Tråkigt när det ställer till det så pga en sån sak som att hovslagaren börjar slarva....
Apropå hovslagare så drog Calle en framsko idag så jag måste ha tag i min hovslagare.
Idag var en sån där dag när jag bara kände mig SÅ trött på mitt stora odjur. Strålande sol, kompisar i hagen, klockan inte ens 16, men tror ni han kan gå snällt? Nä -han drog världens idiot-rejs så leran sprutade (då skon rök). Kompisarna står stilla och hänger inte på, men han ska springa som en idiot och jag blir så TRÖTT. Han nöjer sig liksom inte. Ställer jag honom i rasthage så idiotspringer han där för att det är tråkigt och han saknar sina buddies (och gör tvära kast iom det mindre utrymmet). Han går alltså lugnt större delen av dagen men när det blir eftermiddag så skiter han i de andra som fortfarande lunkar runt i ena änden av hagen och inte har en tanke på att gå in än på ett tag, han ska IN och det på momangen
.
Ska diskutera saken med mina (som tur är) hemskt trevliga stallägare om vi kan göra nån specialare så att han kan flyttas över till någon av rast-/eller sjukhagarna (finns 2 storlekar) på eftermiddagen innan han börjar springa -eller helt enkelt alltid tas in tidigare, om det är lösbart.
muttermuttermuttermutter.........