Det finns spannmålsfritt till och med på maxi nuJag gick ju över på försk för att komma bort från allt soannmål för att se om hunden slutar klia sig men då kanske man ska gå tillbaka till torrfoder en av måltiderna fast spannmålsfritt sådant.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns spannmålsfritt till och med på maxi nuJag gick ju över på försk för att komma bort från allt soannmål för att se om hunden slutar klia sig men då kanske man ska gå tillbaka till torrfoder en av måltiderna fast spannmålsfritt sådant.
Tråkigt - men var hunden bra, så är det nog finlir. (*håller tumme*)
Hunden var faktiskt inte speciellt bra . Hon hade gjort typ allt annat än att dra ordentligt. Hoppat o skuttat och tittat på naturen. Inte ens när hon blev omkörd hade hon tagit i på allvar. Men ändå var tiden sån att förra året hade hon varit godkänd.
Jag som har en tävlingsdjävul hade ju i hemlighet siktat på ett Cert . Och hade hon sprungit på sin kapacitet hade hon säkert fått det. Men jag vet att det är löp på G så jag hoppas det var därför hon var så flamsig.
Så nu ska jag vara bitter ett par dagar och sedan göra upp en ny plan. Vet inte om vi försöker med drag en gång till eller om jag ska ta en roadtrip ner till @Voff s trakter i början av april för att få till en BSL 1 och 2.
Här är det tvärt om, de tigger mindre. MEN det är också lite olika beroende på vilket foder de får. Äter de sorter som de inte blir riktigt mätta av så tigger de mer än om de äter sorter som mättar bättre.Snabb fråga till er som ger färskfoder. Min sambo klagar över att Bobber och Chiko har börjat tigga mycket mer sen vi gick över på förskfoder, och delvis kan jag väl hålla med. Är det för att dem inte blir mätta??
Båda får vad dem ska ha enligt utträkning för sin optimala vikt. Idag slängde jag i 1,5 mörötter i var skål också, så får vi se om det hjälper lite.
Det kan vara så att de smälter färskfodret snabbare än torrfoder. Vad du kan testa är tex att, som du har gjort ge bukfylla (tex morot, sallad, brokolli (förvälld och lagom mängd), grönkål (förvälld), gröna bönor, sparris). Ett annat alternativ är att ge ett färskfoder med lägre fetthalt och då ge större giva. Det senare alternativt beror dock lite på hunden enligt mig; vissa hundar blir mättare av en större giva av ett foder med lägre fetthalt medan andra står sig bätte på ett foder med högre fetthalt med då mindre giva.Snabb fråga till er som ger färskfoder. Min sambo klagar över att Bobber och Chiko har börjat tigga mycket mer sen vi gick över på förskfoder, och delvis kan jag väl hålla med. Är det för att dem inte blir mätta??
Båda får vad dem ska ha enligt utträkning för sin optimala vikt. Idag slängde jag i 1,5 mörötter i var skål också, så får vi se om det hjälper lite.
Ja kom ner! Vore jättekul
Just nu går dem på Pondus 3XP så det ligger på 17,5% fett. Det är ju öven tanken att Bobber ska gå ner lite i vikt med hjälp av detta men det ser inte ut att ha gjort nån jätte skillnad på denna månaden dem gått på det.Det kan vara så att de smälter färskfodret snabbare än torrfoder. Vad du kan testa är tex att, som du har gjort ge bukfylla (tex morot, sallad, brokolli (förvälld och lagom mängd), grönkål (förvälld), gröna bönor, sparris). Ett annat alternativ är att ge ett färskfoder med lägre fetthalt och då ge större giva. Det senare alternativt beror dock lite på hunden enligt mig; vissa hundar blir mättare av en större giva av ett foder med lägre fetthalt medan andra står sig bätte på ett foder med högre fetthalt med då mindre giva.
Här är det tvärt om, de tigger mindre. MEN det är också lite olika beroende på vilket foder de får. Äter de sorter som de inte blir riktigt mätta av så tigger de mer än om de äter sorter som mättar bättre.
Tyvärr finns det ju inte något foder som fungerar perfekt på alla hundar Testa några andra färskfodersorter och se om du får bättre resultat?Jag som tänkte innerst att detta skulle lösa alla mina problem
Isåfall Halmstad på lördagen och Såtenäs på söndagen, ta husvagnen och göra det som en liten semestertripp. Men det beror på hur mycket vi kan spåra innan dess. Har vi otur är det snö här långt in i mars.
Vi har prov på vår klubb i April
Jag tror jag ger det en månad till och ser om det blir bättre med lite extra grönsaker i. Har ju maten hemma redan liksom. Annars får jag bäl se om jag hittar något med lägre fett som jag kan ge lite mer av tror jag.Tyvärr finns det ju inte något foder som fungerar perfekt på alla hundar Testa några andra färskfodersorter och se om du får bättre resultat?
Just nu går dem på Pondus 3XP så det ligger på 17,5% fett. Det är ju öven tanken att Bobber ska gå ner lite i vikt med hjälp av detta men det ser inte ut att ha gjort nån jätte skillnad på denna månaden dem gått på det.
@AraSlei du som har koll på pondus. Förslag?
Hur tänkte du därFan inom loppet av 10 min så har jag bara så där köpt mig en utställningshund av trimras och den kommer på onsdag hjälp vad har jag gjort ??
Fan inom loppet av 10 min så har jag bara så där köpt mig en utställningshund av trimras och den kommer på onsdag hjälp vad har jag gjort ??