Jag har nog aldrig varit så besviken på min ridlärare som just nu. Jag red Ninya idag och efter ett intensivt pass på en timma så skrittar jag av när ridläraren kommer till ridhuset. Och frågar hur Ninya har känts, för hon var nämligen halt igår. Fick trava lite grann och hon tycker det ser okej ut. Nu verkar det inte som att det är någon fara, men jag förstår verkligen inte hur man inte kan informera om att hästen eventuellt är ofräsch INNAN jag rider.
Så arg nu i efterhand. Var ett ganska kasst pass, jag jobbade mycket med galopp och jobbade mycket med hennes svagheter - och hon blev ju ofta spänd men inte mer än att det var som vilket annat halvdåligt pass som helst. Men kändes ju lagom kul efteråt att veta att hon kanske inte var fräsch och kanske inte kunde bättre idag... Hon kändes dock helt normal i benen efteråt och jag reagerade ju inte på att något var konstigt i ridningen (som inte kan härledas till mig). Men jag kan ju lugnt säga att jag hade ju INTE lagt upp passet likadant om jag fått veta innan att hon eventuellt är halt fortfarande