Dressyrsnackis nr 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knoppar alltid luggen. Tycker det ser proprare ut. Även om min dams lugg bara är ett kort lockigt burr. Blir mer en gummisnoddsboll än en knopp om jag inte syr. :P

Fast är luggen fjesig så är det ju ännu värre att ha den lös än om den är tjock :p
Ponnyn hade lös lugg eftersom han hade så fin lugg, långt huvud och dessutom var väldigt rädd om huvudet. På storhäst kör jag dock alltid knopp... Eller luva så räcker med en lite slarvig fläta bara ;)

image-15.jpg~original

Äntligen..mitt OS-kandar!:love:

Om F fick bestämma skulle luggen vara oknoppad men hittills har jag ändå knoppat fast han hatar de, tycker de ser mest propert och enhetligt ut :)

Sedan vi flyttade till gården har vi tagit det lugnt med tanke på flytten, ny kompis och andra försöket i stor hage sedan operation. Sist höll han inte för stor hage men nu verkar det gå vägen peppar peppar. Idag red jag i paddocken i snön. Alltså det var typ magiskt :love: satte mig ner för första gången i galoppen och "samlade" några steg och F lixom lättade fram och jag kände hur manken kom upp, amazing känsla! Hoppet är det sista som lämnar en! :)

Det här är ju en "dressyrsnackis" så tar väl också och hoppar in här som ny dressyrhäst ägare.
Har en "liten" storhäst på 170+ cm hemma i boxen, direkt import från Tyskland, där gått MSVB och tränat för Prix ST George. :love:
Dock så är ju tanten på ryggen bara LB ryttare egentligen som bytt sin f.d. travare emot en fin läromästare i dressyr. Men vi tragglar på.
Vad man egentligen ska säga är väl att jag aldrig suttit på en häst som haft så lätt för allt :eek:. Första galoppombytet vart det stor "Wow-effekt" från läktaren och lyckorus för mig:love:.
Tränaren älskar honom och ville köpa min fina, men han är ju inte till salu :laugh:.
Nu handlar det bara om att inte slungas runt som en vante i galoppen så är vi ett ganska okej ekipage och se på från sidan:p.

Jag har nog aldrig varit så besviken på min ridlärare som just nu. Jag red Ninya idag och efter ett intensivt pass på en timma så skrittar jag av när ridläraren kommer till ridhuset. Och frågar hur Ninya har känts, för hon var nämligen halt igår. Fick trava lite grann och hon tycker det ser okej ut. Nu verkar det inte som att det är någon fara, men jag förstår verkligen inte hur man inte kan informera om att hästen eventuellt är ofräsch INNAN jag rider.

Så arg nu i efterhand. Var ett ganska kasst pass, jag jobbade mycket med galopp och jobbade mycket med hennes svagheter - och hon blev ju ofta spänd men inte mer än att det var som vilket annat halvdåligt pass som helst. Men kändes ju lagom kul efteråt att veta att hon kanske inte var fräsch och kanske inte kunde bättre idag... Hon kändes dock helt normal i benen efteråt och jag reagerade ju inte på att något var konstigt i ridningen (som inte kan härledas till mig). Men jag kan ju lugnt säga att jag hade ju INTE lagt upp passet likadant om jag fått veta innan att hon eventuellt är halt fortfarande :banghead:

Jag har nog aldrig varit så besviken på min ridlärare som just nu. Jag red Ninya idag och efter ett intensivt pass på en timma så skrittar jag av när ridläraren kommer till ridhuset. Och frågar hur Ninya har känts, för hon var nämligen halt igår. Fick trava lite grann och hon tycker det ser okej ut. Nu verkar det inte som att det är någon fara, men jag förstår verkligen inte hur man inte kan informera om att hästen eventuellt är ofräsch INNAN jag rider.

Så arg nu i efterhand. Var ett ganska kasst pass, jag jobbade mycket med galopp och jobbade mycket med hennes svagheter - och hon blev ju ofta spänd men inte mer än att det var som vilket annat halvdåligt pass som helst. Men kändes ju lagom kul efteråt att veta att hon kanske inte var fräsch och kanske inte kunde bättre idag... Hon kändes dock helt normal i benen efteråt och jag reagerade ju inte på att något var konstigt i ridningen (som inte kan härledas till mig). Men jag kan ju lugnt säga att jag hade ju INTE lagt upp passet likadant om jag fått veta innan att hon eventuellt är halt fortfarande :banghead:
Fast @ miedo både du och tränaren under pass bör ju reagera om hästen är halt ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
33 34 35
Svar
681
· Visningar
45 944
Senast: Human
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
39 40 41
Svar
819
· Visningar
46 196
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 213
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 646
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar