Ridbyxor för kurvor

Lisen82

Trådstartare
Något märke som är lite större i storlekarna med bra passform? Gärna max pris runt 1000 lappen.
 
Jag har Maya Delorez Demi Function Breeches i st XL och är supernöjd.
(Har runt 48 i vanlig byxstorlek)

 
Huruvida passformen är bra beror väl egentliogen på vilken kroppsform man har. Jag har ungefär samma mått runt midja och rumpa och på mig sitter Kingston ridtights bra (stl 48)
Jag har tidigare i livet, när jag red mer aktivt, haft problem med att ridbyxorna har passat bra i ben och rumpa men att midjemåttet varit för litet så jag inte kunnat knäppa dem. (dvs, jag ser inte ut som det timglas byxorna var anpassade efter)
 
Jag upplever Maya Delorez som ganska stora i storleken, så de kanske kan funka även om man är åt det större hållet? Jag är normalt en 36/38 och/eller S/M i vanliga fall. Jag har S i mina Function och XS i Performance (XXS i vintermodellen) så de "större" storlekarna borde ju också passa någon som normalt är större än jag?
 
Jag har ett par ELT Hanna i storlek 44 som jag är väldigt nöjd med - jag var inne i en butik och testade, och de här satt perfekt enligt mig. Jag har 44-46 i vanliga fall.
 
Mountain horse Alice Breeches finns i upp till storlek 48 och är riktigt bekväma och sköna. Bra pris också 599 kronor. Knäskodda med silikon men de brukar ha de flesta modeller som helskodda också om man föredrar det.
 
Något märke som är lite större i storlekarna med bra passform? Gärna max pris runt 1000 lappen.
Säger som dom andra; Maya Delorez är toppen! Tycker även att PS of Sweden och Ariat sitter bra. Och mina absoluta favoriter är Gazpara! Deras största storlek är L, men dom sitter som en smäck trots att jag har XL/XXL på mina andra ridtights.
 

Liknande trådar

Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
813
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 481
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Jag ska på en tripp på lördag och vill ha tips på bra handelsträdgård(ar) runt Västerås. Hit me! Gärna med bra plantor för vettiga...
Svar
7
· Visningar
307
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp