Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Mitt (eventuellt felaktiga) resonemang är att Elo hade en bra (?) teori om BSF i och med andra rösten så att det var enkelt att lägga en andraröst som sedan blev avgörande först när Hemlig ändrade röst för att rädda sig själv. Och jag kan inte räkna ut om det är ulvigt eller inte?!

Sen ändrar Hemlig till BSF för att rädda sig själv och det hade kanske de flesta gjort så det är väl inte ulvigt i sig.

Jag har ju inte nån erfarenhet i bagaget och tycker det är superklurigt att inte riktigt känna spelet eller deltagarna eller rollerna särskilt väl. Många dimensioner i allt och många erfarna spelare som har bättre koll.
Kan du utveckla. Du tycker att Elos teori var bra och hon la andrarösten på BSF. Tänker du att Elo är ulv då, som la en andraröst med en bra teori? Eller är det snarare hemlig du tänker som ond som la tredje? Eller båda? Varför tänker du att goda inte lägger andraröster med bra teorier?

Om det främst är andrarösten du tycker är skum, vad gäller för andrarösterna på andra spelare?

(Ja, jag vet att det är svårt, men att kunna redogöra för såna här tankar är vad som en dag kommer göra dig till en slipad spelare! :D)
 
Som ny rektor för Nevermore är jag väldigt besviken på alla studenter och t o m vissa fakulitetsmedlemmar,
Inför DL2 behöver ni alla ta upp en ledtråd som ni mssat/missförstått inför DL1 och hur ni ska hindra att detta sker igen.

Jag påminer även om NattDL1 och de val som behöver ske.
De flesta! Never more fattade jag ju var en tydlig ledtråd, men den sa mig ingenting. Wednesday vet jag vem det är men har inte sett serien.
Så för att undvika att detta händer igen ska jag såklart börja se mycket mer på serier! :D
 
Kan du utveckla. Du tycker att Elos teori var bra och hon la andrarösten på BSF. Tänker du att Elo är ulv då, som la en andraröst med en bra teori? Eller är det snarare hemlig du tänker som ond som la tredje? Eller båda? Varför tänker du att goda inte lägger andraröster med bra teorier?

Om det främst är andrarösten du tycker är skum, vad gäller för andrarösterna på andra spelare?

(Ja, jag vet att det är svårt, men att kunna redogöra för såna här tankar är vad som en dag kommer göra dig till en slipad spelare! :D)
Det är bra att du utmanar mina tankar så jag får chansen att själv utveckla dem vidare! Jag har en situation med ett barn och ett läppglans just nu, men jag tänker att andrarösten från Elo ändå blev avgörande eftersom ju hemlig bara räddade sig själv - öppen för att det kan vara ett feltänk!?

Kan ju också vara så att en som röstade på hemlig är skum eftersom det ju gjorde det mindre misstänksamt att hemlig lägger tredje rösten för att rädda sig själv - få ut en god .

Får fundera vidare framåt kvällen, när det är lite lugnare kring mig.

Jag har också förstått att det är enklare att ha koll från datorn med ett dokument! Nu tycker jag att jag får leta på varenda sida när jag letar ledtrådar.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen


Blacksmithfarm 3 lynchas -medusa
Lobelia 2
heffaklumpen 2
hemlig 1
Artline 1
Harrysen 1
Hedinn 1
qitis 1
cirkus 1
Habina1

Jag tycker att de som hamnar under radarn är de som inte varit med i hela snurren med rösterna och ändringarna och de som lägger uddaröster sent som attan. Dvs Heffa och LenaH. LenaH brukar inte dra sig för att lägga andra eller rent av tredjeröster i DL1, speciellt när hon är god men som ond finns det mer incitament att hålla sig försiktigt i bakrunden.
Tittar man på tiderna så har Bsf tre röster 21:20 och om då heffa och/eller LenaH är onda så visste lyan att en god skulle ryka.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen


Blacksmithfarm 3 lynchas -medusa
Lobelia 2
heffaklumpen 2
hemlig 1
Artline 1
Harrysen 1
Hedinn 1
qitis 1
cirkus 1
Habina1

Jag tycker att de som hamnar under radarn är de som inte varit med i hela snurren med rösterna och ändringarna och de som lägger uddaröster sent som attan. Dvs Heffa och LenaH. LenaH brukar inte dra sig för att lägga andra eller rent av tredjeröster i DL1, speciellt när hon är god men som ond finns det mer incitament att hålla sig försiktigt i bakrunden.
Tittar man på tiderna så har Bsf tre röster 21:20 och om då heffa och/eller LenaH är onda så visste lyan att en god skulle ryka.
Jag la en andraröst?
Det säger iofs inget om min roll för det gör jag oavsett om jag är god eller ond. :)

Eg tittar jag bara in för att meddela att vi hastigt och lustigt får halm ikväll och det + att jag ska tävla imorgon gör att jag tyvärr inte kommer hinna in förrän rätt sent ikväll, jag har inte heller hunnit lägga tid på leken under dagen så kan inte rösta nu.
 
Jag kan ju tycka att det var lite märkligt igår att fokuset var på att sprida rösterna för att avslöja Medusa om jag fattade de teorierna rätt - det gynnar ju BARA ulvarna med spridda röster särskilt när det inte finns nån fårulvsröst eller annan röst i bakrunden.

Men var fokuset verkligen där? Jag upplevde mest att jag tyckte/tänkte så men ingen höll med mig?
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen


Blacksmithfarm 3 lynchas -medusa
Lobelia 2
heffaklumpen 2
hemlig 1
Artline 1
Harrysen 1
Hedinn 1
qitis 1
cirkus 1
Habina1

Jag tycker att de som hamnar under radarn är de som inte varit med i hela snurren med rösterna och ändringarna och de som lägger uddaröster sent som attan. Dvs Heffa och LenaH. LenaH brukar inte dra sig för att lägga andra eller rent av tredjeröster i DL1, speciellt när hon är god men som ond finns det mer incitament att hålla sig försiktigt i bakrunden.
Tittar man på tiderna så har Bsf tre röster 21:20 och om då heffa och/eller LenaH är onda så visste lyan att en god skulle ryka.
Så då tänker du att i så fall har LenaH lagt en alibiröst på heffa ? Lite vågat om ändå Bsf skulle hinna in och välja antingen lobelia eller heffa för att få till en lottning tex ?
LenaH kan mycket väl vara ond , osäker dock på om hon är det tillsammans med heffa
Jag har också reagerat på att LenaH la en röst som inte avgjorde
Hon kanske inte tyckte att BSF eller Lobelia var skumma alls (undrar varför i så fall kommer inte ihåg om hon skrivit något om det ?)
ska läsa igenom igen nu innan det är dags att laga mat till avkommorna
 
Vi får se hur det går om @Paddington behöver min hjälp att lägga ut uppdateringen ikväll sitter just nu och sippar på en sån här 🙂 ni kanske får en mycket spännande uppdatering :p

IMG_20230915_171116976.jpg
 
Givetvis somnade jag istället för att leka ulvlek. Men kanske hjälper det förkylningen? Dag 18...

Vill tillägga att jag aldrig ens sett familjen Adams, men sett lite reklam för Wednesday. Så jag förlåter mig själv för att jag inte förstod temat.

Nu ska jag grotta ned mig i leken, varning för några virriga inlägg framöver. Först och främst behöver jag kolla vad som hände igår egentligen, sen ska jag klura på om nån av mina tidigare tankar var vettiga. Jag kan iaf sluta leta efter Medusa och Lobelia kan (om jag inte missförstått) rösta på precis vem hon vill ikväll utan att det ger nån effekt.
 
@Hedinn röstar först på hemlig men ändrar sedan till lobelia (vilken jag la första rösten på )

Därefter kommer Hedinns röständring från Hemlig till Lobelia vilket innebar att hemlig sedan hade bara en röst
@Hedinn vad tänker du om Lobelia idag ? Eftersom du röstade på henne igår.
Min motivering och min röst på henne var ganska kass (DL1 !) tycker även jag själv -samtidigt så reagerade jag på det jag ändå röstade på igår därav fick hon min röst.
Du tyckte hon reagerade lite kraftigt på att hon fick en röst om jag minns rätt ?
Lobelia har jag inte sett så mycket av idag , troligtvis jobbar hon, så förstår om du kanske inte har så mycket mer att tillägga just nu jag har det inte själv
Jag har lagt fokus på hemlig hittills -känns ändå rätt troligt att det kan vara en luden klädsel på henne. Lite för mycket som pekar på det helt enkelt så jag har snöat in rätt kraftigt på henne idag
Se mitt tidigare inlägg på förmiddagen om det.
Får väl ta fram den gamla buckliga stekpannan om jag skulle ha fel om hemlig :p
 
Bra sammanfattning - tack.

Om din tanke stämmer fullt ut så har vi ju flera medlemmar klara i lyan. Hedinn, hemlig och Mirtai.
Sen kan ju alla med andraröster också vara lyafolk av samma anledning utan att vara inblandade i röständringar.
Det blir ju en jäkla stor lya om alla dessa ska ingå...
Tja för mig är alla potentiella ulvar tills jag fått mer kött på benen alltefter som leken fortskrider och mer blir skrivet samt fler lyncher finns som underlag för funderingarna. Jag är dock inte så säker på att Mirtai hemlig och Lobelia alla är i lyan , men det är en teori -man måste börja nysta någonstans. och just nu har vi gårdagens Lynch som man kan börja nysta i. Hur folk har röstat och teoriat.
Sedan kommer det visa sig efter hand om man tänkt rätt eller fel 😅
 
Ja precis. Fast det behöver såklart inte vara medusa man ändrar till, man har bara garderat sig genom att rösta på en ulvkollega först. Därmed inte sagt att det är en jättebra teori. ;)

Nu vet vi ju att blacksmithfarm var Medusa, men jag vill ändå lyfta att jag har helt fel i mitt resonemang här ovan. Det var ju förstarösten på Medusa som spelade roll, så om tex jag var ulv, röstade på ulven cirkus och sen bytte röst till blacksmithfarm (som i det här scenariot inte fått nån röst på sig än och var Medusa) så skulle min röst ändå inte räknas nästa DL, eftersom det var första rösten som Medusa fick på sig. Hoppas nån hängde med nu. :)

Så frågan är om hela teorin kring att ulvarna röständrade faller, men däremot ifall de lagt andra- eller tredjeröster?

Jag klurar vidare!
 
Fast att inte låta ulvarna styra i DL1 borde ju vara viktigare än att ge en spelare info om ytterligare en roll. Spionen hade lika gärna kunnat åka i DL1 och då hade det varit meningslöst.
Rösterna brukar bli spridda i DL1 ändå, brukar vara få spelare som klarar sig helt utan röster och definitivt inte två dagar i sträck. Så den spioninfon hade liksom kommit förr eller senare ändå.
Det är ju inte direkt så att spionen kan skriva en lista på vilka som är goda dag 2 oavsett.
Insåg det igår kväll också -vilket jag också skrev
Vidhåller att spionen kan ha hjälp av singelrösterna dock i infon. Vad det gäller jägaren tex. Och kunde ha varit hjälpt av det även vad det gäller medusa.
Och plussar vi då på att spionen troligen kunnat hitta siaren samt ängeln så är det ju ändå rätt många som blir goda på ett bräde ? Kunde varit 4 st. Nu troligen tre eller i alla fall 2 om det inte är helt klart vem jägaren är.
Vi är 13 kvar och med förhoppningsvis 3 goda utkristalliserade via infon + spionen själv så blir det för spionen 9 kvar att fundera över.
Där borde det finnas ulvar och bybor helt enkelt
Tilllägg: och en siren
 
Senast ändrad:
@Hedinn vad tänker du om Lobelia idag ? Eftersom du röstade på henne igår.
Min motivering och min röst på henne var ganska kass (DL1 !) tycker även jag själv -samtidigt så reagerade jag på det jag ändå röstade på igår därav fick hon min röst.
Du tyckte hon reagerade lite kraftigt på att hon fick en röst om jag minns rätt ?
Lobelia har jag inte sett så mycket av idag , troligtvis jobbar hon, så förstår om du kanske inte har så mycket mer att tillägga just nu jag har det inte själv
Jag har lagt fokus på hemlig hittills -känns ändå rätt troligt att det kan vara en luden klädsel på henne. Lite för mycket som pekar på det helt enkelt så jag har snöat in rätt kraftigt på henne idag
Se mitt tidigare inlägg på förmiddagen om det.
Får väl ta fram den gamla buckliga stekpannan om jag skulle ha fel om hemlig :p
Här vill jag tillägga att jag mest var nyfiken på motiveringen, fattar fortfarande inte vad du egentligen tycker är skumt om du nu inte menar att ulvar är sämre på svensk grammatik, men vi kanske inte ska fördjupa oss mer i det..
 
5. Habina snöade in mycket på medusa igår tycker jag. Valde att rösta på cirkus pga tror hon och Hedinn är i lyan tillsammans och vill inte rösta på samma som nån annan. Tror du fortfarande dom är i lyan tillsammans @Habina ?

7. cirkus röstar på Hedinn. Har i mitt tycke inte kommit med så många egna idéer, förutom protest mot antalet ulvar.

8. Snurrfian påpekar för q att hon borde leta ulvar istället för att komma på temat. Nåt som nu q tycker att jag också gjorde (och det gjorde jag, men bara för att det är så förbaskat svårt lyckas i första DL).
Känns ändå konstigt att hon röstade där när hon var mer misstänksam mot tex Habina.


9. Hedinn har också funderat lite över Medusa. Hittar inget speciellt om Hedinn som jag känner är viktigt att ta upp. Säger inte att det gör henne god dock. Bara att jag inte har nåt.
Deltagare
1. hemlig - det är jag

2. Heffaklumpen flaggade för dåligt med tid och det speglar sig i endast två inlägg. Röstade på Habina med en i mitt tycke rätt enkel röst.

3. qitis - misstänker mig. Jag hade skrivit mer här men kom åt på mobilen så jag fick börja om med inlägget, så ska försöka komma ihåg mina tankar och få ner på pränt.

4. Harrysen funderade liksom jag lite över ledtrådarna, men gav upp det pga var rädd bli måltavla. Vet inte riktigt var det sätter Harrysen.


DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen


Blacksmithfarm 3 lynchas -medusa
Tack @hemlig att du tagit dig tid att inkomma med lite tankar förstår att du har fullt upp irl och inte hunnit med de sista fem

Jag är nyfiken på vilka du funderar över som onda ?
 
Här vill jag tillägga att jag mest var nyfiken på motiveringen, fattar fortfarande inte vad du egentligen tycker är skumt om du nu inte menar att ulvar är sämre på svensk grammatik, men vi kanske inte ska fördjupa oss mer i det..
Svar. Första DL. Och jag ville faktiskt lägga en singelröst som jag också framförde igår -sedan kan man undra om det var det smartaste draget enligt vad vi diskuterat flertalet idag 😅
 
@Hedinn vad tänker du om Lobelia idag ? Eftersom du röstade på henne igår.
Min motivering och min röst på henne var ganska kass (DL1 !) tycker även jag själv -samtidigt så reagerade jag på det jag ändå röstade på igår därav fick hon min röst.
Du tyckte hon reagerade lite kraftigt på att hon fick en röst om jag minns rätt ?
Lobelia har jag inte sett så mycket av idag , troligtvis jobbar hon, så förstår om du kanske inte har så mycket mer att tillägga just nu jag har det inte själv
Jag har lagt fokus på hemlig hittills -känns ändå rätt troligt att det kan vara en luden klädsel på henne. Lite för mycket som pekar på det helt enkelt så jag har snöat in rätt kraftigt på henne idag
Se mitt tidigare inlägg på förmiddagen om det.
Får väl ta fram den gamla buckliga stekpannan om jag skulle ha fel om hemlig :p
Ja alltså, det var en förstadagsröst och jag ville helst inte rösta ut nån som inte lekt på länge eller åkte tidigt i förra leken. Behöver se mer av Lobelia för att kunna säga nåt där.

Vad gäller hemlig bytte jag som sagt röst för jag fick uppfattningen att hon kunde sitta på en god specialroll. Det här inlägget får mig lite fundersam dock:

Du kan inte tänka nån annan situation än att jag skulle vara i lyan (igen...) och därmed vilja rädda mig själv?

Det känns lite väl att insinuera att man sitter på en god specialroll så tydligt såhär tidigt i leken pga lite misstankar från en person. Då vill man väl hellre ligga lite lågt och låtsas som att det regnar, tänker jag. Eller bemöta på ett annat sätt.
Men jag kan ju vara ute och cykla också.
 
Har nu hunnit med både drink, mat och vin 😄 så vi får väl se hur detta går är ju första gången jag är med LL men har inte läst några regler om att det är förbjudet med att bli lite tipsy wipsy 😋 Nåja är ju några timmar kvar till DL iallafall :cool:
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp