Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Skyndade mig att slänga BÅDA paren favoritskor innan jag får för mig att de går att använda trots allt. De var bokstavligen helt slut, hål lite överallt och fullt av sprickor i sulorna så de har bara använts hemma - men sååå sköna :o

Två par ridskor hamnade i skänkespåsen, får se om det blir loppisen eller om jag ska ta en vända till fritidsbanken och lämna in.

Gud vad jag och sambon har slitit senaste dagarna ute i ladan! Så skönt att han har blivit inspirerad av mitt rensande för det mesta där ute är sånt som han samlat på sig så det är svårt att gå igenom utan honom. Har samlat en stor hög som ska köras iväg till återvinning och en hög att försöka sälja. Sen har jag även skickat iväg två påsar med paket idag.

Ett hörn är rent nu åtminstone 😅
20250301_153049136_iOS.webp

Gud vad jag och sambon har slitit senaste dagarna ute i ladan! Så skönt att han har blivit inspirerad av mitt rensande för det mesta där ute är sånt som han samlat på sig så det är svårt att gå igenom utan honom. Har samlat en stor hög som ska köras iväg till återvinning och en hög att försöka sälja. Sen har jag även skickat iväg två påsar med paket idag.

Ett hörn är rent nu åtminstone 😅
Visa bifogad fil 163131
Wow vilken skillnad! Bra jobbat 💪

3,5 år efter jag flyttat in i huset har jag tönmt sista flyttlådan som stått och drällt i gästrummet 😅 bara en liten en, men ändå. Lite kastat, lite foton lagda på "rätt" ställe och några små saker utlagda på Vinted.
Var på Ikea igår och köpte bland annat en ny kallax, så har ägnat gårdagskvällen och idag åt att greja och fixat. Fått bort dom 2 stora kartongerna med garner jag haft ståendes (knöla de ner dom i 4 lådor i nya kallaxen), pussel har lagts in i hyllan också som stått på golvet i brist på plats 😂
Städat av stora matbordet och tagit bort iläggsskivan, hekt plötsligt kändes gästrummet större (haft bordet för att kunna lägga stora pussel men det går inte nu med katt) 🤣 lagt ut bordet till salu också.

3,5 år efter jag flyttat in i huset har jag tönmt sista flyttlådan som stått och drällt i gästrummet 😅 bara en liten en, men ändå. Lite kastat, lite foton lagda på "rätt" ställe och några små saker utlagda på Vinted.
Var på Ikea igår och köpte bland annat en ny kallax, så har ägnat gårdagskvällen och idag åt att greja och fixat. Fått bort dom 2 stora kartongerna med garner jag haft ståendes (knöla de ner dom i 4 lådor i nya kallaxen), pussel har lagts in i hyllan också som stått på golvet i brist på plats 😂
Städat av stora matbordet och tagit bort iläggsskivan, hekt plötsligt kändes gästrummet större (haft bordet för att kunna lägga stora pussel men det går inte nu med katt) 🤣 lagt ut bordet till salu också.
Åh, känslan av att rummet blir större är verkligen värt allt rensande. Riktigt motiverande!

Aldrig hört talas om, vad är de? :)
Ingen aning mer än vad som står på lappen 😅 kommer inte ens ihåg vem jag fått dom av, för jag har då aldrig varit i Guatemala (båda seten ska "vara" därifrån, typ identiska beskrivningar på lappen). Men fattar det som att man ska viska sina bekymmer till en docka, sen lägga den i asken/påsen och så behöver man inte tänka mer på det bekymret 😅

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 234
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
587
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
26
· Visningar
2 705
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka