nu är det stopp.

Usch så hemskt! Men förstår beslutet, hade gjort likadant själv. Beklagar verkligen att det inte gick bra! :cry::cry:

Neeej :cry: Verkligen superledsen för din skull! Men du gör det bästa för honom, även om det är en klen tröst.. Stor kram till dig

@mooi Är så fruktansvärt tråkigt:/. Får lite dåligt samvete över de positiva beskeden för Juno idag. Önskar verkligen att det var samma för dig!

Beklagar så otroligt mycket. En sådan ljuvligt vacker och fin häst.:cry: Blir alltid så berörd av sånt här och även om jag varken träffat dig eller din häst får jag så ont i hjärtat. Det känns väldigt orättvist. Ni hade bara börjat er resa tillsammans,:(

Nej vad tråkigt, beklagar. Har alltid hoppats på att han skulle bli bättre så ni kunde komma igång igen. Fina Calle!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
820
· Visningar
46 225
Senast: Mirre
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 646
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?