Häromdagen drog ju min kära pålle en framsko under ett av sina rejs i hagen, och hovslagaren var ute i förrgår och slog på den -allt frid och fröjd.
Igår var jag på kvällsföreläsning med jobbet så hade hästvakt, fick ett meddelande på facebook på kvällen om att "allt hade gått bra, men han har en tappsko fram -men det visste jag ju säkert redan". eh, jaa -det var ju samma sko som hovslagaren slagit på dagen innan
Samma sak sist han hade tappsko, han drog av sig den andra skon inom
1 timme(!) efter att hovslagaren åkt.
Nu kommer hovslagaren på måndag för helskoning, men jag blir tokig. Stor hage dessutom så skon är liksom "förlorad", hade jag haft skon kunde stallägaren hjälpt mig. Hmm, kan man be hovis att rikta till en fram- och en baksko så man har i reserv? eller ska jag låta odjuret gå barfota till ÅB på kliniken om 3v? (och då till nästa skoning), han funkar barfota när han bara vilar i mjuk hage men behöver skor när man jobbar och sliter mer på fötterna -och nu jobbar han ju inte, utan den frågan tas ju upp på ÅB, så han kanske skulle kunna gå barfota till nästa skoning? Vill inte riskera att stå med tappsko dagen innan ÅB liksom...
Hur hade ni tänkt?
-barfota?
-sätta honom i sjukhage för att begränsa utrymmet (och kanske lugna honom för som jag skrivit innan så blir han orolig på em och det är då skorna ryker)?