Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Även fast man är oerfaren kan man ju vara lyhörd och visa respekt. Han verkar ju inte ens vilja förstå eller bry sig när du förklarar för honom.

Nä de tycker inte jag heller... Han är jättemysig och så annars ska alltid hålla om mig och ger mig komplimanger men just sex biten så är han värdelös. Känns som att ligga med en död fisk..

Tinder killen har det börjat bli seriöst med. Vi har även börjat ha sex och jag är så BESVIKEN. Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. Sen verkar han inte va lika intresserad av sex som jag.. Jag tycker att sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Synd för jag tycker verkligen om honom. Men de märks han är 2 år yngre. Han kan inte laga mat utan lever på färdigmat. Jag försökte laga mat tillsammans med honom men han satt bara på en stol och tittade på. Finns det hopp att lära upp denna man tror ni?
Men va drygt! Sällar mig till resten, det är nog inte idé. Förstår att du är besviken dock :(

Hm men vänta nu tjejer. Om det vore tvärt om, att @Mallju var en kille som klagade över att tjejen han dejtade var "som en död fisk" i sängen, skulle ni bara avfärda det och råda honom att ge upp förhållandet då med? Eller skulle ni istället råda honom att försöka jobba på det?

Om killen nu är så oerfaren och hans enda tidigare seksuella erfarenhet kanske även varit med en lika oerfaren tjej, så kanske han helt enkelt inte vet bättre?! Eller inte vågar testa något nytt utöver det han brukar..?

Jag tycker att om du verkligen gillar honom så ge det en chans att bättra sig. Det kanske behövs lite mer "styrd" aktivitet, t.ex. en sexlek? Eller att du börjar med att smeka dig själv inför honom och sedan "låter" honom "hjälpa till" men fortfarande med din njutning i fokus?

Hm men vänta nu tjejer. Om det vore tvärt om, att @Mallju var en kille som klagade över att tjejen han dejtade var "som en död fisk" i sängen, skulle ni bara avfärda det och råda honom att ge upp förhållandet då med? Eller skulle ni istället råda honom att försöka jobba på det?

Om killen nu är så oerfaren och hans enda tidigare seksuella erfarenhet kanske även varit med en lika oerfaren tjej, så kanske han helt enkelt inte vet bättre?! Eller inte vågar testa något nytt utöver det han brukar..?

Jag tycker att om du verkligen gillar honom så ge det en chans att bättra sig. Det kanske behövs lite mer "styrd" aktivitet, t.ex. en sexlek? Eller att du börjar med att smeka dig själv inför honom och sedan "låter" honom "hjälpa till" men fortfarande med din njutning i fokus?
Fast om nu @Mallju tedan visat och sagt hur hon vill ha det så har hon gjort allt man kan begära faktiskt. Och det spelar ingen roll vem som är av vilket kön. Även om det är en tjej som är oerfaren, är hon inte intresserad så är det ingen idé och det är ju oavsett om det gäller sex, städning, matlagning, teknikintresse.. är det något man vill dela och inte synkar på och den ena dessutom visar ointresse, då skulle jag inte orka lägga ner tid på det.

Hon skrev: " Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. "

Hur många fler chanser ska han ha?

Fast om nu @Mallju tedan visat och sagt hur hon vill ha det så har hon gjort allt man kan begära faktiskt. Och det spelar ingen roll vem som är av vilket kön. Även om det är en tjej som är oerfaren, är hon inte intresserad så är det ingen idé och det är ju oavsett om det gäller sex, städning, matlagning, teknikintresse.. är det något man vill dela och inte synkar på och den ena dessutom visar ointresse, då skulle jag inte orka lägga ner tid på det.

Visst, men vi vet ju inte om han faktiskt är ointeresserad eller om @Mallju bara uppfattat honom som det.

Får förtydliga - jag håller med om at "man" inte kan "begära" mer, men om hon själv känner att allt annat med killen är så bra att hon vill ge det en chans så skulle jag nog försöka en gång eller två till, men kanske med ett lite annat tilvägasätt.

Ja de är ingen tvekan om att killen är intresserad av mig. Det vet jag att han är, och vi har väldigt kul ihop så jag vill absolut ge han en chans. Men jag märker han är väldigt oerfaren och blir liksom obekväm om man pratar om sex. Vilket för mig är naturligt att prata om. De tog ganska lång tid innan vi ens hade sex då han tyckte de var bättre vi lärde känna varann först, vilket jag tycker är konstigt att de kommer ifrån en kille. Men han verkar ganska obekväm med sin kropp, kanske självförtroendet som behöver höjjas?

Om den man ligger med är som "en död fisk" i sängen skulle jag undra om personen verkligen vill ha sex, oavsett kön. För mig är det dock motsatsen till att bara köra på och inte bry sig om den andra partens njutning. Det senare är inte heller samma sak som att vara oerfaren och försöka men "inte få till det".

Tinder killen har det börjat bli seriöst med. Vi har även börjat ha sex och jag är så BESVIKEN. Han bryr sig inte alls om att jag ska komma och kör sin grej. Har sagt till honom att jag hade också velat komma, då frågar han jasså hur då. Förklarar hur jag lättast kommer men han försöker inte ens. Sen verkar han inte va lika intresserad av sex som jag.. Jag tycker att sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Synd för jag tycker verkligen om honom. Men de märks han är 2 år yngre. Han kan inte laga mat utan lever på färdigmat. Jag försökte laga mat tillsammans med honom men han satt bara på en stol och tittade på. Finns det hopp att lära upp denna man tror ni?
Just att han inte bryr sig hade fått mig att dumpa på en gång.

Just att han inte bryr sig hade fått mig att dumpa på en gång.

Instämmer. Klart att man kanske inte är så bra om man inte övat så mycket men de oerfarna jag varit med har varit intresserade av att jag också ska njuta och definitivt tagit åt sig av mina hintar :D

Sedan finns det givetvis de som är erfarna som också skiter i om jag njuter... de är ohjälpliga och har inte fått någon ny chans :meh:

Instämmer. Klart att man kanske inte är så bra om man inte övat så mycket men de oerfarna jag varit med har varit intresserade av att jag också ska njuta och definitivt tagit åt sig av mina hintar :D

Sedan finns det givetvis de som är erfarna som också skiter i om jag njuter... de är ohjälpliga och har inte fått någon ny chans :meh:
Men precis. Och det kan ju också vara så att den man är med bara varit med andra som är på ett helt annat sätt, så även om personen inte är oerfaren öht så blir det "nytt och lite fumligt" :)

Var hemma hos F igår. Var lite nervös innan, att det skulle kännas distanserat igen, att den goa känslan sist skulle varit inbillning. Det var fint att ses i alla fall och vi hamnade direkt i säng. Och så när vi ligger och eftermyser säger han "Du... jag tänkte på en grej..." Och så många gånger han har sagt så här det sen kommit typ "vad var det för skådespelare i den där filmen..." eller "äter du några vitaminer", så nu väntade jag mig inget viktigt, men så sa han "vill du att vi ska köra lite mer seriöst?". Jag blev lite förvånad och tyst först, sen konstaterade vi att vi båda fått känslor för varann och är färdiga med "prövotiden", så nu kör vi. Börjat prata lite om ifall vi ska träffa varandras kids snart och om möjligheten att byta barnhelg så vi får samma. Gick ut och tog ett par öl med hans kompis sen, det var kul.

Nu snurrar det ju i huvet här, och jag har inte sovit så bra i natt, men jag var nog lite förberedd på att den här känslan av småpanik skulle komma, då det är så det brukar vara när det plötsligt blir som man vill, och det brukar gå över när man får landa lite. Förälskelse är alltid starkast för mig när den har ett visst mått av ovisshet i sig, när det blir nåt tryggare försvinner udden. Men det blir också behagligt och skönt att slippa oron. Så är det ju också ovant att tänka att jag inte ska vara singel, att jag ska sluta med tinder, (och att jag inte ska skriva updates på buke om alla mina dejter ;) )
Men det här är ju vad jag vill, Ska bara landa lite som sagt, så känns nog det här riktigt mysigt och bra! :)

Var hemma hos F igår. Var lite nervös innan, att det skulle kännas distanserat igen, att den goa känslan sist skulle varit inbillning. Det var fint att ses i alla fall och vi hamnade direkt i säng. Och så när vi ligger och eftermyser säger han "Du... jag tänkte på en grej..." Och så många gånger han har sagt så här det sen kommit typ "vad var det för skådespelare i den där filmen..." eller "äter du några vitaminer", så nu väntade jag mig inget viktigt, men så sa han "vill du att vi ska köra lite mer seriöst?". Jag blev lite förvånad och tyst först, sen konstaterade vi att vi båda fått känslor för varann och är färdiga med "prövotiden", så nu kör vi. Börjat prata lite om ifall vi ska träffa varandras kids snart och om möjligheten att byta barnhelg så vi får samma. Gick ut och tog ett par öl med hans kompis sen, det var kul.

Nu snurrar det ju i huvet här, och jag har inte sovit så bra i natt, men jag var nog lite förberedd på att den här känslan av småpanik skulle komma, då det är så det brukar vara när det plötsligt blir som man vill, och det brukar gå över när man får landa lite. Förälskelse är alltid starkast för mig när den har ett visst mått av ovisshet i sig, när det blir nåt tryggare försvinner udden. Men det blir också behagligt och skönt att slippa oron. Så är det ju också ovant att tänka att jag inte ska vara singel, att jag ska sluta med tinder, (och att jag inte ska skriva updates på buke om alla mina dejter ;) )
Men det här är ju vad jag vill, Ska bara landa lite som sagt, så känns nog det här riktigt mysigt och bra! :)
ÅH, va härligt det låter :D (och, i brist på bättre uttryck) Grattis! :D

Nä de tycker inte jag heller... Han är jättemysig och så annars ska alltid hålla om mig och ger mig komplimanger men just sex biten så är han värdelös. Känns som att ligga med en död fisk..

Vill han ha sex? Känner han sig trygg med dig? Är han trygg i sexuella kontexter?

Hade verkligen inte gått vidare och haft sex med någon som kunde beskrivas som en död fisk. Generell regel: en människa som vill ha sex är inte passiv.

Jag håller med dig både om att det nog hade bemötts annorlunda om det var en användare här som hade beskrivit sig själv från hans perspektiv med möjliga anledningar som t.ex. att hon kände sig nervös eller oerfaren. Då hade det varit upp till killen att få henne att känna sig bekväm.

Om killen inte är helt korkad och han faktiskt verkar genuint intresserad och man själv är intresserad av honom som person så skulle jag hellre lägga ner tid på att man förstår varandra sexuellt än att dumpa bara pga det. Sex med en person man annars har kemi och klickar med är inte direkt hjärnkirurgi utan handlar om kommunikation och respekt och har man detta så kommer resten i princip alltid naturligt även om det kan ta lite tid.

Om kommunikationen och respekten finns eller inte måste man såklart bedöma och även om man är villig att lägga ner tiden men bra sex är inte direkt jättesvårt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 144
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 789
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka