OS Hoppning 2024

Hade inte protesterat om Wilma gått in. Peder har väl ingen annan häst på den nivån? Vroom är inte färdig än och Al Capone har inte svarat upp till förväntningarna.
 
Jag hade gärna sett att Wilma fått åka men vet inte vem man skulle petat... Peder skulle inte ha platsat med någon annan häst. Jag var osäker på om Catch Me Not med sin ålder pallar ett OS men det är ju inte så lång resa och har var väldigt fräsch på världscupfinalen så om Peder ställer upp litar jag på att han är i toppform i alla fall över lagklassen.

Det är väl i så fall Malin som visat sämre form nyligen än Wilma men å andra sidan har hon ju mer erfarenhet att toppa formen just till OS, plus det mentala när man väl är där.
 
Hade inte protesterat om Wilma gått in. Peder har väl ingen annan häst på den nivån? Vroom är inte färdig än och Al Capone har inte svarat upp till förväntningarna.
Är det Al Capone som han tog över efter Matilda Karlsson?

Håller med dig om Wilma.
 
Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men... Det känns lite tråkigt? Liksom, jag förstår att OS är så pass stort och att det här är topp-namn, men finns det verkligen inga andra? När kan vi släppa in "nya" talanger som Wilma? Det hade varit roligt att se någon rotation på namn i någon spets-trupp, men nu känns det som vi har en handfull namn som "blockar".. Men med det sagt håller jag med om att det krävs ju rutin och att dessa namn är säkra kort.
 
Vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men... Det känns lite tråkigt? Liksom, jag förstår att OS är så pass stort och att det här är topp-namn, men finns det verkligen inga andra? När kan vi släppa in "nya" talanger som Wilma? Det hade varit roligt att se någon rotation på namn i någon spets-trupp, men nu känns det som vi har en handfull namn som "blockar".. Men med det sagt håller jag med om att det krävs ju rutin och att dessa namn är säkra kort.
Ja Wilma är ju dessutom ingen ”ny talang” hon är ju 32 (eller 31?) och har varit väldigt duktig sen ponnytiden. Ska man behålla henne på högsta nivå krävs ju sponsorer och inte att hon ska utbilda unghästar. Så lite mossigt känns det med ett gäng där Henrik är yngst med sina 43 år.. i andra sporter pratar man ju om att säkra återväxten och tar med för att få rutin, så nog hade jag gärna sett att hon fått bli 4:e ryttare, ffa eftersom endast 3 går in i laget. Om 4 år är roffe 66, Peder 56 och Malin väl 52. Även om jag beundrar de som ryttare, och kanske ffa Malin som jag bott nära och där jag minns ett tillfälle när jag och min då 11-åriga ”låtsaslillasyster” skulle kolla på träningar som tyvärr var inställda, vi blev inbjudna i stallet av Pelle, hälsade på alla hästar (utan täcke) och fick en rundtur. Där tror jag väldigt lite inte går ut på välfärd för hästar i hård träning och tävling utan att de månar otroligt om sina djur.
 
Jag tycker att Wilma borde fått en chans i truppen. Men vem hon skulle ersätta är svårt att säga.
Malin eller Roffe är nog min tanke. Ja, Catch Me Not är 18 år men Peder är Peder och hästen har sett kanonfin och fräsch ut! Borde kunna hålla ihop det fint iaf till lagklassen. Henrik och King Edward är självskrivna i OS tycker jag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blir inget OS för Jens Fredricson, 56. Detta på grund av en lindrig skada på hästen Markan Cosmopolit. – Tiden rinner ifrån oss...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 312
Hoppning Jag tycker hoppning behöver en egen tråd för att följa ekipagen den sista tiden fram till OS och under OS. Det uttagna laget...
64 65 66
Svar
1 303
· Visningar
64 292
Senast: Novali01
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 560
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp