Känner igen det där ...Jo, men jag tycks vara där jämt...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen det där ...Jo, men jag tycks vara där jämt...![]()
Det kommer, en förändring sker inte över en natt det tar tid. Jag har själv jobbat hårt för att ta mig dit där jag är idag.Jo, men jag tycks vara där jämt...![]()
Åh, jag känner igen mig! Vet inte hur ofta jag gjort så.Jag kommer förbli singel livet ut verkar det som.
Var på konstmuseum, ser en väldigt attraktiv man (det är sällan jag ser sådana), jag försöker låta bli att stirra på honom och ställer mig och tittar på en tavla istället. Vet inte om han såg att jag spanade in honom, men han var på väg åt ett annat håll men gör sedan plötsligt en kovändning och ställer sig och tittar på samma tavla som jag. Hade ju i detta läge varit jättelätt att bara le mitt charmigaste leende och fälla någon kommentar om tavlan, eller åtminstone le lite blygt och hoppas att han tar initiativet till kontakt. Gissa vad jag gör? Blir vansinnigt blyg, får panik, vänder på klacken och går in i ett annat rum![]()
Jättebra tips! Men det svåra är att det här har blivit ett så invant mönster att ofta agerar jag innan jag hinner tänka. Även ibland när folk tar kontakt med mig reagerar jag med att dra mig undan fast jag jättegärna vill ha kontakt med dem. Jag försöker verkligen att vara mer framåt, men det är svårt när reaktionen kommer automatiskt innan jag hinner tänka efter. Och alla vettiga människor tar mina (felaktiga) hintar om att jag vill bli lämnad ifred och backar då såklart tillbaka. Och så sitter jag där själv med min blyghet...Åh, jag känner igen mig! Vet inte hur ofta jag gjort så.
Det som hjälpt mig är att tänka att andra inte vet att jag "borde" vara blyg, så de tycker inte att det är konstigt om jag tar plats osv. Om folk redan från början får bilden av mig som någon som tar lite mer plats, som är framåt och har lätt att prata m.m. så blir det lättare att sedan vara så. Därför försöker jag att i första möten med folk vara den som jag vill vara, försöker plocka fram de delar av mig själv som jag själv vill förstärka ungefär.
Det kanske inte fungerar för alla, men för mig hjälper det enormt mycket! Det gjorde tex att jag gick från att må illa av ångest inför högläsningar i skolan till att med lätthet kunna hålla i redovisningar och stå på scen och att jag kunde komma in i gruppen på jobbet och snabbt bli en självklar del i gänget där. När jag väl upptäcker att sådant går bra utan att någon ogillar mig/det jag gör, då blir det betydligt lättare att på riktigt slappna av i sådana situationer.
Jättebra tips! Men det svåra är att det här har blivit ett så invant mönster att ofta agerar jag innan jag hinner tänka. Även ibland när folk tar kontakt med mig reagerar jag med att dra mig undan fast jag jättegärna vill ha kontakt med dem. Jag försöker verkligen att vara mer framåt, men det är svårt när reaktionen kommer automatiskt innan jag hinner tänka efter. Och alla vettiga människor tar mina (felaktiga) hintar om att jag vill bli lämnad ifred och backar då såklart tillbaka. Och så sitter jag där själv med min blyghet...
Suck. Jag får väl bara fortsätta att öva och försöka tänka på hur jag beter mig och hoppas att jag någon dag lyckas komma åt och ändra den där ryggmärgsreflexen.
Åh, jag känner igen mig! Vet inte hur ofta jag gjort så.
Det som hjälpt mig är att tänka att andra inte vet att jag "borde" vara blyg, så de tycker inte att det är konstigt om jag tar plats osv. Om folk redan från början får bilden av mig som någon som tar lite mer plats, som är framåt och har lätt att prata m.m. så blir det lättare att sedan vara så. Därför försöker jag att i första möten med folk vara den som jag vill vara, försöker plocka fram de delar av mig själv som jag själv vill förstärka ungefär.
Det kanske inte fungerar för alla, men för mig hjälper det enormt mycket! Det gjorde tex att jag gick från att må illa av ångest inför högläsningar i skolan till att med lätthet kunna hålla i redovisningar och stå på scen och att jag kunde komma in i gruppen på jobbet och snabbt bli en självklar del i gänget där. När jag väl upptäcker att sådant går bra utan att någon ogillar mig/det jag gör, då blir det betydligt lättare att på riktigt slappna av i sådana situationer.
Låter som en lyckad helg!Nu har jag testat att dejta långt bort (2 h enkel resa) och att dricka alkohol på första dejten. Hädan efter är det en kaffe i Lund som gäller
Men det var nyttigt för mig om än jävligt dyrt så mycket sprit som vi drackSjukt rolig kille att dansa med (även om jag direkt insåg jag inte ville ses igen sedan) och vi hade väldigt lika musiksmak så blev ganska sent. Glömde laddaren så fick ha mobilen avstängd mesta tiden för att kunna hitta hem men det stressade mig inte så mycket som vanligt. Pallade inte åka hem mitt i natten så sov där, tog sängen helt fräckt och sov så länge jag ville, raka motsatsen till att jag alltid känner mig ivägen och plågat håller ut tills jag kommer hem igen. Och idag med 18 % kvar av batteriet tackade jag för mig och letade mig fram till tåget på egen hand utan att ens veta när det gick, men det var ju faktiskt inga problem (jag är ett sjukt planeringfreak annars haha). Nöjd med min personliga utveckling kom jag hem efter 24 h o ska nu till hästen
Vi hann btw med en sväng till Danmark också![]()
Ägnat helgen åt att vara bitter.
Min ihopskruvade fot sa upp sig i fredags och det var bara att stryka sig från lördagens tävling.
Bästis är på andra sidan jorden vilket betyder galen abstinens när vi inte kan messa hela tiden pga tidsskillnad
L har varit på kryssning och haft fylleslag med kompisar, gjorde inte saken bättre.
Tur jag har Ruben![]()
Låter typ som samma nivå jag haft på min helg, förutom att jag mest varit ledsen istället för bitter... Usch! Min bästis är i Sverige, exet har träffat en ny, mina andra kompisar är sura av någon anledning eller upptagna och två av tre hästar går inte att rida pga att hovis aldrig dök upp förra veckan.
Hoppast din fot vill börja jobba igen snart så du kan rida iaf!
Tinder killen har det börjat bli seriöst med. Vi har även börjat ha sex och jag är så BESVIKEN. Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. Sen verkar han inte va lika intresserad av sex som jag.. Jag tycker att sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Synd för jag tycker verkligen om honom. Men de märks han är 2 år yngre. Han kan inte laga mat utan lever på färdigmat. Jag försökte laga mat tillsammans med honom men han satt bara på en stol och tittade på. Finns det hopp att lära upp denna man tror ni?
Tinder killen har det börjat bli seriöst med. Vi har även börjat ha sex och jag är så BESVIKEN. Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. Sen verkar han inte va lika intresserad av sex som jag.. Jag tycker att sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Synd för jag tycker verkligen om honom. Men de märks han är 2 år yngre. Han kan inte laga mat utan lever på färdigmat. Jag försökte laga mat tillsammans med honom men han satt bara på en stol och tittade på. Finns det hopp att lära upp denna man tror ni?
Män är inte projekt. - Talesätt från Buke.Tinder killen har det börjat bli seriöst med. Vi har även börjat ha sex och jag är så BESVIKEN. Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. Sen verkar han inte va lika intresserad av sex som jag.. Jag tycker att sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Synd för jag tycker verkligen om honom. Men de märks han är 2 år yngre. Han kan inte laga mat utan lever på färdigmat. Jag försökte laga mat tillsammans med honom men han satt bara på en stol och tittade på. Finns det hopp att lära upp denna man tror ni?
Jag vill inte lära upp någon. Sen är det klart att man pratar om sexet för att göra det bättre men om killen är så ointresserad av dig hade jag skitit i det.
Nej.Tinder killen har det börjat bli seriöst med. Vi har även börjat ha sex och jag är så BESVIKEN. Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. Sen verkar han inte va lika intresserad av sex som jag.. Jag tycker att sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Synd för jag tycker verkligen om honom. Men de märks han är 2 år yngre. Han kan inte laga mat utan lever på färdigmat. Jag försökte laga mat tillsammans med honom men han satt bara på en stol och tittade på. Finns det hopp att lära upp denna man tror ni?
Lära upp går inte om genuint intresse inte finns, så NEJTinder killen har det börjat bli seriöst med. Vi har även börjat ha sex och jag är så BESVIKEN. Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. Sen verkar han inte va lika intresserad av sex som jag.. Jag tycker att sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Synd för jag tycker verkligen om honom. Men de märks han är 2 år yngre. Han kan inte laga mat utan lever på färdigmat. Jag försökte laga mat tillsammans med honom men han satt bara på en stol och tittade på. Finns det hopp att lära upp denna man tror ni?
Haha, denna diskution ang att lära upp någon i sängen och dålig sex fick mig att skriva till It igen....(Och nej, han var/är INTE dålig ifall någon undrar
)
Han är tydligen kvar i Norge fortfarande, får se om vi kan träffas innan han åker hem.
@Mallju håller med de andra att det måste finnas något interesse, men han låter mycket oerfaren.... hur gammal är han egentligen?