Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kväll bestämde jag mig för att det inte ska bli nåt med kollegan, J, som jag var osäker på. Åldersskillnaden och skillnaden i livssituation gör att det inte känns rimligt. Dessutom har jag testat att dejta en kollega tidigare och det är väl inte helt optimalt.

Passande nog var det en annan på jobbet som idag frågade om J uppvaktade mig (hennes ordval, men det lät så gulligt och gammaldags), svarade att nej det tror jag inte, varpå hon nämnde att J var känd på jobbet som en heart breaker.
Skönt tänkte jag, då behöver jag inte fundera mer. :)

Gud vad intressant det är med allt som bubblar upp hos mig själv iom dejtandet! Jag har varit singel i 2-3 år, lite beroende på hur man räknar, och det efter ett väldigt långt förhållande med ett jobbigt slut. Det tog ett tag att komma på fötter helt men jag har ändå relativt länge nu känt mig hel och stark och mått bra. Det har känts som att jag är färdig med det gamla s.a.s. Men det blir tydligt nu att det är enbart för att jag inte har tagit tag i det här med att ha en kärleksrelation :laugh:

En sak är till exempel hur sjukt jobbigt jag tycker att det vore att säga till någon som jag har träffat några gånger och haft trevligt med att jag inte vill ses mer. Jag har funderat på det med J (inte bestämt mig än dock) och jag blir helt gråtfärdig bara vid tanken. Det har väl att göra med att jag själv blev lämnad/ratad så himla många gånger (av samma person) så jag tänker hur jag själv kände vid alla de där "vi måste prata". Det var ju fritt fall, men självklart en helt annorlunda situation mot någon som man dejtat ett tag men inte har något annant band till. Jag måste bara få in det i mitt huvud :p

Och vad är det här med att vilja vara alla till lags hela tiden!! :rage:

Jag blir galen på mig själv ibland. Men förhoppningsvis går väl utvecklingen åt rätt håll.

Skriver f.ö. sjukt mycket med T. Han får mig att skratta och lyckas skriva gulliga saker som jag INTE avfärdar som en ryggmärgsreflex. Han har oroande bra skills när det gäller att plocka pluspoäng :love:

Kollegan har satt in en rejäl offensiv nu 😂
Jag tycker det är rätt festligt att han plötsligt blev så himla på. Men det är väl som snygga kollegan sa, man vill alltid ha det man inte kan få.
Jag är väldigt öppen med den här typen av grejer så L vet om det och verkar mest road av hans ansträngningar.

Farligt läge med F nu...
Har tyckt att han varit lite mer frekvent med messandet på sistone men jag har irriterats över att jag ens ska hålla på och lägga märke till och fundera över sånt. Nu sågs vi igår och hade det jättemysigt. Soft och roligt häng, och nånting kändes annorlunda mellan oss utan att jag riktigt kunde sätta fingret på det, men det fick det att börja bubbla lite i mig i alla fall. Det väckte den där känslan att bara vilja vara nära och ta på den andra och njuta av det utan att det handlar om kåthet. Det var härligt att känna så, och det var härligt att känna att min känsla möttes... Men jag vet ju inte, vi har inte pratat om det, och jag är rädd att det är nåt jag skapar i mitt huvud bara, att det inte alls är på väg åt det håll jag hoppas.
Det känns i alla fall som att nu kommer det här mellantinget inte att hålla så länge till. Jag är inte den som lyckas hålla käften om mina känslor (även om det ibland är smartare) eller stannar kvar i en frustrerad situation, så nu lär det bära av åt ena eller andra hållet snart. Läskigt.
Vi ses igen om några dagar, och jag ska visst få träffa hans mycket omtalade bästa kompis då vilket känns lite nervöst men roligt.

Gud vad intressant det är med allt som bubblar upp hos mig själv iom dejtandet! Jag har varit singel i 2-3 år, lite beroende på hur man räknar, och det efter ett väldigt långt förhållande med ett jobbigt slut. Det tog ett tag att komma på fötter helt men jag har ändå relativt länge nu känt mig hel och stark och mått bra. Det har känts som att jag är färdig med det gamla s.a.s. Men det blir tydligt nu att det är enbart för att jag inte har tagit tag i det här med att ha en kärleksrelation :laugh:

En sak är till exempel hur sjukt jobbigt jag tycker att det vore att säga till någon som jag har träffat några gånger och haft trevligt med att jag inte vill ses mer. Jag har funderat på det med J (inte bestämt mig än dock) och jag blir helt gråtfärdig bara vid tanken. Det har väl att göra med att jag själv blev lämnad/ratad så himla många gånger (av samma person) så jag tänker hur jag själv kände vid alla de där "vi måste prata". Det var ju fritt fall, men självklart en helt annorlunda situation mot någon som man dejtat ett tag men inte har något annant band till. Jag måste bara få in det i mitt huvud :p

Och vad är det här med att vilja vara alla till lags hela tiden!! :rage:

Jag blir galen på mig själv ibland. Men förhoppningsvis går väl utvecklingen åt rätt håll.

Skriver f.ö. sjukt mycket med T. Han får mig att skratta och lyckas skriva gulliga saker som jag INTE avfärdar som en ryggmärgsreflex. Han har oroande bra skills när det gäller att plocka pluspoäng :love:
Så bra det låter ändå! och så jättebra om du upptäckt vad du inte mår bra av (att försöka vara andra till lags hela tiden), då har du ju verkligen möjlighet att jobba på det så att du slipper vara sådan.

Jag kommer förbli singel livet ut verkar det som.
Var på konstmuseum, ser en väldigt attraktiv man (det är sällan jag ser sådana), jag försöker låta bli att stirra på honom och ställer mig och tittar på en tavla istället. Vet inte om han såg att jag spanade in honom, men han var på väg åt ett annat håll men gör sedan plötsligt en kovändning och ställer sig och tittar på samma tavla som jag. Hade ju i detta läge varit jättelätt att bara le mitt charmigaste leende och fälla någon kommentar om tavlan, eller åtminstone le lite blygt och hoppas att han tar initiativet till kontakt. Gissa vad jag gör? Blir vansinnigt blyg, får panik, vänder på klacken och går in i ett annat rum :banghead: :banghead: :banghead:

Var på konstmuseum, ser en väldigt attraktiv man (det är sällan jag ser sådana), jag försöker låta bli att stirra på honom och ställer mig och tittar på en tavla istället. Vet inte om han såg att jag spanade in honom, men han var på väg åt ett annat håll men gör sedan plötsligt en kovändning och ställer sig och tittar på samma tavla som jag. Hade ju i detta läge varit jättelätt att bara le mitt charmigaste leende och fälla någon kommentar om tavlan, eller åtminstone le lite blygt och hoppas att han tar initiativet till kontakt. Gissa vad jag gör? Blir vansinnigt blyg, får panik, vänder på klacken och går in i ett annat rum :banghead::banghead::banghead:

Äsch, träning ger färdighet! Tror nog de flesta av oss är där ibland?

Var på konstmuseum, ser en väldigt attraktiv man (det är sällan jag ser sådana), jag försöker låta bli att stirra på honom och ställer mig och tittar på en tavla istället. Vet inte om han såg att jag spanade in honom, men han var på väg åt ett annat håll men gör sedan plötsligt en kovändning och ställer sig och tittar på samma tavla som jag. Hade ju i detta läge varit jättelätt att bara le mitt charmigaste leende och fälla någon kommentar om tavlan, eller åtminstone le lite blygt och hoppas att han tar initiativet till kontakt. Gissa vad jag gör? Blir vansinnigt blyg, får panik, vänder på klacken och går in i ett annat rum :banghead::banghead::banghead:

Haha, låter bekannt! :angel::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 146
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 794
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka