Dejtingtråden del 38

Spännande. Du hade alltså hellre velat vara tillsammans, ovetandes, med en person som ljuger och sviker dig?

Jag ser faktiskt inte så hårt på otrohet. Vi är alla olika och jag respekterar din åsikt men jag ville nämna att det är inte alls säkert att den tredje parten skulle uppskatta ett sådant samtal.

Om min partner sätter mig främst och behandlar mig väl så vill jag inte veta om eventuella snedsteg. Sedan är jag inte främmande för att ha ett öppet förhållande (nu har jag inte det eftersom min partner inte vill ha det).
 
För att jag önskar att andra skulle göra samma sak om jag var flickvännen i situationen.
Du kan nog inte utgå från att alla skulle vilja det. Jag kan känna mig tveksam till om jag verkligen skulle vilja att en för mig okänd person hörde av sig för att tala om att min partner hade försökt inleda en relation "vid sidan av" med vederbörande.

Jag tycker inte heller att en relation vid sidan av automatiskt är att "ljuga och svika" om förhållandet i övrigt är bra. Jag äger inte den jag är tillsammans med, även om jag skulle önska monogami.
 
Du kan nog inte utgå från att alla skulle vilja det. Jag kan känna mig tveksam till om jag verkligen skulle vilja att en för mig okänd person hörde av sig för att tala om att min partner hade försökt inleda en relation "vid sidan av" med vederbörande.

Jag tycker inte heller att en relation vid sidan av automatiskt är att "ljuga och svika" om förhållandet i övrigt är bra. Jag äger inte den jag är tillsammans med, även om jag skulle önska monogami.
Det handlar ju inte om att äga någon annan. Har man kommit överens om att man är i en monogam relation så ljuger man och sviker ifall man har en relation vid sidan 🤷‍♀️
 
Jag vill absolut leva i en monogam relation och öppet förhållande skulle inte fungera för mig. Men jag är kluven till att kontakta en för mig helt okänd person ändå. Hade jag varit den drabbade kvinnan i det här fallet (och som flera andra skrivit, vi vet ju inte vad paret i den här situationen har för överenskommelse sinsemellan) hade jag verkligen hoppats att någon jag känner väl hade hört av sig om min pojkvän hade försökt något vid sidan om, men inte en helt random okänd människa. Jag vet inte ens om jag hade trott på det om en okänd person hade kontaktat mig.

Jag hade kanske inte träffat snubben igen och hade det varit en nätdejt som bara hade skrivit till mig hade jag definitivt blockat, men att gå så långt som att kontakta kvinnan hade jag nog inte gjort. En kollega till mig dejtade ett tag friskt på Tinder och hon sa att man blir mörkrädd av att se hur många män bara på vår arbetsplats som vi vet är i en relation med någon annan som finns på Tinder så tyvärr tror jag även det är vanligt.
 
Det handlar ju inte om att äga någon annan. Har man kommit överens om att man är i en monogam relation så ljuger man och sviker ifall man har en relation vid sidan 🤷‍♀️
Om man har en uttalat, överenskommet monogam relation och inte "får" ha sex med andra så äger man ju de facto den exklusiva rätten att ha sex med sin partner, även om man såklart inte äger hela individen. Och även om jag är monogam till min natur och uppskattar om min partner också är det, så känner jag att den där äganderätten eller vad vi ska kalla det skaver mer och mer ju äldre jag blir. Just nu är jag dock inte i ett förhållande så slipper ta ställning i frågan.
 
Det handlar ju inte om att äga någon annan. Har man kommit överens om att man är i en monogam relation så ljuger man och sviker ifall man har en relation vid sidan 🤷‍♀️
Det här är jag helt med på dock. Är man överens om att man har en monogam relation så är det ett svek att inte hålla sig till det. Men därifrån till att kontakta den bedragna parten såvida denna är okänd för mig är steget i alla fall för mig väldigt långt.
 
Favorit nr1 tog intiativ att ringa idag och vi pratade massor. Skrattade och fick väödigt bra känsla. Han sa att han alltid säger vad han känner och för mig är det väldigt uppfriskande! Så en slipper gissa.
Vi är lika på vissa saker men lite olika på andra. Han är nördig 💜 och smart. Verkar väldigt omtänksam med.
Han kan inte lösa att ses denna vecka och därför ville han ringa vilket var perfekt tillfälle tycker jag 👌🏼
Har även pratat om att jag kan bli överväldigad vid första mötet och han är väldigt förstående. De va skönt för egen skull med o kunna säga det rakt ut. Hur jag är och att ibland blir jag lite trött när jag är social 🙂
 
Jag läste lite om anledningen till att man faller för emotionellt otillgängliga män.
En anledning är att man är emotionellt otillgänglig själv och det kan nog stämma bra för mig.
Jag är självupptagen, prioriterar mitt liv och mina intressen först och är inte jättepepp på att släppa in någon.
Sen att det är lite av en utmaning och när jag då träffar öppna och tillgängliga män som verkligen är intresserade blir det för enkelt och ointressant istället.
Exakt så tror jag att det är för mig!
Så får jag ett skov - ger mig ut på marknaden har lite lattjolajbans - skovet är över och sen vill jag bara vara med den otillgänglige :banghead:🤷‍♀️
 
Om man har en uttalat, överenskommet monogam relation och inte "får" ha sex med andra så äger man ju de facto den exklusiva rätten att ha sex med sin partner, även om man såklart inte äger hela individen. Och även om jag är monogam till min natur och uppskattar om min partner också är det, så känner jag att den där äganderätten eller vad vi ska kalla det skaver mer och mer ju äldre jag blir. Just nu är jag dock inte i ett förhållande så slipper ta ställning i frågan.
Fast, förväntar man sig att ens partner är monogam så är det ganska självklart att man känner sig bedragen om den har sex med någon annan. Jag tycker inte det är samma sak som att säga att ens partner inte ”får”, det är en ömsesidig överenskommelse.
Det finns ju alternativ med öppna relationer osv.
Jag är inte heller i en relation nu men har ändå åsikter :D
 
Jag tycker det här med otrohet är svårt, för jag är liksom inte svart eller vit. Jag tänker att man skriver inte på ett livstidskontrakt när man blir ihop med någon, vad som helst kan hända och man kan inte garantera att man aldrig kommer att få känslor för någon annan. Träffar man någon IRL och blir kär, ja, då blir man ju det. Behöver den personen vara otrogen ett tag för att bli säker på vad hen känner, då tycker jag nog inte det är en big deal.

Däremot tycker jag det är fruktansvärt dåligt om man är i en uttalat monogam relation och ändå befinner sig på en dejtingsajt för att försöka få tag på någon att ha vid sidan om.
 
Exakt så tror jag att det är för mig!
Så får jag ett skov - ger mig ut på marknaden har lite lattjolajbans - skovet är över och sen vill jag bara vara med den otillgänglige :banghead:🤷‍♀️

Precis så 😅
Nu skrev vi ju en del och det kändes jättebra tills han gjorde som vanligt, slutade svara och försvann.
Exakt det som gjorde att jag inte pallade förra gången och inte kommer palla den här gången heller.
 
Fast, förväntar man sig att ens partner är monogam så är det ganska självklart att man känner sig bedragen om den har sex med någon annan. Jag tycker inte det är samma sak som att säga att ens partner inte ”får”, det är en ömsesidig överenskommelse.
Det finns ju alternativ med öppna relationer osv.
Jag är inte heller i en relation nu men har ändå åsikter :D

Den ömsesidiga överenskommelsen i en uttalat monogam relation är ju "jag får inte ha sex med någon annan än dig och du får inte ha sex med någon annan än mig". Och att bryta mot det brukar ge konsekvenser. Jag säger inte att det är rätt eller fel - det får ju de som har överenskommelsen bestämma, liksom, men nog tycker jag att det är väldigt tydligt vad man "får" och inte vid en sådan överenskommelse.
Och som du märker har även jag åsikter :D
 
Det här är jag helt med på dock. Är man överens om att man har en monogam relation så är det ett svek att inte hålla sig till det. Men därifrån till att kontakta den bedragna parten såvida denna är okänd för mig är steget i alla fall för mig väldigt långt.
Ja, jag tycker att det är otroligt gränslöst att klampa in i någon annans relation på det viset. I de allra flesta fall så vet man inte i detalj varken vad parterna i en relation har för överenskommelse eller hur mycket de vill veta av eventuella flirtar och snedsteg som partnern möjligen ägnar sig åt.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 647
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 137
Senast: Sleepan
·
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
90 91 92
Svar
1 823
· Visningar
89 652
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 287
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp