Träning och hälsa del 12

Har fram till dags dato gjort 63 pass hittills i år och hade väldigt gärna kommit till det runda och fina talet 70 innan juni är slut. Frågan är om jag orkar göra 7 pass på 10 dagar? Mina barn är visserligen hos mormor och morfar nästa vecka så kanske ska göra en träningssatsning då för att nå halvårsmålet. Mitt helårsmål är egentligen 100 pass så det behöver jag nog revidera :D
 
Äntligen mental ork för ett pass, efter en sjukt intensiv period på jobbet.

Körde ett enkelt men grisigt pass på jobbet, med början på 1 chin, 2 knäböj med 20 kg och 3 russian twists med 5 kg, sen 2 chins, 4 knäböj, 6 twists osv hela vägen upp till 10, 20 resp 30. Och sen ner igen. Klarade 3 chins innan jag fick ge upp och ta till gummibandet, det är rekord för min del 🤩 har träningsvärk lite överallt idag, gissar att det kommer vara betydligt värre imorgon, på midsommarafton :cautious:
 
Torsdag lunch: axlar, mage, bröst etc..png


Everything hurts and Im dying? Nämen det känns att jag bänkat lite väl flitigt på sistone. Hoppas bara jag avbröt i tid så det ger sig fort, annars vettefan vad jag ska träna O_o
 
Invigning av nya trailskor igårmorse, blev 6,5 km i rätt så besvärlig terräng och fick inga känningar i fötterna. Bra det. Hade kunnat ta en längre tur men fick tidsbrist. Får se då när man tar sig ut nästa gång, men nu vet jag ju att fötterna verkar funka och skorna med, så då kan man ju göra en längre tur. Nu är det dock en rad 12 timmars nattskift så då blir det på sin höjd nåt styrkepass...
 
Nej dagens pass var inget bra. Solbränd rygg som klagade på att ha stång på axlarna och på provningen av muscle-up/hävstång så fick jag en stor pilatesboll rullandes på mig. Så får prova den i veckan utan barn helt enkelt :cautious:
 
Ställde in dagens träning då sambon är sjuk och jag var hängig som fan igår... var helt säker på att vakna sjuk men efter nästan 12 h sömn mår jag fan KANONERS :laugh: har varit lite dåligt med återhämtning på sistone så tror det var rätt beslut att vila idag, och så hoppas jag på ett bra pass i morgon i stället :)
 
Släpade mig till gymmet igår, hade inte varit där på knappt 4 veckor.
Som vanligt kändes det bra i kroppen senare på kvällen och även idag, varför kan man inte få det känslan innan man ska dit, så skulle det kännas mindre segt ...
Jag brukar försöka skapa den känslan så gott som möjligt före träningspasset genom att lägga fram mysiga kläder att ta på mig efter duschen, planera vilket mellanmål jag ska äta efter passet och se fram emot det, osv... Då blir det liksom som att jag lite lever mig in i "känslan efter ett träningspass + dusch" vilket kan hjälpa motivationen på traven ibland :)
 
Jag brukar försöka skapa den känslan så gott som möjligt före träningspasset genom att lägga fram mysiga kläder att ta på mig efter duschen, planera vilket mellanmål jag ska äta efter passet och se fram emot det, osv... Då blir det liksom som att jag lite lever mig in i "känslan efter ett träningspass + dusch" vilket kan hjälpa motivationen på traven ibland :)
Sånt funkar inte för mig, har ADD (dopaminsystemet m.m. är knasigt) så kan inte känna eller leva mig in i den där nöjda känslan i förväg.
 
Jag har börjat träna igen efter min knäskada. Har nike-appen (gratis-versionen) och påbörjat 5 k på 8 veckor.
Jag är inte känd för att hålla i (eller hålla ut) men nångång måste jag lära mig! Har nu genomfört 3 pass. Knät är inte glad men idag gjorde jag ett pass på gräs/skogsväg istället för grus och asfalt. Imorgon vila.
 
Släpade mig till gymmet igår, hade inte varit där på knappt 4 veckor.
Som vanligt kändes det bra i kroppen senare på kvällen och även idag, varför kan man inte få det känslan innan man ska dit, så skulle det kännas mindre segt ...
Har aldrig nånsin haft den känslan inför något :rofl:
 
Jag brukar försöka skapa den känslan så gott som möjligt före träningspasset genom att lägga fram mysiga kläder att ta på mig efter duschen, planera vilket mellanmål jag ska äta efter passet och se fram emot det, osv... Då blir det liksom som att jag lite lever mig in i "känslan efter ett träningspass + dusch" vilket kan hjälpa motivationen på traven ibland :)
Alltså, det där har jag precis upptäckt! Hur otroligt härligt det är att dra på sig myskläder efter träning och dusch! Det har liksom gått mig helt förbi innan men det är ju så himla supermysigt att dra på sig riktigt mjuka och sköna kläder och bara gå all-in i återhämtningsmodet!
 
Alltså, det där har jag precis upptäckt! Hur otroligt härligt det är att dra på sig myskläder efter träning och dusch! Det har liksom gått mig helt förbi innan men det är ju så himla supermysigt att dra på sig riktigt mjuka och sköna kläder och bara gå all-in i återhämtningsmodet!

@Mineur

Jag gör ofta likadant numera, försöker få in träningen på kvällen så jag kan krypa ner i soffan i myskläder efter duschen :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
67 323
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 852
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
60 280
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
73 125
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp