Bygga kattgård

Noxos

Trådstartare
Jag har berikat mitt liv med två underbara Birmapojkar och vill naturligtvis att de ska ha det så bra som möjligt.
Vill väldigt gärna bygga en kattgård på min uteplats och har googlat massvis! Problemet är att jag bor i hyresrätt och kan inte fästa bygget någonstans.
Har en uteplats med trädgård där jag vill hägna in delen som är under balkongen ovan. Hur sjutton går jag tillväga?
Känns som att det hade varit så mycket enklare att hägna in en balkong.. 🤔
 
Hur ser din uteplats ut? Har den tex tak?
Annars googla på hönsgård för mer tips?
Ett tips om dina katter biter är att bygga med hönsnät, vi köpte först ett rådjursstängsel som många rekommenderade men som våra bet sönder direkt.
 
Hur ser din uteplats ut? Har den tex tak?
Annars googla på hönsgård för mer tips?
Ett tips om dina katter biter är att bygga med hönsnät, vi köpte först ett rådjursstängsel som många rekommenderade men som våra bet sönder direkt.

Problemet med hönsnät är faran att de fastnar med klorna.
 
Hur ser din uteplats ut? Har den tex tak?
Annars googla på hönsgård för mer tips?
Ett tips om dina katter biter är att bygga med hönsnät, vi köpte först ett rådjursstängsel som många rekommenderade men som våra bet sönder direkt.
Den har tak eftersom det är en balkong ovanför. Jag har en plan om hur jag vill bygga, men vet inte hur jag ska fästa reglarna? Allt är ju tegel eller betong som inte är tillåtet att skruva i.
 
Träramen klar. Den är med reglar både uppe och nere över hela så den är stabil
Väntar på nätet nu. Ev sätter jag snedreglar som stöd med
20240701_175501.jpg
 
Träramen klar. Den är med reglar både uppe och nere över hela så den är stabil
Väntar på nätet nu. Ev sätter jag snedreglar som stöd medVisa bifogad fil 148434

Ser super ut, härligt med så stor uteplats! :)

Jag har använt rådjursnät, tycker det är enklast att jobba med och blir väldigt diskret och snyggt (plus att det är enkelt att klippa upp för mig som har balkongen som utrymningsväg). Skulle dock inte ha det på marknivå om det finns en risk att utomstående kommer åt det och kan klippa upp nätet.

Oavsett typ brukar mörkt eller svart nät faktiskt synas minst och kännas mindre som en bur, så jag hade målat svetsnätet om jag hade använt det.
 
Ser super ut, härligt med så stor uteplats! :)

Jag har använt rådjursnät, tycker det är enklast att jobba med och blir väldigt diskret och snyggt (plus att det är enkelt att klippa upp för mig som har balkongen som utrymningsväg). Skulle dock inte ha det på marknivå om det finns en risk att utomstående kommer åt det och kan klippa upp nätet.

Oavsett typ brukar mörkt eller svart nät faktiskt synas minst och kännas mindre som en bur, så jag hade målat svetsnätet om jag hade använt det.
Har köpt svart kattnät ståltrådsförstärkt
Funderade på putsnät men det blev så här. Risken finns att nån klipper det men man får kolla varje gång
Sen är det ingen som bryter sig in hos mig.
Så det kommer idag och sen ska katten få gå ut.
Ja balkongen är superstor. Jag som bara sitter där ute.
Jag är ju inte mycket för att odla och så
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Jag har två katter som är under året gamla. Vi bor i hus i ett vanligt villaområde och har en trafikerad väg 50 meter bort...
Svar
14
· Visningar
6 790
Senast: Daimstruten
·
Hemmet Sitter i lite "knepig" sits. Jag äger ett hus, pojkvän flyttar in och vi blir sambos. Han och jag har egna barn. I framtiden så kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: ptr
·
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 507
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har bestämt att jag vill ha 2 siameser/orientaler någon gång i framtiden (har en siameskorsning nu) och har funderat mycket kring...
Svar
9
· Visningar
8 394
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälmar
  • Sömstorlek
  • Betäckning 2024 - föl 2025

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp