Det är inte så säkert att bara för att man filmar och anmäler grov ridning så blir ryttaren straffad av förbundet.
Hur ska förbundet straffa något som sker på träning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte så säkert att bara för att man filmar och anmäler grov ridning så blir ryttaren straffad av förbundet.
SvRF har fått in ett antal anmälningar mot denna person, men eftersom anmälningarna rör en aktivitet denne inte är licenserad för så kan man inte varna eller stänga av denna person från att fortsätta sin aktivitet officiellt. Du kan liksom inte ta ifrån dem en titel de inte har, så istället låter de det fortsätta med minst sagt bryska metoder.
Nej precis.Hur ska förbundet straffa något som sker på träning?
Måste bara fråga- är det så att man får träna hur jävligt man vill bara man uppför sig på tävling? Jag trodde inte det, men har ingen aning och blir lite ledsen om det är så.Hur ska förbundet straffa något som sker på träning?
Måste bara fråga- är det så att man får träna hur jävligt man vill bara man uppför sig på tävling? Jag trodde inte det, men har ingen aning och blir lite ledsen om det är så.
Kan man alltså barrera skiten ur hästen på träning - bli filmad som bevisning och fortsätta tävla bara man uppfört sig på tävlingsplatsen?
Men det måste ju vara svårare att komma åt sådant som sker på träning "i skymundan". I synnerhet om folk som tittar på inte säger flasklock, inte ens just när missförhållandena sker utan bara tittar på. Mycket illa.
Dock finns det väl fall där ryttare har stängts av efter bryska träningsmetoder, t.ex. barrering. Men kanske har jag drömt det. Jag vill också minnas att det var stora skriverier för några år sedan om en dressyrryttare som misshandlade sina hästar, något som fanns med på bild och publicerades i media. Men det kanske inte var i Sverige? Eller var h*n tysk?
Precis. Det är ju svårare att komma åt sånt som sker på hemmaplan där ingen ser, eller ser och sedan inte säger något, än på tävling där det är offentligt.
Den ryttaren du tänker på kan ha varit tysk om jag inte minns jättefel. En kvinna som filmades när hon piskade upp en häst vid longering? och hästar med sår lite här och där efter ryck/slit i munnen och hugg i sidorna?
Ja, precis, det är den ryttaren jag tänker på. Hade för mig att hon hade någon koppling till Sverige, men kan minnas fel.
Man kan stängas av för det som sker på träning inför tävling och träning inför tävling gäller alla som löst licens.
Måste bara fråga- är det så att man får träna hur jävligt man vill bara man uppför sig på tävling? Jag trodde inte det, men har ingen aning och blir lite ledsen om det är så.
Kan man alltså barrera skiten ur hästen på träning - bli filmad som bevisning och fortsätta tävla bara man uppfört sig på tävlingsplatsen?
Hörni dressyrnördar, rider ni alltid med dressyrsadel eller har ni någon annan sadel att variera med?
Hörni dressyrnördar, rider ni alltid med dressyrsadel eller har ni någon annan sadel att variera med?
Jag har ju lite förutfattade meningarHörni dressyrnördar, rider ni alltid med dressyrsadel eller har ni någon annan sadel att variera med?
Jag har bara dressyrsadlar. Det är de eller barbacka som gäller på egen häst.
Har dock en flatback som ju är hoppbom. Räknas det?