Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Plockade ut pengar från Vinted den 21/2 och fick besked om att pengarna skulle anlända den 28/2. Positivt överraskad när de kom redan igår (25/2)! 🥳
Som motvikt till allt det negativa som skrivits på senaste tiden. Har faktiskt aldrig haft problem att plocka ut pengarna. 🙂

Gör ett ryck med mina sadlar igen, de tar sån sjuk plats men jag har helt tappat lusten att sälja själv - så jag googlar runt bland hästloppisar.
Tyvärr är de inte 10'000 kr + sadlar, isf hade det nog varit lättare att bara lämna in till någon sadelförmedling.

...åsså bor jag för off, har inte en enda hästloppis eller sadelförmedlare inom femton mil.

Ställt ut lite grejer som ska till åvc i bilen, sånt jag rensade ut från köket. Vill hiva iväg mina tallrikar också, men måste köpa nya först, sjukt besviken på kvalitén, inte ens 5 år gamla och de ser ut så här:
IMG_20250226_161736.webp
tekniskt sett är dom inte trasiga, men motiven är helt repiga eller bleka, trots de ska klara både micro och diskmaskin (det är benporslin, köpta på cervera så inget billigt skit). Muggarna åkte idag, de är helt repiga där det svarta försvunnit helt på öronen nästan...

Lagt ut ett gäng leksaker på Vinted, sorterat upp resten för att säljas på loppis.
Lagt ut lite mer skänkesannonser och blivit av med ett klädpaket den vägen. Också rensat i kastrullskåpet och besticklådan, blev genast luftigare! 😀

Fått sålt en stor gjutjärnsgryta och tre stycken muffinsformar (förstår inte hur vi lyckats skaffa oss det ens - bakar aldrig muffins :confused:) som ska skickas imorgon. Skönt att få mer plats i skåpen. Sen har jag fått grönt ljus från sambon att sälja en del köksredskap och även hans gamla spelkonsoler/tillbehör. Verkar som man kan få ganska bra betalt för vissa av hans grejer för det har tydligen hunnit bli retro :o

Fick sålt en av klänningarna jag la ut på Tradera iaf! Blev lite budgivning också. Sjukt kul, så nu vill jag sälja allt jag har 😆 Ska försöka med de andra igen också och så har jag hittat lite fler som jag kan testa. Men det verkar kanske inte som att marknaden för klänningar är direkt stekhet, tyvärr...

Sorterat/rensat bland mina pussel.
Endel som jag lagt tidigare är nu i en hög på bordet. Får åka upp på Vinted, men blir nog efter helgen.

Sålde även två handdukar nu på kvällen.

Och en massa favoritmarkeringar men verkar inte bli mer än så än. Även på äldre annonser så nu vill jag ju inte rensa bland dem heller.😅

Idag tänkte jag försöka röja här hemma, men vet inte om jag egentligen har så mycket jag vill bli av med eller om det mest handlar om effektivare förvaring. Men det kanske kan få vara med här ändå? Kommer säkert hitta någon grej jag vill bli av med iaf :p.

Börjar få ont om bra packlådor igen. Tycker de man får hem från onlineshopping från apotek m fl har en så bra storlek, och jag brukar spara på dem. Men nu är det tomt på "lagret ".
Det känns lite motsägelsefullt att be släkten spara på kartonger när jag försöker rensa 😄

Hur som, fem paket går iväg idag. En hel del tidningar och pyssel vilket blir flera kilo grejer ut ur mitt hem

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
68 309
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 577
Senast: Bullen22
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka