Cattis_E

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en baddräkt.
Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka om och om igen.

Finns det superstretchiga baddräkter?
Det ger ju bättre odds att de passar :angel:.
Typ stretchiga som bohemians ridbyxor eller somliga träningstights hade varit underbart.

Den bör tåla klor utan att paja supersnabbt. (tänkte såklart skölja ur den efter varje klorbad).
Räcker väl att den håller en säsong, men vill inte byta varje månad under sommaren.

Har stora bröst och ganska överviktig men klassas inte som fet.

Håller på att minska lite kilon, varför stretch vore bra så den inte börjar hänga om jag går ned några kg i sommar.

Bikinis har jag, så behöver inte tips på det,.

Hjälp?
 
Jag hänger på här och letar också baddräkt! Kanske. Eventuellt. Möjligtvis.
En person i byn har lagt ut en hel drös med jättefina dräkter på Sales and wants just nu, men de är för stora för henne och jag har en känsla av att de också kommer vara för stora för mig. Himla synd. Hon har alltså beställt hem en hel Drös med olika och orkar nu inte skicka tillbaka dem, och det är ju där man vill undvika att hamna.
 
Jag får känslan av att de inte är korvskinn på det vis jag oftast förknippar med baddräkter i alla fall. De är jättefina!
1719510493754.png
 
Jag köpte denna modell förra året och gillade den verkligen! Finns dock bara i grönt eller svart, förra året fanns den i min favoritfärg petrol. Trots stor byst tyckte jag den satt bra, och magen hölls på plats lagom mycket.
https://www.kappahl.com/sv-se/dam/badklader/baddrakter/310383?_gl=1*btp24l*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjwm_SzBhAsEiwAXE2Cv0RREREkQ2lnX14dfYPT-HvlD9Gjc21_W__lWW2TUSfDiPnDQdCKBXExoCj_EQAvD_BwED
Petrol är så snyggt!

Lite tveksam till den modellen..
 
Vet att du söker en baddräkt, men måste slå ett slag för tankini. Har ett par baddräkter, men efter att jag köpte min tankini använder jag inget annat.
Sitter helt perfekt på mig som är kurvig med stor byst. Använder den utan problem både när jag simmar och vattengympar, bysten sitter som gjutna. 😊

Visa bifogad fil 148212

https://www.bonprix.se/produkt/oversizetankini-2-delar-svart-antracit-908317/
Kan helt klart överväga tankini också, men tror jag helst vill ha dräkt.
Rör sig inte överdelen uppåt verkligen? Jag tycker alla tighta linnen, tröjor och annat gör det på mig...
 
Hoppas på fler tips 😇.
Ska leta runt lite mer på nätet själv sen också så att jag kan presentera något jag tycker ser snyggt ut att få input från er på 😀.
 
De håller lätt minst två säsonger, skulle jag säga. Kvalitén är het okej.
Såg att de även hade några de kallade klorbaddräkter. Undrar om tyget är mycket hårdare (läs obekvämt).
Jag är egentligen inte jättekinkig, mer det där med passform jag "oroar" mig över.
 
Såg att de även hade några de kallade klorbaddräkter. Undrar om tyget är mycket hårdare (läs obekvämt).
Jag är egentligen inte jättekinkig, mer det där med passform jag "oroar" mig över.
Jag har nog aldrig känt på en sån så jag vet inte. Men har svårt att tro att de inte skulle vara följsamma, de är väl tänkta för folk som träningssimmar.
 
Generellt så är väl många baddräkter superstretchiga? Har en från webben som jag hade för 30 kg sen och som jag kan ha nu också men skulle nog kunna sätta nån söm i axelbanden för bättre passform.. Den har hängt med på ett rejäkt antal simhallsbesök också.
Den är lite rynkad och påminner om denna i passform:

23067177-TAnx9WjC.jpg


Ger lite stöd för bysten när man har lite större men det såklart en risk att om man har mycket större byst att de trillar ur om man rör sig mycket 🙈. Den var inte optimal på vattengymnastik 😅.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tandvärk
  • Earl Grey-te
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp