Tittar in i ditt kök del 27

Apropå dekadent.. Jag var på avsmakningsmeny förra helgen. Kokosglass med rysk kaviar och halvtorr riesling var en något oväntad, men sanslöst god, kombination. :love:
1000003907.jpg


Idag har också varit skaplig. Västerbottensostfylld pasta med stekta kantareller, lök, halstrad broccoli och burrata till lunch. Sedan grillpremiär med älgfärsbiffar, rotselleri, vitlökssmör och spenatsallad till middag.
 
Jag blev såld vid "dekadent" :D

@sjoberga

Koka potatis, lök, vitlök och lök i grädde typ 15-20 minuter. Massor av god ost på toppen. Sedan i gjutjärnsform som gick på grillen i en timme ungefär ihop med en beer can chicken.

Den där rökiga smaken var både dekadent och himla god.

I min iver av grillad mat så ställdes även en rabarbersmulpaj på grillen. Och det rekommenderas INTE. Mycket tydlig röksmak fick man. Men i smulpaj var det inte angenämt.
 
Koka potatis, lök, vitlök och lök i grädde typ 15-20 minuter. Massor av god ost på toppen. Sedan i gjutjärnsform som gick på grillen i en timme ungefär ihop med en beer can chicken.

Den där rökiga smaken var både dekadent och himla god.

I min iver av grillad mat så ställdes även en rabarbersmulpaj på grillen. Och det rekommenderas INTE. Mycket tydlig röksmak fick man. Men i smulpaj var det inte angenämt.

Det ska jag verkligen prova, tack! Ja, inte pajen då :D
 
Grillning inställd då det är kallt och blött ute. Lite snöblandat regn emellanåt som piggar upp.

Istället blir det pasta med lite grädde och citron serverat med stekt sparris och räkor. Till det en riesling.

Till efterrätt blir det en klassiker , rabarbersmulpaj och hemlagad vaniljglass.

Charkbrickan som skulle serveras på altanen som småplock innan grillat äts i soffan inomhus Istället.

Det är verkligen rått och ogästvänligt utomhus.
 
Löjromsfrossa och herregud så mycket god mat. Åt just ett tryffelchips med tryffelost och creme fraiche på. Dekadent är bara förnamnet. 🤤

Palmer & co 2016 i glasen. (Stargate på tvn :D )

IMG_2458.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
105 213
Senast: Mineur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 300
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 328
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp