Vad gör vi? Del CXCIX

athena_arabians

Trådstartare
_20240628_040757.JPG

Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
 
Jag som sov så bra igår har sovit skit idag. Katterna ligger mig, hundarna vill hela tiden ut, jag växlar mellan bara påslakan och täcke, drog ner fläkten för jag blev störd och har ont i handen. 😟

Ser inte fram emot att jobba idag och i helgen. Ska vila lite till innan jag åker och tar in hästarna. Funderar på om inte hundarna får vara ute idag, ska ändå inte komma något regn. :meh:
 
Hästarna insläppta, hundar kissade och de och katterna fått mat. Nu har jag lagt mig igen, kanske kan sova en timme eller två? Släpper ut hönsen när jag åker till jobbet.
 
Regn, kaffe och sista arbetsdagen innan det är dags för 3 veckor semester. Alla mina planer får kastas om eftersom bilen är fortfarande inte klar så går typ alla mina pengar dit :grin: Jajaj mycket äventyr är gratis så ge mig sol och bad :D
 
Sitter och äter frukost. Så snart jag ätit upp är det dags att åka till veterinär, sedan ska jag hem och äta glass. Pga mitt extremt oregelbundna schema så jobbar jag bara några få timmar i eftermiddag, sedan har jag åter igen en hel vecka ledigt. Ser fram emot många, långa skogspromenader då. Ska nog försöka ta mig ut och vandra också, för nu verkar det ändå som om det ska bli lite svalare ute igen.
 
Äter frukost (knäckebröd, ost och tomater) och lyssnar på regnet. Det är 27 grader varmt inne.
Om ett par timmar åker jag hem till katten, ska vara där en vecka.
 
I dag går jag tidigare sen är det äntligen semester. Den kommer förmodligen kantas av sting av ont i magen över hur det kommer vara när jag kommer tillbaka, men jag ska försöka inte tänka på det för mycket.

Bara en lite halvjobbig grej kvar, att skicka katten på sommarkollo hos mamma. Men det går nog bra hoppas jag :)

Ser vansinnigt mycket fram emot semester. Jag ska försöka reparera min helt värdelösa sömn!
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
701
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
9 939
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
61 733
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp