Tassa

Trådstartare
Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått att de kan bli lite ömma. I fredags åkte vi iväg på semester och jag hade köpt godis som jag åt en del av. Vid läggdags fick jätteont och hade svårt att sova. Igår var det lite bättre men tanden är så öm att jag inte kan komma mot den utan att det gör ont, sen tar det ett tag innan det släpper. Det känns till och från. Eftersom det kom ganska plötsligt, även om jag känt av den innan, så undrar jag om den kan ha blivit överbelastad? Någon som har varit med om det? Tyvärr är vi utomlands, men jag antar att jag ändå måste uppsöka en tandläkare.. Men undrar förts om någon haft samma problem och det har gett sig sen? Jag är jättenoga med att inte belasta den nu och kommer inte äta mer än nödvändigt för att minska belastningen.
 
Gå till ett apotek och köp motsvarande corsodyl. Brukar hjälpa att skölja med det några gånger. Sedan beror det på vilket land ni är i. Min erfarenhet är att de flesta länder har billigare tandvård än Sverige så för den delen hade jag besökt tandläkaren. Är ni utanför EU kan det dock vara värt att kolla så ev försäkringar gäller vid en ev felbehandling.
 
Gå till ett apotek och köp motsvarande corsodyl. Brukar hjälpa att skölja med det några gånger. Sedan beror det på vilket land ni är i. Min erfarenhet är att de flesta länder har billigare tandvård än Sverige så för den delen hade jag besökt tandläkaren. Är ni utanför EU kan det dock vara värt att kolla så ev försäkringar gäller vid en ev felbehandling.
Jag fick tag i något liknande igår, hade tänkt köpa en bettskena också, men det hade de inte. Vi bilar och är påväg till Kroatien. Har läst mig till att de är billigare än Sverige och det ser ut att finnas gott om kliniker i området runt dit vi är påväg. Jo jag blir nog tvungen att gå till tandläkaren när vi kommer fram, tänkte bara kolla om någon fått liknande problem och det bara har varit en överbelastad tand och det gått över och hur lång tid det kan ta. Är lite ledsen just nu och har svårt att njuta av resan 😭
 
När man pressar ihop käkarna så får man ofta även ont i käkmusklerna. Det molar och kan flytta sig runt mellan över och under käken. Smärtlindring och avslappnings övningar brukar hjälpa men det tar några dagar innan det blir bättre. Sist jag hade problem så fick jag tabletter som både var smärtlindring och avslappnande. Jag var säker på att det var en visdomstand för det gjorde verkligen jätteont.
 
När man pressar ihop käkarna så får man ofta även ont i käkmusklerna. Det molar och kan flytta sig runt mellan över och under käken. Smärtlindring och avslappnings övningar brukar hjälpa men det tar några dagar innan det blir bättre. Sist jag hade problem så fick jag tabletter som både var smärtlindring och avslappnande. Jag var säker på att det var en visdomstand för det gjorde verkligen jätteont.
Ja jag är väldigt spänd i käkarna. Tack för ditt svar, ger mig lite hopp.
 
Jag har fått brutal tandvärk. Tanden har varit lite öm ett tag men har inte gjort ont. Jag pressar tänderna på nätterna och har förstått att de kan bli lite ömma. I fredags åkte vi iväg på semester och jag hade köpt godis som jag åt en del av. Vid läggdags fick jätteont och hade svårt att sova. Igår var det lite bättre men tanden är så öm att jag inte kan komma mot den utan att det gör ont, sen tar det ett tag innan det släpper. Det känns till och från. Eftersom det kom ganska plötsligt, även om jag känt av den innan, så undrar jag om den kan ha blivit överbelastad? Någon som har varit med om det? Tyvärr är vi utomlands, men jag antar att jag ändå måste uppsöka en tandläkare.. Men undrar förts om någon haft samma problem och det har gett sig sen? Jag är jättenoga med att inte belasta den nu och kommer inte äta mer än nödvändigt för att minska belastningen.
Jag har haft nästan utslitna hårt belastade visdomständer pga pressning och gnissling. De kändes bara när jag tuggade på något hårt och blev inte värre under de månader det tog från att jag började känna det tills att jag drog ut dem.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 607
Senast: mars
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu vet jag inte alls hur läget ligger. Det är svajigt. Jag vet inte vad jag vill. Och jag vet inte hur jag ska undvika det jag inte...
Svar
0
· Visningar
427
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Fick i våras problem med ilningar i en tand, när jag åt kallt eller gjorde något dumt som att andas för fort eller så. Så jag gjorde det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 955
Senast: Enya
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 400
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fastna i stigbygel med tåkappa?
  • Hingstval 2024
  • OS Hoppning 2024

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp