Men gud vad smart!När jag lastar ur på min tränares prydliga gård har jag en trasmatta jag lägger under kanten bak för att lätt kunna städa efter mig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men gud vad smart!När jag lastar ur på min tränares prydliga gård har jag en trasmatta jag lägger under kanten bak för att lätt kunna städa efter mig
När man lastar ur fram, är det bara hingstväggen man viker undan då? (Har fått för mej att det alltid finns en sån?)Hade ett Fautras JMS förut och lastade då alltid ur fram, oavsett om det var storhästen som åkte, eller nån av shettisarna. Var det en ovan häst som åkte så såg jag till att lämna gott om plats för dem så att de kunde ”hoppa ut” på det sätt de kände sig bekväma med utan att känna sig trängda. Tyckte de flesta verkade gilla att de kunde se sig om lite innan de gick ur transporten och hoppet ned är inte så högt att det ställde till problem ens för de små hästarna.
När det var dags för oss att byta till 2-hästars transport så valde jag dock bort Fautras (med stor sorg eftersom jag verkligen gillar de transporterna!) på grund av att den inte skulle funka att lasta ur genom dörren fram på grund av inredningens utformning. Det blev liksom för trångt att komma runt och ut genom dörren utan att hästen riskerar att slå sig i dörröppningen. Att de hoppar ut ökar givetvis risken men jag tror att även med ramp så hade problemet varit detsamma. Har en bekant som hade en Provan. Hon lastade ur sin lilla häst (150ish) genom framdörren och han slog sig så pass att han blev rejält skrämd.
Om man hade kunnat bygga om inredningen så att den ser ut mer som den som sitter i min nuvarande Ifor (där kan man vika bort främre delen av mellanväggen vid urlastning fram) så hade det nog hjälpt en del, men frågan är hur kompatibelt det är med Fautras AID- system osv? Och det hade nog bara hjälpt för urlastning från spiltan längst bort från dörren, den närmast hade nog fortfarande blivit för snävt.
Fautras har alltid två stora dörrar så vitt jag vet? Jag tycker det är jättebra, särskilt i kombination med att det är så lätt att fästa dörrarna i öppet läge. Jag kan öppna på samma sida som hästen står, på andra eller på båda. I somras blev jag stående på E6 i över 30 graders värme. Det var förvånansvärt behaglig temperatur i släpet när jag gick och kollade, och jag kunde öppna dörren som var bort från trafiken och ha den öppen både när vi stod still och när vi behövde rulla långsamt framåt.När man lastar ur fram, är det bara hingstväggen man viker undan då? (Har fått för mej att det alltid finns en sån?)
och vilken sida bör det vara lättast att sej ut på fram?
Mina hästar åker på lite olika sidor så är inte beroende av vart de måste stå sas.
------
Jag vill ha ett släp med två stora dörrar, eller är det bara onödigt? Räcker det egentligen med en?
Måste ha sadelkammare hängs på ena dörren därför tänkte jag i den banan.
Jag har sett flera begagnade med bara en framdörr men jag vill hellre ha två. Tror det är en fördel som du skriver!Fautras har alltid två stora dörrar så vitt jag vet? Jag tycker det är jättebra, särskilt i kombination med att det är så lätt att fästa dörrarna i öppet läge. Jag kan öppna på samma sida som hästen står, på andra eller på båda. I somras blev jag stående på E6 i över 30 graders värme. Det var förvånansvärt behaglig temperatur i släpet när jag gick och kollade, och jag kunde öppna dörren som var bort från trafiken och ha den öppen både när vi stod still och när vi behövde rulla långsamt framåt.
Det är det definitivt! På tävling öppnar jag ofta båda, det känns luftigt och bra (och jag har en häst som står lugn)Jag har sett flera begagnade med bara en framdörr men jag vill hellre ha två. Tror det är en fördel som du skriver!
Har bestämt mej för fautras nu och såna här lösningar lockar än mer.Det är det definitivt! På tävling öppnar jag ofta båda, det känns luftigt och bra (och jag har en häst som står lugn)
När man lastar ur fram, är det bara hingstväggen man viker undan då? (Har fått för mej att det alltid finns en sån?)
och vilken sida bör det vara lättast att sej ut på fram?
Mina hästar åker på lite olika sidor så är inte beroende av vart de måste stå sas.
------
Jag vill ha ett släp med två stora dörrar, eller är det bara onödigt? Räcker det egentligen med en?
Måste ha sadelkammare hängs på ena dörren därför tänkte jag i den banan.
Det kanske man skulle ta och testaNär jag lastar ur på min tränares prydliga gård har jag en trasmatta jag lägger under kanten bak för att lätt kunna städa efter mig