Träning och hälsa del 12

Bara blivit träning en gång denna veckan vilket är sämsta veckan i år tror jag nästan. Men ja, livet har hänt helt enkelt, det är faktiskt inte mycket jag kunde göra åt det denna veckan.
Imorgon blir det ingen träning heller men hoppas på tisdag! Sugen på knäböj :D
 
Var på gymmet igår :love:
Sommaren kommer väl bjuda på rehab och träning i maskiner.

Blev lite chest press, lat pulldown, seated row och leg extension.
Allt i maskiner snarare än tex cable, för att kunna ha så mycket kontroll över ländryggen som möjligt.
Och lite chill vikter nu i början.

Sen om någon månad hoppas jag våga/kunna börja med skivstång igen. Om så bara stången till att börja med!

Men ryggen känns allmänt lite bättre, och alla övningar kändes bra så jag är glad.
 
Var på gymmet igår :love:
Sommaren kommer väl bjuda på rehab och träning i maskiner.

Blev lite chest press, lat pulldown, seated row och leg extension.
Allt i maskiner snarare än tex cable, för att kunna ha så mycket kontroll över ländryggen som möjligt.
Och lite chill vikter nu i början.

Sen om någon månad hoppas jag våga/kunna börja med skivstång igen. Om så bara stången till att börja med!

Men ryggen känns allmänt lite bättre, och alla övningar kändes bra så jag är glad.
När jag har känningar i ryggen brukar jag ha ett vanligt ryggskydd (en bred i typ neopren , inget special) som extra stöd och värme vid träning. Hoppas ryggen läker snällt!
 
8 km på MTB idag, lagom tur efter 37 tim nattskift. Masade mig iväg på core igår och det var tillräckligt tungt, i övrigt bara gått promenader med hunden I helgen. Träning och nattskift är en halvkass matchning. Ledig vecka nu så jag tänkte åka iväg med husvagnen nånstans där man kan vandra, cykla och kanske springa om inte värmen blir olidlig...
 
Helgen bjöd på svettig vandring med 760 höjdmeter och i skrivande stund har jag just kommit tillbaka från mitt mest spontana träningspass någonsin. Jag bestämde mig i morse för att göra slag i saken och bli medlem på Hyrox-gymmet på riktigt efter att ha nöjt mig med klippkort de senaste månaderna. Sagt och gjort, jag gick in och tecknade medlemsskap och skulle just anmäla mig till kvällens pass när jag såg att de var fullbokade allihop 😱 Det enda passet det fanns plats på var ett som skulle börja om 18 minuter vilket innebar att jag hade 3 minuter på mig att bestämma mig, svälja det sista av morgonkaffet, byta om och ge mig iväg. Jag tvekade i nån minut men bestämde mig sedan för att köra, hoppade i träningskläderna snabbare än snabbt och knatade iväg 😅

Väl där blev det ett superroligt pass med fokus på bänkpress, ett av mina favoritlyft. Jag jobbade mig upp till treor på 42,5 kg vilket är nytt PB och kändes hur stabilt som helst 🥳 Resten av passet bjöd på en massa annat överkroppsjobb med chins, push press, rodd i TRX-band, tricep dips, ett par olika övningar med gummiband och slutligen en cirkel med tre rundor av hand release push ups, battle ropes och stakmaskin (20 sekunders jobb + 20 sekunders vila). Är helt slut i precis varenda muskel på överkroppen nu, men det är en härlig känsla!
 
Årets 67e pass utfördes på lunchen och nu är målet med 70 pass innan halvårsskiftet nära. Har planerat pass på torsdag, lördag och söndag. Såå nöjd med vårens träning, inte en enda vecka har varit helt utan pass och bara 2 veckor har innehållit 1 pass. Ska träna på ordentligt även nästa vecka för att sen slappa mer under v28 och 29.
 
Årets 67e pass utfördes på lunchen och nu är målet med 70 pass innan halvårsskiftet nära. Har planerat pass på torsdag, lördag och söndag. Såå nöjd med vårens träning, inte en enda vecka har varit helt utan pass och bara 2 veckor har innehållit 1 pass. Ska träna på ordentligt även nästa vecka för att sen slappa mer under v28 och 29.
Var tvungen att kolla och mitt lunchpass blev också mitt 67:e pass för året :D
 
Mjukstart efter vilovecka.
Kroppen kändes stark!

Marklyft
- 50x10
- 60x10
- 70x10
- 75x5

Axelflyes
- 4x15
- 4x15
- 4x15

Axellyft framåt med hantel en arm i taget
- 3x10
- 3x15
- 4x10

Enbenspress/reps per ben
- 40x10
- 40x10
- 40x10

Latsdrag (smalt grepp) med nåt nytt grepp.
- 35x10
- 35x10
- 35x8
1000046002.jpg


En kille hade lagt beslag på båda latsdragstängerna, så fick testa ett nytt, funkade ändå bra? Om det är till för latsdrag vette fan 😂
 
Heja oss :) Du och din träning har varit en motivation för mig under lång tid, du skriver alltid väldigt levande och härligt om din träning, även de passen där det känns motigt. Tack för det! :heart
Nej men, vad roligt att höra! :love: Jag som ibland känner mig lite störig som skriver så himla långa och ingående inlägg om min träning hela tiden :angel:
 
Helgen bjöd på svettig vandring med 760 höjdmeter och i skrivande stund har jag just kommit tillbaka från mitt mest spontana träningspass någonsin. Jag bestämde mig i morse för att göra slag i saken och bli medlem på Hyrox-gymmet på riktigt efter att ha nöjt mig med klippkort de senaste månaderna. Sagt och gjort, jag gick in och tecknade medlemsskap och skulle just anmäla mig till kvällens pass när jag såg att de var fullbokade allihop 😱 Det enda passet det fanns plats på var ett som skulle börja om 18 minuter vilket innebar att jag hade 3 minuter på mig att bestämma mig, svälja det sista av morgonkaffet, byta om och ge mig iväg. Jag tvekade i nån minut men bestämde mig sedan för att köra, hoppade i träningskläderna snabbare än snabbt och knatade iväg 😅

Väl där blev det ett superroligt pass med fokus på bänkpress, ett av mina favoritlyft. Jag jobbade mig upp till treor på 42,5 kg vilket är nytt PB och kändes hur stabilt som helst 🥳 Resten av passet bjöd på en massa annat överkroppsjobb med chins, push press, rodd i TRX-band, tricep dips, ett par olika övningar med gummiband och slutligen en cirkel med tre rundor av hand release push ups, battle ropes och stakmaskin (20 sekunders jobb + 20 sekunders vila). Är helt slut i precis varenda muskel på överkroppen nu, men det är en härlig känsla!
Vad kul det där lät 🤩
 
Jag lyckas inte lägga in någon bild men det blev ett knäböjpass idag :bump: Har ju haft lite ofrivillig vilovecka (väldigt tufft privat) så det var underbart att vara tillbaks igen. Man mår ju SÅ bra efteråt ❤️
Några pb idag bland annat knäböj 45 kg 17 reps 😆 och hip thrust 70 kg x 10. Sumomark 70 kg x 5. Avslutade med chins. Gör så många strikta jag klarar av sen några negativa så det blev 5 x 3.

Som sagt, underbar känsla efteråt, älskar verkligen styrketräning.

Funderar på att köpa ett bälte till böj/mark. Någon som har något bra att tipsa om? 😃
 
Jag lyckas inte lägga in någon bild men det blev ett knäböjpass idag :bump: Har ju haft lite ofrivillig vilovecka (väldigt tufft privat) så det var underbart att vara tillbaks igen. Man mår ju SÅ bra efteråt ❤️
Några pb idag bland annat knäböj 45 kg 17 reps 😆 och hip thrust 70 kg x 10. Sumomark 70 kg x 5. Avslutade med chins. Gör så många strikta jag klarar av sen några negativa så det blev 5 x 3.

Som sagt, underbar känsla efteråt, älskar verkligen styrketräning.

Funderar på att köpa ett bälte till böj/mark. Någon som har något bra att tipsa om? 😃
1000006208.jpg


Nöjd med det här, har dock inget att jämföra med. 😊
 
IMG_0136.png

Detta blev det! Testade liknande på gymet igår som jag gillade förutom att det var för stort. Smidigt med kardborre tänker jag och behöver ju verkligen inte vara något superproffsigt i läder med coola metallspännen 😄 Tänker den är liknande som Better Bodies @Unafraid fast rak hela vägen runt istället för bredare bak.

Återkommer med recension 👍
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
67 323
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 852
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
60 280
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
73 125
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Flugtäcke till grov shettis?
  • Ponny med kolik

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp