Hur betala för häst nuförtiden?

Det finns en swish-gräns numera på min bank iaf på 100 000. Och man måste anmäla två dagar i förväg.

Det där varierar mellan bankerna.
Hos min bank (SEB) är gränsen 150 000:-. En behöver ringa banken för att tillfälligt höja gränsen för Swish när det är så höga belopp, men kundtjänst för privatpersoner har öppet dygnet runt.
 
Swish. Och läste ett tips i en hästgrupp på facebook: om det är en dyrare häst (över gränsen som är 100k) så går det ju att vara två personer som swishar.
 
Swish för de senaste tre. Innan det köpte jag en kontant och min första köpte jag med bankväxel (tror jag det hette).
 
Jag betalade den större ponnyn kontant (2012) och shettisen via Swish (2017). Ingen av dem var jättedyra dock.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är under senaste året många banker har gjort det svårare att höja gränsen på swish, allt i namnet att skydda oss mot bedragare. 2021...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 327
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 145
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
963
Ekonomi & Juridik Nyfiken på vad ni som står uppstallade betalar för extratjänster, eller vad ni som driver stall tar betalt för dessa? Kanske har ni en...
Svar
10
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp