Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Härligt. Känns som om de bara fått en bra erfarenhet när man klippte dem första gången så står de som ljus nästa gång man gör det. Precis som om de inser vad skönt det är att bli av med pälsen;)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Verkligen, hon ålade sig för att det var skönt, typ, "snälla klia mig här, lite högre upp, för långt, lite längre ner" ;D Verkligen stört skön
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

KL

Då var dagens tävling lagd till historien. Allt gick bra och jag känner mig nöjd. Var Rosies andra tävling i ridhuset så med tanke på det är jag helnöjd. Vi hade 2*70cm på tapeten. I ritt nr1 var Rosie vääääldigt spänd, läktare, musik, folk överallt, det blev för mycket så denna gjorde för det mesta i trav. Rev hinder nr 8 både i denna och i ritt nr2. I andra försöket så var hon betydligt lugnare och lyssnade på det hon ville, men jag tycker ändå att hon skötte sig bra med tanke på att ridhusväggarna höll på att äta upp henne :D Hehe...

Hade faktiskt filmare med så jag lägger in dem och hoppas att ni får en filmupplevelse :)

http://www.youtube.com/watch?v=WitFEo-6Jlg&playnext=1&videos=sbrbYUWx5ks&feature=mfu_in_order

http://www.youtube.com/watch?v=Fr6upz8JBWg&playnext=1&videos=ViHSjzfyaco&feature=mfu_in_order

Är super stolt över lilla tjejen. Nu lägger vi hoppningen lite på hyllan och tanken är att vi endast ska träna någon gång i månaden. Nu är det rumpa som skall formas och muskler som skall byggas innan semestervilan. Dessutom får jag troligen hem en 5-åring som skall ridas och tas om hand...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hon är så fin din lilla pålla!!

Tyckte du gjorde helt rätt som bara styrde runt och låtsades som det regnade i första klassen. Att börja bråka och härja när de är så spända har man inget för...
(sen är det ju inte helt enkelt att bara: här kommer vi i slängtrav, men det gör ingenting, hurra....)

I andra klassen var hon betydligt mer avspänd och hoppade riktigt bra.
Tycker absolut du ska vara nöjd.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hon ar ju sa sot din lilla hast :love:

Guppey, din hast ar jattefin, verkligen elegant. Jag gillar Numero Uno avkommor :love:. Ska ni dressyra ocksa eller inrikta pa hopp?

Jag far kora bil igen efter min ogonlaseroperation och akte upp till Addington imorse for att titta pa Joey nar han tavlade indoor crosscountry. Forsta gangen han hoppade sedan sist han var ute, och det gick jattebra! Det var nagra knepiga svangar, ett skinny och ett dog leg men i ovrigt var det ratt enkelt - tyckte Joey iaf :D
Han kom pa 3:e plats, vilket ar helt fantastiskt, jag hade inga forvantningar alls for han har aldrig gjort detta forut och var bara med for tranings skull. Jag fick tva separata forfragningar om jag ville salja, men det vill jag ju inte - hoppas pa att mina sma tvillingar kan rida Joey om sisadar 10 ar :banana:

Har ar en video:

http://www.youtube.com/watch?v=Uwuat7e1XC8

Nasta vecka borjar dressyrtraningen pa allvar, han ska bara hoppa bana en gang till i ar, resten av tiden blir markarbete och klattring och en och annan crosscountry traning. Och sa en del vila insprangt daremellan :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag haller ocksa med Happyrider att det ar battre att inte braka. Jag sag nagra riktigt hemska ryttare idag pa Addington, det var speciellt en tjej som hade en fin gra hast som hon forst red fram i over en timme och sedan piskade over varenda hinder :crazy: hasten vagrade och rev om vartannat och tjejen blev mer och mer frenetisk med spo och sporrar - verkligen fruktansvart. Tror hon fick varning efterat, det ryktades om det iaf.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vilken roligt tävling indoor crosscountry. Det har vi inte i Sverige. Din häst ser lika fin ut som vanligt :D
Har du bestämt om du ska ta hem honom eller om han skall stå kvar där han är?

Rosie var också duktig. ;) Men ni var inte på Varbergs Ridklubb? Tyckte inte jag kände igen mig.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack tack! Hon är en liten stjärna :)

Ja det kändes bäst att göra så. Hon var väl egentligen riktigt nervös och det slutade i spändhet men så är det ibland. Nu är det den sista hoppträningen imorgon så jag hoppas att vi får en bra avslutning på en helt underbar säsong.. :D

Avel, Tack! Nej inte Varbergs Ridklubb, det var Skultagården :)

Sunshine Tack så mycket! ;) Vilken rolig grej, har inte hunnit kolla filmen ännu men antar att det ser lika fint ut som vanligt. Detta ska jag absolut lägga fram för klubben som alternativ till tävlingsbana :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Har du bestämt om du ska ta hem honom eller om han skall stå kvar där han är?

Sahar har jag bestamt mig for att gora; Jag ska ta hem honom over vintern och trana/tavla dressyr. Ryttaren skall komma till mig och rida ett par ggr/manad sa han haller sig a jour och aven tavla honom i hoppning regelbundet men inte sa ofta - kanske var 6-8:e vecka (preliminar plan).
Sen ska han flyttas tillbaka till sommaren for da har ryttaren nytt stall som ligger lite narmare mig och forhoppningsvis funkar battre dvs inte sa langt att kora.

Jag har stott och blott fram och tillbaka, summa summarum ar att jag ar jattenojd med ryttarens insats och skotseln etc min hast far och jag ser garna att samarbetet fortsatter. Men hasten ar sa ung annu och jag vill inte att han hamras runt pa hoppbanorna i vinter - det vore latt att gora det och ga for fort fram. Plus att ryttaren ogillar ren dressyr medans jag tycker det ar ratt kul, sa borde vara en win-win :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Din häst är verkligen härlig!!:love:
Han hoppar så otroligt väl, skulle kunna ta honom för äldre än han är.

Himla rolig tävlingsform. Har aldrig hört talas om det här i Sverige, existerar det?

Ta du hem din häst över vintern. Så pass utbildad som han är behöver du inte vara orolig att han skulle tappa eller hamna efter i utbildning.

Lycka till!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Nej det är bara hoppning somgäller för vår del. Kanske att vi startar någon dressyrtävling om några år, men som det är just nu tränar vi bara dressyr, inte tävlar ;) .
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vilken häftig tävlingsform och så fin din häst är:)! Ser ju hur okomplicerat ut som helst!

Tessalonica: Ni är så himla fina ihop du och Rosie:)! Skötte er kanon!

*kl* Hoppas min sadel kommer i början av veckan och att den passar... Har en beg Cliff Barnsby på g..I helgen är det hopp cr hemma men jag ska nog följa med dottern på hubertusjakt å rida vår gule herre;). Tyvärr kan jag inte ta min då hon ej åker smalt:crazy:.

Imorgon dressyrträning på eftermiddagen åsså kommer hovis, gött för hon är lite lång i tån och blir lite stubblig tycker jag.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hon är verkligen både vacker och begåvad din fina pålla:d!
Var inne på din blogg också och vad många läckra bilder du har!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack! Jag tycker det är roligt att fotografera men har ingen superkamera...men det gör inget för djuren är lika vackra för det ;) .

Kul att du tittade in på bloggen =)!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad fina ni är! Tycker det var två bra rundor med tanke på att hon var så spänd :). Du gör helt rätt i att bara lotsa runt henne, precis som Polly skrev =)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

tack!

btw jag alskar din presentation - later ungefar som jag brukar rabbla upp for folk :D
(jag har bara tva barn, tva katter, en hund och en hast (brukade vara tva, plus en till katt och en kanin ocksa) men folk brukar gapa storogt iaf och fraga om jag gillar att gora det svart for mig :D
Vi bor i en stad, inte pa landet, skall tillaggas sa "normen" ar EN katt eller EN hund...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

KL

Jag är sjuk o Majsan också...:mad: Jag är dödsförkyld med feber o hästkraken reagerar för visitertång på insidan. Troligen en hovböld som inte kommit ut än men skönt ändå att veta var det sitter.

Så det blev pannkaka med allt vi skulle roat oss med i helgen...snyft.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tråkigt att det inte blev som planerat.
Samtidigt tur i oturen att ni blev sjuka samtidigt...
Det hade ju varit mindre roligt om du varit sjuk och hästen i kanonform, eller tvärtom: Pållen dålig och du vansinnigt på hugget.

Krya på er båda två!!
Hoppas det är en liten "smidig" hovböld.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

tack!

btw jag alskar din presentation - later ungefar som jag brukar rabbla upp for folk :D
(jag har bara tva barn, tva katter, en hund och en hast (brukade vara tva, plus en till katt och en kanin ocksa) men folk brukar gapa storogt iaf och fraga om jag gillar att gora det svart for mig :D
Vi bor i en stad, inte pa landet, skall tillaggas sa "normen" ar EN katt eller EN hund...

Ja du, ibland känns det som vi har ett helt zoo hemma. Ändå önskar sig barnen för tillfället en kanin och en minigris:crazy:. Dom små liven blir aldrig nöjda.:)
Sen ska väl också tilläggas att vi bor i vanlig villa i ett litet samhälle...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ujja! Trist men som happyrider skrev så är det ju o.k när bägge passar på att vara sjuka samtidigt.

*kl*Har kört från träningen med ett stort smil på läpparna och är så nöjd!
Blev först lite "sur" då naturbruket hade hopplektiopn och jag tyckte det var konstigt att min tränare inte bokat av/om mig. Fast "Loppsan" brydde sig inte ett dugg även om dom kom indundrande utan hejd på vår del vid ett par tillfällen :love:.
Nä, idag gick hon sååå trevligt. Vi övade lite grann på att minska och öka volten och den känslan att det " gick" att fatta galopp och bibehålla den på med trevlig böjning, då speciellt i vänster varv var bara :bump:.
Jobbade väl genom kroppen och blev sådär härligt lösgjord:). Lite sidvärtes m.m å nu nästan jag ångrar att jag inte satsade på lb-2an där om två veckor, fast vi hinner med, dyker nog upp tävlingar till våren.
Längtar till nästa måndag och önskar jag hade haft fotograf med mig;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
34 35 36
Svar
717
· Visningar
22 120
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
16 823
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
7 569
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridbyxor för kurvor
  • Perlino

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp