Träning och hälsa del 12

Störmoment: gymmet öppnar inte förrän 15, de har börjat med sommartid nu.
Det suger för en morgonpigg person!


Tråkigt. Själv kommer jag in på mitt gym med kort och kod eller appen så jag kan träna 04.30-23 varje dag. Inte för att det hjälper just nu när jag inte kan träna alls men normalt sett är det väldigt bra!
 
Störmoment: gymmet öppnar inte förrän 15, de har börjat med sommartid nu.
Det suger för en morgonpigg person!
Det hade stört mig med. Förmiddagen är ju absolut bästa träningstiden!

Apropå det så var jag på gymet i förmiddags 😁 Ja jag körde knäböj igen haha! Kör ju det varenda gång jag är där just nu (2 ggr/v). Har två mål igång just nu i StrengthLog-appen:
1. Träning minst 2 ggr/v under sommaren och
2. 75 kg x 5 i knäböj innan september är slut.

Mål nummer två kan absolut vara mer än jag klarar men jag siktar på det och blir det 75 kg x 2 eller 3 eller nåt kommer jag vara nöjd. Jag har ju gjort 70 kg x 1 för några månader sen så 75 kg x 1 tror jag typ redan att jag har. Men vi får se hur det går!

Väldigt besviken på bältet jag beställde, det var lite för stort trots att jag mätte. Beställde en storlek mindre nu så håll tummarna att det passar!
 
Och just det dagens pass:
Knäböj Kalinka: Vecka 3, pass 1.png
 
Det hade stört mig med. Förmiddagen är ju absolut bästa träningstiden!

Eller hur! Jag somnade på soffan istället 😂 nåja. Får börja lägga upp så jag har vila söndagar iallafall. Fick åtminstone ihop mina steg, alltid nåt.

Synd på bältet, håller tummarna att det andra passar 🙏
 
Dag 1 Joinas bootcamp plus dagliga med WR Löpning. Barnet bad att jag inte skulle springa nu på morgonen så han får följa med ikväll istället. Ligger efter med två pass men båda är intervaller så får sprida ut dem över veckan 😅

Ny våg också = +2kg 🙈 Men känns rimligt.
 
Måndag eftermiddag: axlar, bröst, rygg etc..jpeg


Mysigt litet pass idag, har varit iväg i helgen och även om det är med mina allra bästa vänner är det så himla slitigt mentalt att vara borta en hel helg 😅 introvert delux 🥲 så fokus närmsta dagarna kommer vara på återhämtning, sova, äta, röra mig lite men inget avancerat. Benet känns tillräckligt bra för att jag ska våga prova böja igen på onsdag 🥳 och i morgon VILA!
 
Det är lite slitet på mitt håll också efter en intensiv helg då det definitivt inte fanns utrymme för någon träning. Men eftersom jag tränade fyra dagar i rad fram till helgen var det helt enligt plan att vila, och vila gör jag även idag :)

Juni månad landade på 13 pass vilket jag är mycket nöjd med. Kommande veckor blir lite mer utmanande då jag ska iväg på två olika resor för två olika vänners evenemang i två olika länder, och inget av länderna är det jag bor i, så det blir lite flängigt och jag kommer inte att kunna träna på som vanligt. Lite surt med tanke på att jag just kommit igång på Hyroxgymmet, men sådant är livet! Jag har i alla fall bokat in mig på styrkepass (fokus bänkpress) imorgon samt avancerat styrkepass (fokus frivändningar) på onsdag. Sen åker jag iväg på torsdag och är borta i två veckor med undantag för ca 24 timmar hemma på onsdag nästa vecka, under vilka jag tänkte klämma in en ridlektion. Tänker mig också lite trail-löpning och besök på någon slags utegym när jag är bortrest, så någon form av träning lär det bli! Ser verkligen fram emot resorna men är också peppad på att komma hem och kunna fokusera lite mer intensivt på träningen :)
 
Var hos fysioterapeut imorse. Troligtvis retade nerver som orsakar mina besvär just nu. Fick vansinnig huggsmärta i ryggen idag på jobbet så till slut så insåg jag att det var bara att packa ihop och åka hem. Gjorde ont hela tiden med huggande smärta. Tagit en citodon det har värsta har äntligen börjat släppa . Men jag är redigt less på allting.
 
Var hos fysioterapeut imorse. Troligtvis retade nerver som orsakar mina besvär just nu. Fick vansinnig huggsmärta i ryggen idag på jobbet så till slut så insåg jag att det var bara att packa ihop och åka hem. Gjorde ont hela tiden med huggande smärta. Tagit en citodon det har värsta har äntligen börjat släppa . Men jag är redigt less på allting.
Usch så tufft, det är hemskt att ha så ont. Hoppas verkligen det blir bättre snart ❤️
 
Vad jag också tänkte 🥳 förra utmaningen var jag inte i närheten av att klara 🙈😅

Brukar göra egna mål och har alltid ett mål på 40 set/månad rygg (minst) så 20 blir lätt om jag bara håller mig frisk.
Haha nej samma här. Gjorde inte ett enda set bänkpress tex som ju var med i förra månadens utmaning 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
67 374
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 925
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
60 341
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
73 169
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp