Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Behöver hjälp! Jag har ett skrivbord som inte används speciellt ofta, men är smidigt dom få gånger jag jobbar hemma. Vilket kanske sker en handfull gånger per år. Hade ni sålt skrivbordet? Har inte något köksbord...

Vi håller på och tömmer ena frysen på varor och det går seeegt. För plötsligt är det ont om plats i de andra och då är det ju himla smidigt att vi har plats :meh:

Vi köpte en ny frys för att hiva ut denna, den är 35-40 år gammal och jag är rädd att den kommer börja brinna.

Så jag hoppas snart kunna skriva att vi slängt frys 😄

Sänkte ett par träningsbyxor från 120kr (billigt för det märket) till 50kr och fick dem faktiskt sålda! Förutom det så får jag inte ens några favoritmarkeringar. Helt stendött!

Det räknas väl inte riktigt, men jag har rensat mina facebookvänner från 133 till 100. Trots det så har jag fortfarande 40-50 gemensamma vänner med flera marsvinsmänniskor 😅

Fått bud på en vara. 64 kr under mitt pris. Gav ett motbud på 40kr under utsatt pris. O personen höjde sitt erbjudande med hela 4 kr...
Och nu har hen skrivit flera meddelande med ? Och annat under kvällen.
Jag hade ev kunnat acceptera och tanken fanns att ge ett nytt erbjudande halvvägs men ville fundera lite på saken först.
Detta tjatet har dock gjort mig irriterad så gick precis in och nekade budet jag fått. :angel: Får se om hen accepterar mitt erbjudande jag gav eller vad som sker.

Hade gärna fått iväg lite saker men kan ligga ett tag till om det behövs.

Edit: Mitt erbjudande accepterades. Så bara att packa och skicka imorgon då.

Senast ändrad:
Jag äger full uppsättning silverbestick som jag aldrig nånsin använt. Nån som vet om det finns en marknad för sådant och var som isf är bästa stället att sälja? Vet att de var dyra i inköp men har noll koll på hur de ska prissättas.

Jag äger full uppsättning silverbestick som jag aldrig nånsin använt. Nån som vet om det finns en marknad för sådant och var som isf är bästa stället att sälja? Vet att de var dyra i inköp men har noll koll på hur de ska prissättas.
Jag har inte sålt just silverbestick men jag hade kollat på Tradera. Har sett att det säljs mycket sånt där och om du filtrerar efter "sålda" så kan du få ett hum om hur priserna ser ut :)

Fått bud på en vara. 64 kr under mitt pris. Gav ett motbud på 40kr under utsatt pris. O personen höjde sitt erbjudande med hela 4 kr...
Och nu har hen skrivit flera meddelande med ? Och annat under kvällen.
Jag hade ev kunnat acceptera och tanken fanns att ge ett nytt erbjudande halvvägs men ville fundera lite på saken först.
Detta tjatet har dock gjort mig irriterad så gick precis in och nekade budet jag fått. :angel: Får se om hen accepterar mitt erbjudande jag gav eller vad som sker.

Hade gärna fått iväg lite saker men kan ligga ett tag till om det behövs.

Edit: Mitt erbjudande accepterades. Så bara att packa och skicka imorgon då.
Jag avskyr när folk prutar och sen tjatar. Brukar hoppas att någon annan visar intresse så att jag slipper sälja till såna 😅

Jag avskyr när folk prutar och sen tjatar. Brukar hoppas att någon annan visar intresse så att jag slipper sälja till såna 😅
Hoppades lite att hen inte skulle ta mitt erbjudande. :angel:

Sen som grädde på moset fick jag imorse frågan om NÄR jag kan tänkas skicka paketet.🙃

Det är iallfall skickat nu på em. Tom i en kartong (handdukar) då jag fick dåligt feeling om att det kan bli krångel. Så tog det säkra för osäkra och packade lite väl noga kanske.. :angel:

Blev ju av med en kartong också så lite rens bland dom med. :rofl:

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 234
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
587
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
26
· Visningar
2 705
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka