Träning och hälsa del 12

Bra pass idag! Glad att jag ens tog mig iväg med tanke på hur trött jag varit idag 😅

Vilken skillnad det är att köra latsdrag med v-grepp mot för stången, tar sjukt bra!
1000046476.jpg
 
Pratade med stc gym. De verkar helt ok, är det någon som har erfarenhet av dem? Bra, dåliga?

Testade att träna där en kortare period. Fördel där jag bodde var att de hade öppet dygnet runt. Men det var också en nackdel då det tyvärr var en hel del kriminella där som tränade där främst när det var obemannat Men det kan också bero på att det var ett utsatt område jag bodde i då mycket skjutningar och krininella gäng i området , dock aldrig några skjutningar på gymmet tack och lov. Så ligger det i ett bra område kanske det inte alls är på samma sätt.

Sen tyckte jag det var lite tråkigt att de hade få gruppass med ledare utan mest digitala pass. Men vill man bara gå på gymmet så spelar ju det ingen roll såklart.

I övrigt var gymmet helt okej utrustat dock slutade jag där på grund av att jag tycker det var en obehaglig stämning ibland på obemannad tid bland de som tränade.
 
Testade att träna där en kortare period. Fördel där jag bodde var att de hade öppet dygnet runt. Men det var också en nackdel då det tyvärr var en hel del kriminella där som tränade där främst när det var obemannat Men det kan också bero på att det var ett utsatt område jag bodde i då mycket skjutningar och krininella gäng i området , dock aldrig några skjutningar på gymmet tack och lov. Så ligger det i ett bra område kanske det inte alls är på samma sätt.

Sen tyckte jag det var lite tråkigt att de hade få gruppass med ledare utan mest digitala pass. Men vill man bara gå på gymmet så spelar ju det ingen roll såklart.

I övrigt var gymmet helt okej utrustat dock slutade jag där på grund av att jag tycker det var en obehaglig stämning ibland på obemannad tid bland de som tränade.

Det ligger vid Årsta torg (Stockholm) och i en hyfsat säkert område. Jag avskyr pass så det är inget problem. De erbjuder en provmånad så tänker att jag kunde kolla in det.
 
Pratade med stc gym. De verkar helt ok, är det någon som har erfarenhet av dem? Bra, dåliga?

Provade dom i min stad, trevlig reception men en aning nedlåtande instruktörer även om de säkert menar väl. Fick tex kommentarer att det är bra att komma igång med träning men att "man behöver träna mer än 1 dag i veckan om man vill ha resultat" (utan att ens fråga om min tränings historia) och när jag bad om en annan övning än det tilltänkta pga flertal magoperationer så fick jag kommentarerna "du behöver göra klart din rehab innan du tränar så hårt som vi gör här så det är okej om du vill avbryta passet idag och komma tillbaka om några månader när din rehab är klar". Slutade med att jag sa upp mitt medlemskap eftersom jag inte riktigt trivdes på gruppass och träna själv kan jag göra hemma.
 
Ett litet hemma-pass med ryggträning fick jag till idag! Värmde upp med lite isärdrag med gummiband. Sen chins och enarms kettlebellrodd i superset x 4. Inte min bästa idé till superset tbh, bättre med övningar som är mer olika varandra så man inte behöver vila så mkt mellan :p
Inget jättebra tryck utan kände mig lite allmänt kraftlös, men det är mens dag 1 idag så det är standard. På torsdag blir det böj igen! Längtar redan trots vidriga 11-repare som väntar (tycker knäböj passar bäst till sådär 5-6 reps i taget/mvh lat). Hoppas bältet hinner komma till dess så jag får testa om den mindre storleken funkar :up:
 
Ännu ett grupp-PT-pass med fokus bänkpress, ännu ett (till och med två) PB! Lustigt det där att när man börjar träna en särskild övning lite mer fokuserat så trillar det in en massa PB till höger och vänster 😉 Idag klarade jag en trea på 45kg och en etta på 47,5 kg 🥳 Tanken var att ettan också skulle ha varit en trea, men mina bröstmuskler sa upp sig efter en rep 🙃 Men men, jag är väldigt nöjd ändå med tanke på att jag för så sent som två veckor sedan drömde om att kunna bänka ens något litet hekto över 40 kg, vilket är den vikt jag fastnat på tidigare. Hade varit coolt att fixa kroppsvikt (55 kg) innan årets slut, så det får kanske bli mitt mål!

Jag försökte mig även på en chin med viktplatta runt höfterna men blev raskt nedtagen på jorden igen när kroppen vägrade röra sig mer än några centimeter ut bottenläget 😂 Bytte till max antal rep med tunnaste gummibandet istället, vilket blev 7,5 st. Blir kul att testa igen om nån månad eller så och se vad jag fixar då!

Ett kul men lite "humbling" pass med andra ord och det innehöll även gorillarodd, TRX-rodd, Z-press, latsdrag med gummiband och slutligen en cirkel med hopprep, hantelsnatch och burpees med hopp över hanteln.

Imorgon står frivändningar på schemat!
 
Pratade med stc gym. De verkar helt ok, är det någon som har erfarenhet av dem? Bra, dåliga?
Jag tränar på stc men kan nog inte säga nåt generellt. Finns i både min by och grannbyn. Det i min by trivs jag jättebra på, det är litet och jag saknar några grejer men annars jättebra (obemannat, inga pass). I grannbyn är det större och har mycket pass men jag gillar inte det gymmet alls, tycker det är fel och ologisk placering på grejerna så jag får springa mellan olika rum/salar osv. Väldigt olika gym trots samma kedja alltså. Städningen kan vara sådär på båda ställena, inte extremt dåligt och är nog inte sämre än de flesta gym.

Hopplöst att boka PT, man måste tjata om tid. Och den jag haft är visserligen bra men vi har lite olika syn på träning och jag vill ha mer detaljerad teknikhjälp.
 
Ännu ett grupp-PT-pass med fokus bänkpress, ännu ett (till och med två) PB! Lustigt det där att när man börjar träna en särskild övning lite mer fokuserat så trillar det in en massa PB till höger och vänster 😉 Idag klarade jag en trea på 45kg och en etta på 47,5 kg 🥳 Tanken var att ettan också skulle ha varit en trea, men mina bröstmuskler sa upp sig efter en rep 🙃 Men men, jag är väldigt nöjd ändå med tanke på att jag för så sent som två veckor sedan drömde om att kunna bänka ens något litet hekto över 40 kg, vilket är den vikt jag fastnat på tidigare. Hade varit coolt att fixa kroppsvikt (55 kg) innan årets slut, så det får kanske bli mitt mål!

Jag försökte mig även på en chin med viktplatta runt höfterna men blev raskt nedtagen på jorden igen när kroppen vägrade röra sig mer än några centimeter ut bottenläget 😂 Bytte till max antal rep med tunnaste gummibandet istället, vilket blev 7,5 st. Blir kul att testa igen om nån månad eller så och se vad jag fixar då!

Ett kul men lite "humbling" pass med andra ord och det innehöll även gorillarodd, TRX-rodd, Z-press, latsdrag med gummiband och slutligen en cirkel med hopprep, hantelsnatch och burpees med hopp över hanteln.

Imorgon står frivändningar på schemat!
Kul med bänkpressen!! Men vad jag är avundsjuk på frivändningspasset, ÄLSKAR frivändningar. Tror inte det finns en roligare övning?
 
Hemma från dagens pass!

20240703_100054.jpg


I frivändningarna fokuserade jag mest på att nöta teknik eftersom det var ett par månader sedan jag gjorde dem senast. Jobbade mig upp till tre ettor på 40 kg och valde att stanna där även om jag säkert hade kunnat lasta på lite vikt till. Ville liksom ha möjlighet att tänka helt och hållet på tekniken och inte på hur tung stången kändes :p

I andra delen valde jag att testa min frontböj för att se vad utgångsläget är så att säga. Gjorde en etta på 50 kg och nöjde mig med det eftersom det kändes lite vingligt i knäna.

Sedan blev det som synes svettfest de sista 8 minuterna och nu är jag alldeles slut i hela kroppen!

Fick video på en av frivändningarna och den sista frontböjen:


Behöver bli snabbare i armbågarna i frivändningen samt få igång höften lite mer, men överlag är jag rätt nöjd med hur det ser ut :)
 
Hemma från dagens pass!

Visa bifogad fil 148550

I frivändningarna fokuserade jag mest på att nöta teknik eftersom det var ett par månader sedan jag gjorde dem senast. Jobbade mig upp till tre ettor på 40 kg och valde att stanna där även om jag säkert hade kunnat lasta på lite vikt till. Ville liksom ha tid att tänka helt och hållet på tekniken och inte på hur tung stången kändes :p

I andra delen valde jag att testa min frontböj för att se vad utgångsläget är så att säga. Gjorde en etta på 50 kg och nöjde mig med det eftersom det kändes lite vingligt i knäna.

Sedan blev det som synes svettfest de sista 8 minuterna och nu är jag alldeles slut i hela kroppen!

Fick video på en av frivändningarna och en av frontböjen:

Wow så snyggt!! 😍
 
Hemma från dagens pass!

Visa bifogad fil 148550

I frivändningarna fokuserade jag mest på att nöta teknik eftersom det var ett par månader sedan jag gjorde dem senast. Jobbade mig upp till tre ettor på 40 kg och valde att stanna där även om jag säkert hade kunnat lasta på lite vikt till. Ville liksom ha tid att tänka helt och hållet på tekniken och inte på hur tung stången kändes :p

I andra delen valde jag att testa min frontböj för att se vad utgångsläget är så att säga. Gjorde en etta på 50 kg och nöjde mig med det eftersom det kändes lite vingligt i knäna.

Sedan blev det som synes svettfest de sista 8 minuterna och nu är jag alldeles slut i hela kroppen!

Fick video på en av frivändningarna och en av frontböjen:


Behöver bli snabbare i armbågarna i frivändningen samt få igång höften lite mer, men överlag är jag rätt nöjd med hur det ser ut :)

Grym du är 😍
 
Jag fortsätter med rehabövningar (inte så ofta som jag borde, men tänkte försöka få in mer nu med semester och vara på landet etc). Dök i från bryggan vilket var helt okej för ryggen, men gav mig själv lite nackspärr istället :rofl:
Behöver semester?

Nu ska jag ge mig ut på en promenad/springrunda. Funderar på hur jag ska logga det i Strava, walking eller running? 🤔
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
67 597
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
67 130
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
60 503
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
73 360
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp