Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Jag har legat lite lågt ett tag med att försöka sälja resten av hästgrejerna men nu har jag anmält mig till Sveriges största hästloppis i Linköping i maj. Har även några annonser på Blocket på sadelhängare, täckeshängare, selhängare och transportkrubbor men har inte fått ett enda svar! Det är dock en hel del visningar av annonserna.

Fick hjälp att lägga upp en barnmöbel på marketplace (jag vägrar fb själv) och de tre första svaren är scam! De ska skicka ett bud som ska hämta och dessutom packa möblerna!

Fått ut ett gäng böcker på Vinted (har ingen större förhoppning men men) samt 3 minipussel jag nyss lagt.
Jag behöver semester så jag orkar rensa 🙃 känner ett sug att möblera om också, både syrummet och i käket men det är ju grejer överallt 🤦🏼‍♀️

Blivit av med en hel massa grejer till, så nu har jag 1,5 rusta-kassar med paket att posta igen. 😁
Det som inte blir bortskänkt nu i gruppen åker i klädinsamling istället. Ska bli otroligt skönt när alla dessa plagg är borta, typ två flyttkartonger som töms. 🥳

Nästa rensrejs blir nog tyger igen tror jag. Har fortfarande ca 3 bokhyllor fulla. 😅

Fick sura blickar av personen hos ombudet idag, ny personal som jag inte träffat innan. Dessutom gjorde hon fel och scannade inte in alla paket, som tur var upptäckte jag det innan jag hann åka och kunde gå in och påpeka. Fick en dryg blick och ett ”Aja, jag får kolla på det då.” till svar.

Blev iaf 15 paket som skickades idag, otroligt skönt!

Rensat ur garderoben idag. Besviken över att ha en kropp som inte längre passar i kläderna, men finns ju ingen anledning att ha en garderob full med kläder som inte passar.

Nu blir det sälj/skänk/kast på dem istället.

Försöker i detta nu få ihop klappboxar från Clas Ohlson att ha till klädförvaring eftersom de får dålig lukt i garderoben (inget jag tänker upplysa mäklaren om 😆) men det är ju FULLKOMLIGT OMÖJLIGA att få ihop i hörnen?? Kommer förmodligen snart att göra sönder något i ren frustration.

I övrigt har jag bestämt mig för att lägga ner försöket att sälja på Vinted. Dels för att det inte går att få något sålt och dels för att jag läst tråden om problem med utbetalningar. Det orkar jag inte med. Tänker mig att jag gör ett test på Tradera och går det inte att sälja där heller får jag väl skänka istället. I övrigt fortsätter rensandet och röjandet inför värdering på fredag. Han kommer ICKE få beträda min källarvåning...

Försöker i detta nu få ihop klappboxar från Clas Ohlson att ha till klädförvaring eftersom de får dålig lukt i garderoben (inget jag tänker upplysa mäklaren om 😆) men det är ju FULLKOMLIGT OMÖJLIGA att få ihop i hörnen?? Kommer förmodligen snart att göra sönder något i ren frustration.

I övrigt har jag bestämt mig för att lägga ner försöket att sälja på Vinted. Dels för att det inte går att få något sålt och dels för att jag läst tråden om problem med utbetalningar. Det orkar jag inte med. Tänker mig att jag gör ett test på Tradera och går det inte att sälja där heller får jag väl skänka istället. I övrigt fortsätter rensandet och röjandet inför värdering på fredag. Han kommer ICKE få beträda min källarvåning...
Jag har tagit ut pengar från Vinted hur många gånger som helst utan problem, tar regelbundet ut så fort jag har 2-300 kr. Tänker att det är problemen som syns, det är ingen som skriver när saker fungerar som de ska :laugh:

Jag har tagit ut pengar från Vinted hur många gånger som helst utan problem, tar regelbundet ut så fort jag har 2-300 kr. Tänker att det är problemen som syns, det är ingen som skriver när saker fungerar som de ska :laugh:
Nä, men om det är 50/50 på nöjda och missnöjda kunder känns ju risken att man blir en av de missnöjda rätt stor. Särskilt om man brukar ha den typen av otur. Sen har jag dessutom tröttnat lite på att inget blir sålt också, så då är det ju ändå bättre att testa något annat.

Nä, men om det är 50/50 på nöjda och missnöjda kunder känns ju risken att man blir en av de missnöjda rätt stor. Särskilt om man brukar ha den typen av otur. Sen har jag dessutom tröttnat lite på att inget blir sålt också, så då är det ju ändå bättre att testa något annat.
Oj är det så många missnöjda?

I alla fall enligt den nu aktuella Vinted-tråden.
Trustpilot. Jag tror att fler missnöjda går in och lägger omdöme än nöjda, och att det blir skev statistik.

Alltså jag tycker inte Vinted är perfekt. Snarare har de mycket de skulle kunna förbättra, men efter att ha sålt några hundra grejer där och det strulat typ två gånger så tycker jag ändå att de är tillräckligt okej för att vilja fortsätta sälja där.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 258
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 561
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka