Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte säker på att jag förstår. Varför tyder bristande svar på oärlighet?

Bra fråga. Men jag tycker så illa om det. Jag vill liksom kunna som steg 1 lita på att man har någon form av kommunikation. Alltså det räcker gott med ett tack men nej tack om man frågar i fall vederbörande vill ses igen. Men det kanske hänger ihop med att jag inser typ direkt om jag vill träffa någon mer eller inte? Försöker inse och tänka att det är inte lika för alla.

Nu är det är det alltså fine, jag fick ju ett svar. Då känns det bara lite trist för att jag gillade honom men inte alls mer än så. Det rör mig inte alls längre.

Nu har jag inte hängt med riktigt för att ha koll på hur mycket du och pianokillen träffats/haft kontakt, men kan du inte försöka se det som att det är intressant att träffa, prata och lära känna folk lite oavsett vad det leder till?

Själv tänker jag lite att även om de jag umgås med försvinner ur mitt liv imorgon, oavsett anledning, så har jag ändå haft det trevligt under tiden. Jag har fått upptäcka nya sidor hos andra, kanske hos mig själv, fått trevliga stunder som fått mig att må bra osv. Förut tänkte jag som du verkar göra, att det var jobbigt att lära känna nya personer just för att de kunde försvinna när som helst och såg det lite som "bortkastad tid" eller "ett svek" eller annat negativt om de sedan gjorde det. Men när jag slutade se det så, och istället fokuserade på att vara lite mer här och nu, inte tänka tusen år fram i tiden osv, då blev det dels lättare att träffa nya människor, dels lättare att hålla kontakten med befintliga bekantingar/vänner och dessutom kändes det som att de personer jag umgicks med, de ville hålla kontakten med mig längre tid.

Jo men absolut! Det tycker jag faktiskt numera (herre jösses 😂). Tror som sagt det hänger ihop med det jag skrev till @Milosari att jag inser omgående om det är någon jag vill lära känna mera eller inte. Jag känner inte att det är slöseri med tid men jag har lite svårt för att engagera mig lite halvhjärtat (för att inte bli ledsen om någon bara försvinner utan svar när som helst) och hur länge ska jag göra det liksom? Vi sågs 3 gånger och allt lät så himla bra från hans sida efter de första två och sedan inget svar på en halv vecka typ.

Oh. Jag är inte bra på det här med snapchat. Har både en ny matchning som är rätt intressant, och en person jag haft en "grej" med ett tag på snap nu. På deras initiativ. Men jag kan inte de sociala reglerna på snap. Känner mig antingen tråkig eller för på.

Har en annan dejt kanske på söndag efter matchen. Lite lagom sådär. men förlorar vi är man kanske på helt fel humör. Och är förkyld, måste repa mig fort.

Jag har en kollega som jag inte riktigt kan bli klok på om det finns något där, eller om jag läser in för mycket och gör egna tolkningar. Jag är liksom sämst på sånt. Han är 14 år äldre än jag och relativt nyskild.
Han jobbar tätt ihop med en annan kollega som jag sitter ihop med, så han kommer rätt ofta över för att prata, och har nämnt att han vill med och träna med mig på Friskis när han har barnfri vecka.
Idag var vi två iväg och åt lunch, på hans initiativ, och han ville betala. Kom in och pratade bl a om att bowla som han sen sa att det var längesen och att det skulle vara kul att göra snart igen, undrade om vi brukar ha AW ofta på avdelningen (han tillhör inte vår avdelning utan är inlånad) och kändes som att han helt enkelt vill hitta på nåt.
Det kan ju vara att han bara tycker att jag verkar rolig att hänga med, eller nåt mer. Jag kan inte själv heller bestämma om han bara är rolig att hänga med, eller om det är nåt mer. 14 år äldre och skild är väl inte vad jag har sett framför mig, men ja...
Nånting är det ändå med honom. Samtidigt som jag har varit så säker på att det skulle vara något på gång mellan honom och en annan kollega.
Nåja, den som lever får se. :)

Uhh, så pinsam dejt!
Jobbigaste dejten jag varit på hittills. Satt och drack vin och pratade, det hade varit trevligt om det inte vore så att jag fick ta allt socialt ansvar. Allt. Pratade inte jag och ställde frågor var det tyst, inga motfrågor eller starter på konversationer. Testade flera gånger att sitta tyst, men hände ingenting alls då. Så otroligt jobbig stämning.
Efter knappt en timma kollade jag på klockan och sa att jag lovat att träffa en kompis, drog efter det direkt hem.

Hon var söt i alla fall.

Min dejt igår var trevlig, men han var inte riktigt min typ, jag är inte så intresserad av att ses igen och han verkade inte heller så på. Däremot har jag tänkt lite på killen från i lördags, hör nog av mig till honom imorgon och kollar läget. Men jag tror jag ska ta det lugnt med tinder och nya dejter nu ett tag, sociala energin är inte alls på topp.

Uhh, så pinsam dejt!
Jobbigaste dejten jag varit på hittills. Satt och drack vin och pratade, det hade varit trevligt om det inte vore så att jag fick ta allt socialt ansvar. Allt. Pratade inte jag och ställde frågor var det tyst, inga motfrågor eller starter på konversationer. Testade flera gånger att sitta tyst, men hände ingenting alls då. Så otroligt jobbig stämning.
Efter knappt en timma kollade jag på klockan och sa att jag lovat att träffa en kompis, drog efter det direkt hem.

Hon var söt i alla fall.

Så jobbigt! Du verkar ha sjukt bra sociala skills å andra sidan :)

Jag har funderat lite mer och jag tror kanske det beror på att jag känner mig ganska beroende av ömsesidighet tillsammans med andra människor? Har så sjukt lätt att bli obekväm i alla möjliga situationer annars. Kanske är det vad jag upplever när jag uppenbarligen inte tolkat situationen liknande och det kommer fram i efterhand? Hmm. Vad gör man åt det förutom att försöka inte ta det så allvarligt (det går redan bättre men långsamt)?

Jag har en kollega som jag inte riktigt kan bli klok på om det finns något där, eller om jag läser in för mycket och gör egna tolkningar. Jag är liksom sämst på sånt. Han är 14 år äldre än jag och relativt nyskild.
Han jobbar tätt ihop med en annan kollega som jag sitter ihop med, så han kommer rätt ofta över för att prata, och har nämnt att han vill med och träna med mig på Friskis när han har barnfri vecka.
Idag var vi två iväg och åt lunch, på hans initiativ, och han ville betala. Kom in och pratade bl a om att bowla som han sen sa att det var längesen och att det skulle vara kul att göra snart igen, undrade om vi brukar ha AW ofta på avdelningen (han tillhör inte vår avdelning utan är inlånad) och kändes som att han helt enkelt vill hitta på nåt.
Det kan ju vara att han bara tycker att jag verkar rolig att hänga med, eller nåt mer. Jag kan inte själv heller bestämma om han bara är rolig att hänga med, eller om det är nåt mer. 14 år äldre och skild är väl inte vad jag har sett framför mig, men ja...
Nånting är det ändå med honom. Samtidigt som jag har varit så säker på att det skulle vara något på gång mellan honom och en annan kollega.
Nåja, den som lever får se. :)
Allt er du beskriver, med ety undantag, låter som en kollega som lika gärna bara vill vara trevlig. En person som bjuder på lunch, efter att ha föreslagit det bara för dig, känns dock som att något intresse finns. Han verkar ju än så länge både trevlig och vettig nog att inte råstöta på dig, så det låter smart att avvakta och se :)
(Sen finns det säkert personer som bjuder kollegor på lunch helt utan baktanke, men i detta sammanhanget tycker jag det låter som mer än så :) )
Uhh, så pinsam dejt!

Hon var söt i alla fall.

Fy va trist! Men bra att du avslutade det i vettig tid iaf :)

Med några dagars distans känns det faktiskt mycket bättre med L efter att ha träffat barnet.
Hen har vissa likheter med mig, lite disträ, pratar inte i onödan utan att vara blyg och harig. Hästar och hundar är dessutom favoritdjuren 😁

På tal om hundar så kan vi ibland prata framtid, lite halvseriöst och drömmigt för att det är kul. Inte för att vi planerar att flytta ihop.
Jag drömmer om hundar i stället för barn, orimligt många hundar 😂
L brukar bara sucka och konstatera att han hans framtida liv kommer bestå av att promenera hundar när jag är på jobbet 😁

Med några dagars distans känns det faktiskt mycket bättre med L efter att ha träffat barnet.
Hen har vissa likheter med mig, lite disträ, pratar inte i onödan utan att vara blyg och harig. Hästar och hundar är dessutom favoritdjuren 😁

På tal om hundar så kan vi ibland prata framtid, lite halvseriöst och drömmigt för att det är kul. Inte för att vi planerar att flytta ihop.
Jag drömmer om hundar i stället för barn, orimligt många hundar 😂
L brukar bara sucka och konstatera att han hans framtida liv kommer bestå av att promenera hundar när jag är på jobbet 😁
Tänk om det slutar med att du och unge är ute och tävlar och L tar hand om kenneln!

Krya på dig, @pepp!
@Bison vad kul att barnet var «okej». :)

Själv är jag lite deppig för tiden, har varit mycket strul med mina hästar i det sista och jag har verkligen ingen aning om hur jag ska lyckas flytta samt städa ur gården innan 1. Oktober. Finns typ ingen motivation för något.

Mäklaren skrev i dag och frågade hur det gick, men jag orkade knappt svara honom. Vill ha en kille/partner, men är inte sugen på att dejta.
It sa att han skulle höra av sig men det har han givetvis inte gjort. Och jag ids inte skriva till honom nu som han snart ska åka. Även exet har åkt iväg på långresa så jag kan inte ens få hit honom. Meh. :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 151
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 796
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 929
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 689
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka