Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Trustpilot. Jag tror att fler missnöjda går in och lägger omdöme än nöjda, och att det blir skev statistik.

Alltså jag tycker inte Vinted är perfekt. Snarare har de mycket de skulle kunna förbättra, men efter att ha sålt några hundra grejer där och det strulat typ två gånger så tycker jag ändå att de är tillräckligt okej för att vilja fortsätta sälja där.
Min känsla är också att människor som handlar på Vinted inte är intresserade att betala mer än typ 20 spänn för något alls. Oavsett vad det är... Nu har inget hänt med mina annonser på jättelänge och jag har ändå sänkt priset. Ska jag göra mig till och packa och skicka får det liksom bli lite mer förtjänst än en tia, annars kan jag lika gärna skänka det, känner jag.

Min känsla är också att människor som handlar på Vinted inte är intresserade att betala mer än typ 20 spänn för något alls. Oavsett vad det är... Nu har inget hänt med mina annonser på jättelänge och jag har ändå sänkt priset. Ska jag göra mig till och packa och skicka får det liksom bli lite mer förtjänst än en tia, annars kan jag lika gärna skänka det, känner jag.
Tråkigt att du har den upplevelsen, mina senaste försäljningar har varit mellan 20-80 kr.

Jag upplever att man behöver vara en aktiv säljare och lägga ut nya saker lite då och då för att få mer sålt, det har säkert med algoritmer att göra. När jag inte är aktiv så säljer jag typ inget alls.

Tråkigt att du har den upplevelsen, mina senaste försäljningar har varit mellan 20-80 kr.

Jag upplever att man behöver vara en aktiv säljare och lägga ut nya saker lite då och då för att få mer sålt, det har säkert med algoritmer att göra. När jag inte är aktiv så säljer jag typ inget alls.
Om något hade blivit sålt alls hade det säkert varit mer lockande att lägga ut mer grejer. Nu var ju planen att kolla om det funkar för det jag vill sälja och det gör det tydligen inte. För mig är det inte ett stort problem att testa Tradera istället först och annars skänka det. Där har liknande saker gått för betydligt mer än vad mitt ligger ute för.

Skickat iväg tre kassar med paket senaste dagarna. Är nästan uppe i 3500 kr från Vinted-försäljningar nu :bump: Jag blev lite nervös med tanke på den andra tråden om krångel att få ut sina pengar så jag var tvungen att prova och som tur var funkade det som det skulle.

Har även gått igenom mina växtprylar/krukor/substrat osv. som resulterade i tre kassar skräp. Är ganska säker på att det kan gömma sig lite ytterligare krukor ute i ladan så jag ska ta en vända där imorgon tänkte jag.

Skickat iväg tre kassar med paket senaste dagarna. Är nästan uppe i 3500 kr från Vinted-försäljningar nu :bump: Jag blev lite nervös med tanke på den andra tråden om krångel att få ut sina pengar så jag var tvungen att prova och som tur var funkade det som det skulle.

Har även gått igenom mina växtprylar/krukor/substrat osv. som resulterade i tre kassar skräp. Är ganska säker på att det kan gömma sig lite ytterligare krukor ute i ladan så jag ska ta en vända där imorgon tänkte jag.
Wow grymt!
Jag säljer för typ 20-lappar 🤣 men är himla glad över det med! Har faktiskt tre små paket att packa idag :)

Fått ett ländtäcke sålt på tradera :)
Det var trevligt för jag har haft det ute på annons sedan i höstas.

Annars bara gjort en minirensning i en pyssellåda där några grejer läggs på annons och några till loppis.

Men jag funderar över en låda kritor, det är mycket kritor, halvkilot iallafall, men använda av barn och inte "vackert". Är det av tillräckligt värde för att skänka till loppis eller är det skräp?

Fått ett ländtäcke sålt på tradera :)
Det var trevligt för jag har haft det ute på annons sedan i höstas.

Annars bara gjort en minirensning i en pyssellåda där några grejer läggs på annons och några till loppis.

Men jag funderar över en låda kritor, det är mycket kritor, halvkilot iallafall, men använda av barn och inte "vackert". Är det av tillräckligt värde för att skänka till loppis eller är det skräp?
Finns det någon kvinnojour eller lokal grupp för barnfamiljer i behov av stöd kanske det kan vara nått för dom?

Gjort en lista på alla kategorier jag ska rensa, nu ska jag bara genomföra det :o men jag har bestämt att jag ska få plats i min bostad och då måste jag avyttra lite prylar. Förrådet består av 100% hästprylar, vilket nog kommer vara den svåraste kategorin att gå igenom.

Jag har fick sålt ett par byxor igår kväll som nog legat ute i snart ett år. Jag funderar på att plocka ihop lite klädpaket att sälja på maketplace istället för att sälja varje plagg för sig, men det måste ju bli av också 🙄
Och så behöver jag gå igenom min fasters senaste care package som har stått i säkert 2-3 månader vid det här laget. Hon är så snäll och gullig, men det är tyvärr ytterst sällan saker jag har användning för så det sa jag senaste gången att jag är jättetacksam men att jag inte vill att hon lägger så mycket pengar på frakt och grejer. Hon stickar mycket så jag frågade om hon kunde sticka benvärmare istället för jag har nog tio par stickade strumpor så idag fick jag ett par benvärmare i posten 💖 men tyvärr var de för smala och matchade inte några av mina kläder så jag känner mig ändå otacksam som inte kan använda dem 😓

Jag har fick sålt ett par byxor igår kväll som nog legat ute i snart ett år. Jag funderar på att plocka ihop lite klädpaket att sälja på maketplace istället för att sälja varje plagg för sig, men det måste ju bli av också 🙄
Och så behöver jag gå igenom min fasters senaste care package som har stått i säkert 2-3 månader vid det här laget. Hon är så snäll och gullig, men det är tyvärr ytterst sällan saker jag har användning för så det sa jag senaste gången att jag är jättetacksam men att jag inte vill att hon lägger så mycket pengar på frakt och grejer. Hon stickar mycket så jag frågade om hon kunde sticka benvärmare istället för jag har nog tio par stickade strumpor så idag fick jag ett par benvärmare i posten 💖 men tyvärr var de för smala och matchade inte några av mina kläder så jag känner mig ändå otacksam som inte kan använda dem 😓
Så fint av faster ❤️

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
62 937
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 243
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat