Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Fick ett par cavallo hästboots sålda som jag egentligen bestämt mig för att behålla men glömt ta bort annonsen på. Och ni fick jag så himla bra betalt för dem så de fick säljas! Nästan 1000:- in!
Dagen efter fick jag napp på bröstselen jag hade ute på annons också så den gick också iväg! 300 till in!
Vinted står helt still dock...

Fick ett par cavallo hästboots sålda som jag egentligen bestämt mig för att behålla men glömt ta bort annonsen på. Och ni fick jag så himla bra betalt för dem så de fick säljas! Nästan 1000:- in!
Dagen efter fick jag napp på bröstselen jag hade ute på annons också så den gick också iväg! 300 till in!
Vinted står helt still dock...
Men vad roligt, grattis. Allt är till salu till rätt pris 😄

Nu blev jag sugen på att putsa upp mina cavallo jag tänkt ha kvar som "bra å ha"
Men för en tusenlapp skulle jag kunna vara utan dem :p

En tjuga hit, en femtiolapp dit. En hundralapp till det och plötsligt blev det mycket pengar sammanlagt :bump:
Screenshot_20250216_164011_Vinted.webp

Gjort ett krafttag och rensat i min Vinted-hörna. Sorterat ut plagg som ska skänkas bort istället och gjort en hög för de som fortsatt ska ligga på Vinted. Planerar att ta bort typ alla annonser (varför finns det inte en flervalsfunktion för detta på Vinted?!) och lägga upp nya.

Också lagt upp ca 40 hemsydda plagg på bortskänkesgruppen och har blivit av med minst hälften på ett par timmar. Skönt! Roligt om de får leva en omgång till och inte bara slängas. :)

Har ett par solglasögon med styrka som jag efter myyyyyycket beslutsångest äntligen kostade på mig. Och så visade det sig inte vara min grej alls.
Använder mycket hellre mina Biltema-glasögon som funkar utanpå de vanliga glasögonen för en tiondel av priset. Heja.
Ska kolla om det finns intresse för dem.

Jag har sportlov den här veckan och på fredag efter lunch kommer mäklaren och ska värdera huset. Nu JÄVLAR behöver jag röja och kasta och greja! Dessutom ska jag träffa snickaren som förhoppningsvis ska bygga min nya lägenhet också, så plötsligt börjar saker och ting kännas lite på riktigt. Såg dessutom dagens Husdrömmar om familjen med tre barn som flyttar från 150 kvadrat till 60, så jag fick ytterligare rensinspiration 🥳

Postat en hel kasse med paket idag, små kronor in men framförallt så innebär det en hel kasse mindre med prylar i mitt hem! 🥳

Lagt ut en hel massa på bortskänktes idag också, fått en hel del napp men surar över att inte fler nappar. Insåg dock nyss att det faktiskt är måndag och folk jobbar, inte alla som har sportlov. 😅🙈

Har precis börjat inventera mina fröer. Började med sommarblommor. Verkar vara 85 sorter... Våldsshoppade en del fröer förra vintern när pappa var sjuk och gick bort. Och trodde att jag skulle odla jättemycket förra säsongen. DET GJORDE JAG INTE. Men jag behöver kanske i alla fall inte köpa några nya fröer i år 😆 Överväger att lägga ut och skänka bort. Det är väl gissningsvis rätt varierande grobarhet också.

Skickat iväg en ryggsäck och tre till plagg idag. Sen gick jag igenom mina sportprylar (rid/skid/träningsgrejer). Det gick relativt snabbt med tanke på att jag redan gjort klart kläderna sen tidigare men blev ändå en kasse till återvinning och några grejer som ska säljas. Booorde egentligen göra mig av med mina gamla pjäxor också men jag har svårt att släppa taget om dem :cautious: Ska nog ge det ett år och har jag inte använt dem då så måste jag rensa ut dem.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
62 928
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
533
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka