Jag känner igen mig i en hel del grejer! Även om våran minsta är så liten att vi ännu slipper syskonbråken.Jag hör dig. Vi har fortfarande svårt hemma, sonen understimulerad och dottern testar gränser. Det är konstant trots, syskonbråk och gnäll. Så vi måste ut genom dörren och göra saker så nu har vi 5 veckor framför oss där vi inte bara måste vara kreativa och hitta på något varje dag, utan ha en plan för precis hela dagarna. Vissa stunder känns det lite svindlande
Pratade med mamma igår om 2,5-åringens minst sagt utmanande beteende just nu, och hon trodde att det kunde hjälpa att dela upp oss lite. Kanske blir det bättre om hon får mer egentid, och om inte så slipper vi i varje fall syskonbråken just då. Så vi ska försöka planera upp att göra saker ihop, men även dela upp barnen samt ha båda barnen själv så den andre får återhämtning.
Det är ett tufft jobb. Jag hejar på er!
Att lyckas planera upp all tid är fascinerande svårt
Nu har vi varit lediga 5 dagar och hunnit med badutflykt, besök hos farfar, skansen, besök på olika, för oss, nya lekparker, som tur var har vi börjat prata lite mera med grannarna, så barnen har lekt en del på innergården, idag tänkte vi gå upp på Hammarbybacken och fika högst upp.
Babyn sover som tur var gott på utflykter, här på Skansen, stora barnet fick åkband och körde nog 10 pass i bilarna och minst lika många på de andra attraktionerna
Vecka 1 av 5 snart klar