Vad gör vi? Kids edition - del 4

Jag insåg igår att till hösten kommer jag ha fem barn på olika ställen när fyran börjar skolan, tills nu har det iaf varit två samtidigt i Kindergarten men nu blir det ännu mer att hålla i huvudet. De äldsta måste såklart sköta det mesta själva men jag vill ändå ha en överblick. Ungdomarna blir inte direkt glada om jag väcker för jag tror att dom försovit sig när dom egentligen har sovmorgon.

Det blir nog ändå bra tillslut, när man kommit in i det. Först ska vi klara av sista veckan innan sommarlovet. Sen har jag 9 veckor på mig att komma på ngt bra sätt att organisera mig på.
 
Spontanbokade en semester för mig och barnen igår kväll, eller ja, utflykt till Skånes djurpark med övernattning. Visade barnen imorse när de vaknat och dom blev jätteglada och har nu hoppat över hela huset i en halvtimme 😁 Det är först om fyra veckor så får se hur dom klarar det här med tålamod...
Måste bara säga att jag alltid tycker dina inlägg är så fina att läsa. Du verkar vara en sån himla bra förälder och dina barn ha en sån fin tillvaro med dig. Obs inte bara pga djurpark :p utan generellt sådär.
 
Måste bara säga att jag alltid tycker dina inlägg är så fina att läsa. Du verkar vara en sån himla bra förälder och dina barn ha en sån fin tillvaro med dig. Obs inte bara pga djurpark :p utan generellt sådär.
Gud vad snäll du är, tack ❤️ Det kanske är lite beroende på vad jag väljer att dela iofs, jag är verkligen inte alltid en toppen förälder men jag försöker göra en del annorlunda än mina egna och väga upp för sånt jag vet att de kanske inte får med sig från pappan. Och så har jag dom ju bara 50% vilket nog också spelar in.

Just nu sitter jag dock på toaletten och gråter klart eftersom jag nyss tappade det på barnen som bara klagar. Så långt ifrån idyll just nu 🙈
 
Vi har varit på middag hos en nyfunnen vän till maken från hans pappagrupp, tillsammans med fler pappor från gruppen och deras fruar och barn. Åtta vuxna och lika många barn. Det gick förvånansvärt bra måste jag säga. Dottern börjar bli stor nu, hon har lekt självständigt tillsammans med de andra storasyskonen hela eftermiddagen och kvällen. Byggt med Lego, badat, spelat boll, plockat blåbär. Efter fyra timmars lek och korvgrillning sjönk de ner i soffan, fick en varsin skål med popcorn och tittade på Fantus och maskinerna. Då klättrade hon över från andra sidan soffan, ställde sig bredvid en av pojkarna och sa ”Får jag sitta bredvid dig?”, han svarade ett litet nonchalant ”ja” och då kröp hon ner bredvid med sin popcornskål medan han förklarade hur maskinerna funkar. Min lilla, hon är verkligen ingen bebis längre :heart
 
Jag insåg igår att till hösten kommer jag ha fem barn på olika ställen när fyran börjar skolan, tills nu har det iaf varit två samtidigt i Kindergarten men nu blir det ännu mer att hålla i huvudet. De äldsta måste såklart sköta det mesta själva men jag vill ändå ha en överblick. Ungdomarna blir inte direkt glada om jag väcker för jag tror att dom försovit sig när dom egentligen har sovmorgon.

Det blir nog ändå bra tillslut, när man kommit in i det. Först ska vi klara av sista veckan innan sommarlovet. Sen har jag 9 veckor på mig att komma på ngt bra sätt att organisera mig på.
Och jag stressar över att jag ska lämna två på olika ställen i höst :p.
Äldsta börjar förskoleklass, samma kompisar som på förskolan men ny skola. Och lillasyster är ledsen att brorsan inte kommer vara på förskolan på raster (och att favvo-fröken inte kommer följa med till nästa grupp). Så omställning för oss alla här hemma i höst. Försöker att inte tänka på det än, men det går uppenbarligen sådär.
 
Jag jinxar säkert nu, men alltså barnen har de senaste veckorna knappt bråkat en gång med varandra? De myser, kramas och leker så himla fint. Troligtvis pga vädret och att vi är ute från morgon till kväll, men ändå!
I våras var det bråk var femte sekund typ, så tänker njuta till fullo så länge det här håller i sig😅
 
Och jag stressar över att jag ska lämna två på olika ställen i höst :p.
Äldsta börjar förskoleklass, samma kompisar som på förskolan men ny skola. Och lillasyster är ledsen att brorsan inte kommer vara på förskolan på raster (och att favvo-fröken inte kommer följa med till nästa grupp). Så omställning för oss alla här hemma i höst. Försöker att inte tänka på det än, men det går uppenbarligen sådär.
Min stora börjar också fskklass i höst, jag är också lite stressad och nervös över att behöva lämna på två ställen 😁 och att behöva passa tiden! 🙈 Men det är nog bara 6-700 m mellan fsk och skola så det skapar ju lite flexibilitet i morgonrutinerna åtminstone.
 
Lilla E hade över 39 graders feber igår kväll, det förklarar lite varför hon varit så trött och velat gå och sova två gånger under eftermiddagen 🙈 Idag ska det regna så vi håller oss inne med städning och film. Ett sommarlovsbingo ska vi också försöka knåpa ihop :)
 
Jag insåg igår att till hösten kommer jag ha fem barn på olika ställen när fyran börjar skolan, tills nu har det iaf varit två samtidigt i Kindergarten men nu blir det ännu mer att hålla i huvudet. De äldsta måste såklart sköta det mesta själva men jag vill ändå ha en överblick. Ungdomarna blir inte direkt glada om jag väcker för jag tror att dom försovit sig när dom egentligen har sovmorgon.

Det blir nog ändå bra tillslut, när man kommit in i det. Först ska vi klara av sista veckan innan sommarlovet. Sen har jag 9 veckor på mig att komma på ngt bra sätt att organisera mig på.
När vi var små (också många ungar i varsin skola) så hade föräldrarna ett schema i köket med allas skoltider och aktiviteter skrivna på varje dag. Jag har liknande nu, men en whiteboardtavla som uppdateras varje vecka med vad som händer. Med en sån hade ju de äldre barnen själva kunnat skriva sina tider.
 
Vilken lång dag det blev, hela förmiddagen la vi golv i sällskap av alla 3 barnen, sen iväg på barnkalas med 2 av dom. Kört 3 maskiner tvätt, putsat fönster och precis innan nattning gör 5-åringen en kullerbytta i sängen och landar utanför och slår i kanten på en bänk.
Hela ögonbrynet sprack upp och glipade och det blödde rejält så det var bara att packa in och dra iväg till närakuten. Nu är han limmad, men han är orolig att inte ögonbrynet ska växa ut igen💔
Så himla modig, låg helt stilla när de tvättade och limmade fast han hade så ont ❤️

Och när vi kom hem hade sambon dragit ut spisen och letade efter vattenläcka för han hörde något som droppade. Efter en lång stunds felsökning hittade han barnens leksakståg med dåligt batteri som var boven i dramat 😂
 
Vi har hoppat i vattenpölar idag. Det är rätt mysigt det här med att livet med barnen tvingar en att göra saker man inte hade gjort annars. Jag hade aldrig gått ut i det här vädret frivilligt, men ungarna behövde stimuleras så vi klädde oss och gav oss ut. Hoppade i vattenpölar, inspekterade brunnar, byggde sandslott, tittade på sniglar, lekte med pinnar och rutschkanan i parken gick jättefort med allt vatten. Sen var det sjukt mysigt att komma in, klä på oss torra kläder och steka köttbullar.
 
Vi har hoppat i vattenpölar idag. Det är rätt mysigt det här med att livet med barnen tvingar en att göra saker man inte hade gjort annars. Jag hade aldrig gått ut i det här vädret frivilligt, men ungarna behövde stimuleras så vi klädde oss och gav oss ut. Hoppade i vattenpölar, inspekterade brunnar, byggde sandslott, tittade på sniglar, lekte med pinnar och rutschkanan i parken gick jättefort med allt vatten. Sen var det sjukt mysigt att komma in, klä på oss torra kläder och steka köttbullar.
Haha ja det är ju ljuvligt bara man har ork till det. Jag masade mig ut i regn igår em för att slänga sopor och lite annat. Vips hade jag sällskap av båda barnen, (varav lilla i endast ballerinaklänning och ett regnbågsparaply) och dom ville då rakt inte gå in igen 😁
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
109 274
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 377
Senast: Krålus
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: VLMF
·
Småbarn Vad har ni för säng till era 4-5 åringar? Vi vill kunna ligga bredvid och sova där så juniorsäng går bort. Hade tänkt ställa en 105...
2
Svar
20
· Visningar
1 365
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp