Turister och värmen

Yes, MINST 25*C innebar att det formodligen blir dagar med uppemot 40*C.

Vad man gor i Florida nar det blir supervarmt eller orkaner ar att man later manniskor komma till "shelters", skolor och andra lokaler med generatorer dar man kan kora AC.
Men det där räcker inte. Man måste börja bygga och planera annorlunda. Mer träd och grönytor i stadsmiljö t.ex. Man uppmäter stora skillnader i olika delar av städer - https://www.epa.gov/heatislands
 
Jo det är ju en vanlig fras som fungerar i många sammanhang. Men precis som vissa andra i tråden är jag lite blödig och tycker inte den passar lika bra när fail = död.
Men samtidigt måste man ju kunna kalla saker för vad de verkligen är? Det händer ju verkligen att folk tar oerhört korkade beslut som i en del tragiska fall leder till deras egen död. Det måste vi ju våga säga, särskilt om vi vill försöka bidra till att folk framöver fattar bättre beslut än den gjorde som nu är död!
 
Men samtidigt måste man ju kunna kalla saker för vad de verkligen är? Det händer ju verkligen att folk tar oerhört korkade beslut som i en del tragiska fall leder till deras egen död. Det måste vi ju våga säga, särskilt om vi vill försöka bidra till att folk framöver fattar bättre beslut än den gjorde som nu är död!
Absolut! visst gör det det :) jag är bara osäker på om just Mosely i just det här fallet gjorde det. (otur, solförvirrad osv, jag hade ju kanske hellre funderat över de andra om han tex mådde dåligt av solen och värmen vid stranden, men det gör ju säkert de också och det är hemskt.)

Jag tycker ju det är lika kul som andra att läsa Darwin Awards, men jag tycker inte de här fallen hör hemma där.

I vissa fall är man ju inte dum utan okunnig, så okunnig att man inte vet att man är okunnig och då tex tycker att man planerar jättesuperbra när man tar med en skjorta för solen och 3 dl vatten. Och de som är kunniga kan inte föreställa sig att den okunnige behöver den självklara infon. Men Moseley var ju säkert inte heller okunnig i det här fallet.

Tänker tex den andra ytterligheten, man (är vuxen) klättrar i berg och har inga säkerhetslinor och faller ned och dör. Det är ju bara helt ok, inte ens dumt, det är bara att en risk togs och så blev det så och det är ingens fel.
 
Senast ändrad:
Jo det är ju en vanlig fras som fungerar i många sammanhang. Men precis som vissa andra i tråden är jag lite blödig och tycker inte den passar lika bra när fail = död.
Vet du vad? Det där kunde du ha sagt för länge sedan, på ett så mycket trevligare sätt.

Precis som @Roheryn är inne på så kan man försöka ignorera verkligheten, men verkligheten är att en del misstag kan kosta en livet. Tycker du att det är jobbigt? Det tycker jag med. Men det slutar inte vara en verklighet.
 
Vet du vad? Det där kunde du ha sagt för länge sedan, på ett så mycket trevligare sätt.

Precis som @Roheryn är inne på så kan man försöka ignorera verkligheten, men verkligheten är att en del misstag kan kosta en livet. Tycker du att det är jobbigt? Det tycker jag med. Men det slutar inte vara en verklighet.
Det var det jag försökte säga hela tiden, med just den meningen citerad.

Nej självklart kan misstag kosta en livet, men i det här fallet tror jag det var omständigheter som gjorde det. Det kan också vara så att det inte ens är misstag som kostar en livet utan kalkylerade risker tex att klättra i berg utan säkerhetslinor och det är som det är, men tråkigt såklart.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 296
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 284
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp