Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

Ni som säljer på Vinted. Har ni sålt till någon i samma stad. Hur har ni löst det då?
Gått utanför Vinted mötts upp och swishat istället typ. Vad jag sett kan man inte välja avhämtning som fraktalternativ?

Fick frågan om priset blir si o så och att personen bor i "min stad".
Antar hen inte vill att jag skulle skicka utifrån det, utan lösa det på annat vis.😅

Ni som säljer på Vinted. Har ni sålt till någon i samma stad. Hur har ni löst det då?
Gått utanför Vinted mötts upp och swishat istället typ. Vad jag sett kan man inte välja avhämtning som fraktalternativ?

Antar hen inte vill att jag skulle skicka utifrån det, utan lösa det på annat vis.😅
Jag har tagit bort visning av stad för att slippa sånt. Det blir för mkt krångel :)

Jag kollade på det häromdagen och vad jag förstår så finns inte avhämtning som alternativ. Så i så fall får ni ta det helt utanför Vinted liksom. Men jag har också tagit bort min stad, föredrar contactless delivery 😅

Jag har tagit bort visning av stad för att slippa sånt. Det blir för mkt krångel :)

Jag kollade på det häromdagen och vad jag förstår så finns inte avhämtning som alternativ. Så i så fall får ni ta det helt utanför Vinted liksom. Men jag har också tagit bort min stad, föredrar contactless delivery 😅
Ska också plocka bort stad. Är ju därför jag hellre lägger upp på Vinted än tex marketplace. Vill ju slippa kontakt med folk.:rofl:

Har ju egentligen inte min stad där heller, utan har större staden som är någon mil bort för o vara extra anonym. :angel:

Har inte hört något mer från personen än. Så kanske kommer ifrån det denna gång. Annars får jag väl offra mig om hen vill mötas upp o swisha tex. Var nog lite för snabb på att svara där så får stå mitt kast. 😅

Fick ett skambud på en av korsetterna, men eftersom jag vill bli av med dem så godkände jag så nu är en såld. Funderar på att skänka bort eller göra superbilligt klädpaket av några av byxorna som jag aldrig kommer att komma i igen och som ändå inte är värda många kronor

Ska också plocka bort stad. Är ju därför jag hellre lägger upp på Vinted än tex marketplace. Vill ju slippa kontakt med folk.:rofl:

Har ju egentligen inte min stad där heller, utan har större staden som är någon mil bort för o vara extra anonym. :angel:

Har inte hört något mer från personen än. Så kanske kommer ifrån det denna gång. Annars får jag väl offra mig om hen vill mötas upp o swisha tex. Var nog lite för snabb på att svara där så får stå mitt kast. 😅
Samma här 😆

Håller verkligen med.
Har tröttnat på allt krångel som blir med folk som bokar tid, avbokar, kommer sent, kommer inte, osv. Och för småpengar dessutom, nej det är inte värt det.

Betydligt bättre med köp via Vinted (och i viss mån tradera, men tycker folk har blivit så dåliga på att betala snabbt där, har fått börja påminna..).
Jag gillar med Vinted att affären är bestämd och betalad så snart köparen tryckt på köp. Så är det bara för mig att packa och skicka NÄR JAG, har tid, ork, och möjlighet. Om det så är fem minuter innan butiken stänger för kvällen.
Passar mig och mitt liv betydligt bättre :)

Halleluja, har lyckats få sålt en bundle med fyra plagg av sambons kläder. Verkade stendött med intresse på herrkläder men nu känner jag mig mer motiverad att lägga ut resten av hans grejer också även om man inte får in så mycket för det. Känns konstigt att inte fler män köper begagnat - jag lägger ut allt sambons för 11 kr/st för i princip oanvända grejer O_o

Sen hade jag mitt första problem med Vinted också för en sak som Vinted inte registrerade som skickat trots att jag hade gjort det. Så köpet avbröts till slut och köparen återbetalades trots att hon hade mottagit varan. Men jag blev faktiskt glatt överraskad över supporten - de betalade mig hela summan och köparen fick en gratis vara, så båda blev nöjda :D Tur, för det var en av de dyrarna plaggen jag sålt på Vinted.

Senast ändrad:
Jag ligger också lågt - samma som dig för de flesta grejerna. Men jag tycker att man verkar behöva ladda upp nya saker rätt ofta för att folk ska hitta ens annonser. Efter en vecka känns det som att man inte får några visningar alls längre.
Det är samma här @Lyan
La upp ett gäng finare barnkläder billigt nu och det sålde bra men annars typ dött.

Liknande trådar

• Låst
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
63 233
Senast: Mineur
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
587
Senast: Unafraid
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
22
· Visningar
2 598
Senast: Nelumbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka