Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Passade på att rensa bland muggarna i skåpet när jag tömde diskmaskinen. Blev sju muggar som kommer få gå till loppis, och lite luftigare i skåpet! 🙌🏻

Packade om mina skänkeskassar också och insåg att jag tömt tre Ikeakassar med kläder och prylar de senaste dagarna! 45 skickade paket och ett gäng nya packade som ligger i väntan på nästa sväng förbi ombudet.
Det tar sig! 🥳

Passade på att rensa bland muggarna i skåpet när jag tömde diskmaskinen. Blev sju muggar som kommer få gå till loppis, och lite luftigare i skåpet! 🙌🏻

Packade om mina skänkeskassar också och insåg att jag tömt tre Ikeakassar med kläder och prylar de senaste dagarna! 45 skickade paket och ett gäng nya packade som ligger i väntan på nästa sväng förbi ombudet.
Det tar sig! 🥳
Tre ikeakassar! Shit, det är bra jobbat !

Jag lyckades bli ordentligt förkyld för första gången på två år, så jag fick skjuta upp värderingen. Och även röjandet, uppenbarligen... Men idag fick jag i alla fall iväg två böcker som blivit sålda. Och det är bud på en av klänningarna jag la ut på Tradera! Får se hur det går med det framöver.

Och en hel hög med serietidningar sålda.
Man skulle kunna säga att tidningarna och pixiböckerna bekostade det begagnade linertäcket jag precis köpte.

Gillar tanken att grejer jag/vi inte längre behöver kan bekosta något annat vi faktiskt är i behov av.
Priset blir tidsåtgången för annonsering.

Jag säljer ju inte ännu. Men köper en del.

Köpte just en knappt använd våtdräkt för 25kr till barnet. Märkeskläder för 20-25 och leksaker för en tiondel av nypriset. Polarn och pyret vindfleece kan man ju få fina för 40kr!!
Som köpare är ju Vinted suveränt, men det enorma utbudet av barnsaker har ju fått priserna att sjunka, så sälja måste kännas rätt tröstlöst :o

...
Som köpare är ju Vinted suveränt, men det enorma utbudet av barnsaker har ju fått priserna att sjunka, så sälja måste kännas rätt tröstlöst :o
Tvärtom faktiskt!
Jag har fått alla leksaker jag lagt upp på Vinted sålda, även sånt som jag tidigare försökt sälja i andra säljkanaler.
Så just leksaker och andra barnrelaterade saker som böcker och tidningar, känns väldigt lättsålt på Vinted 😊

Rensat klart i barnrummet. Sammanfattningsvis en herrejösses massa SKRÄP, rätt mycket smågrejer som jag ska lämna in på loppis och så några vintedannonser.

Så skönt att det blev klart.
Samtidigt som jag är lite irriterad att så mycket av hushållets organisering och rensning verkar ligga på mig.
Meeen, samtidigt har jag varit tydlig med att rensningspengarna går till hästarnas hö så det gynnar mig ändock.

Svårt det där.

Kommer inte våga skriva här för det senaste har jag bara shoppat + att D tömmer sommarstugan och MYCKET hamnar hos oss...

Iallafall fått honom att köra iväg med 2 lass till återvinningen med gamla kablar, trasiga färgburkar, dåligt virke/spillbitar samt x antal gamla färgburkar mm från stugan. Så alltid något sen att det kommit typ 4 lass till mig pratar vi inte högt om

Eller att jag hittad Vinted. Tänkte lägga ut lite grejer där sen men råkade köpa 2 plagg först

Fått lite favoritmarkeringar annars står det still. Hoppas att ny lön innebär lite köp.

Har en som frågat om jag ville sälja för ca halva priset av vad det ligger ute för. Bara legat ute ett par dagar så svarade att jag återkommer om det blir aktuellt att sänka priset.
Kan ju vara jag som lagt mig högt så blir kring där tillslut. :angel:

Skickade iväg fyra paket idag, sen har jag gått igenom skafferiet och köket de senaste dagarna. Blev fyra kassar med skräp :up: Nu ska jag bara försöka övertyga sambon att göra oss av med en massa köksgrejer som bara stått och samlat damm längst bak i skåpen. Mycket svårare med delade grejer för sambon älskar att samla på sig saker utifall att :cautious:

Har påbörjat ett projekt. I jakten på material till det som jag köpt, hamnade jag bland annat i pärllådan och bland smycken.
Så nu har jag lagt upp lite smycken på Vinted och andra har jag plockat isär och lagt i pärllådan.

Och nu kan mitt tänkta projekt kan fortskrida. :D :angel:

Tillägg: Jsutja. Har även plockat isär ett par äldre örhängen och satt dit nya krokar. Har tänkta göra i flera år. Men nu så fick jag tummen ur. Och lite metallskräp bort rensat.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 301
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
713
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka