Sömstorlek

Anna-Bella

Trådstartare
Hej,
Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning. Min nuvarande hovslagare har semester och vill inte störa honom i onödan, men funderar på vilken sömstorlek som kan vara lämplig. Hästen har 0 både fram och bak (och min andra har 0 fram och 1 bak, får gärna funkar till henne med). Frågan är vilken sömstorlek som kan vara lagom att köpa? Jag är lite inne på E4 vilket jag lånade av en stallkompis när det var kris och det verkade funka. Vad tror ni, och hur skulle man märka om det blev fel? ☺️
 
Hej,
Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning. Min nuvarande hovslagare har semester och vill inte störa honom i onödan, men funderar på vilken sömstorlek som kan vara lämplig. Hästen har 0 både fram och bak (och min andra har 0 fram och 1 bak, får gärna funkar till henne med). Frågan är vilken sömstorlek som kan vara lagom att köpa? Jag är lite inne på E4 vilket jag lånade av en stallkompis när det var kris och det verkade funka. Vad tror ni, och hur skulle man märka om det blev fel? ☺️

Tror den storleken är lagom helst om de funkade innan :) Hade E3 på min med 00 i skor. Lyckades hitta en tabell för vilka man skulle hoa till vilken skostorlek när jag googlade för längesedan.
 

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 612
Senast: HannaZ
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 448
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 394
Senast: Shixle
·
Hästvård Köpte min häst i höstas och då var han bara skodd fram. Skodde honom bak andra gången när vintern kom för att han skulle kunna ha...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp