Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina 5 cent

Om jag va du skulle jag nog sluta se frukostkillen med... Så som du sa nej till den andra som ville mer...
Jag tror du vill ha frukostkillen... Och att det här va ditt eget sätt att säga "nej jag vill inte alls" som en unge som vägrar ge efter... Och ge dej själv rätt i att du inte förtjänar honom...
Så sluta se honom och se hur länge du pallar att inte se honom... Pallar du att inte se honom ja då är du inte så intresserad. Om du ger upp efter ett tag för att du saknar honom får du ta de från de... MEN det känns helt klart som att han även om han sagt annat ÄR intresserad... Och då är du ju i samma sits som han du ville veta mer om MEN ändå se andra ändå...
Här har du bara sett frukostkillen ett tag och nu "tog snedsteg" bara för att..

Ett dåligt exempel
Men hade en kk som jag träffat i ca 3 mån. Hade sex på fyllan med en annan. Som jag såklart berätta för kkn som blev JÄTTELEDSEN, då kröp de ju fram att han fått känslor.
Jag såg de ju inte så ... Vi va ju bara kk... Efter de ville han inte kalla de bara kk längre... Jag va inte kär i honom men vi va ihop till och från i 1,5 år... Innan jag såg att de inte funka då han verkligen va mer intresserad än jag nånsinn skulle bli... Och gjorde därför slut.
Nu klagar han inte på vår tid. Men de va ju inte rätt... Även om killen va "perfekt" på pappret...

Det här beslutet är ju bara nåt du kan ta...
Och jag måste erkänna "ge hit frukostkillen" :p :)
Jag har jättesvårt att läsa din text :o

@Singoalla, jag tycker också det låter som att du beter dig på ett sätt som "ska ge dig rätt", alltså att han ska bli för bra för dig så som du säger trots att han egentligen inte är det när du är sådan som du vill vara och verkar må bra av att vara. Tror du att det kan vara så? Kan du i så fall prata med den här killen om det så att du dels kan släppa på spärrarna lite och våga slappna av lite mer, och dels få honom att förstå dig bättre? Kanske skulle det hjälpa.

Det vore ju en sak om du betedde dig såhär och trivdes med det, men eftersom du skriver flera gånger att du inte gillar det beteendet så verkar det ju mer vara något som liknar en tvångstanke, att det är så du ska göra för det är så som relationer brukar vara osv?

Är det inte lite trist att hacka på hur korrekt/icke korrekt någon skriver?
Fast jag menade inte så. @corzette brukar skriva mycket tydligt, korrekt skriftspråk. Hade hon aldrig gjort det, vore det givetvis fult av mig, men som sagt har hon förut skrivit mycket tydligare.

Fast jag menade inte så. @corzette brukar skriva mycket tydligt, korrekt skriftspråk. Hade hon aldrig gjort det, vore det givetvis fult av mig, men som sagt har hon förut skrivit mycket tydligare.

Då ber jag om ursäkt för mina kommentarer ... Vet inte varför just det inlägget blev svårläst för dej.. Men skriver alltid "så här" (trodde jag iaf)
Får hoppas du kan läsa det jag skriver hädanefter...

Tack för er input om helgen. Jag läser era inlägg noggrant och reflekterar. Jag tror att oavsett anledning som kommer helgens agerande från någon "jag vill inte det här" impuls. Jag hade redan träffat frukostkillen tre dagar den veckan och mina vänner är tokiga i honom. Själv kan jag inte hitta ett enda fel på honom. Jag fick någon akut "NEJ!" känsla där i vimlet och agerade impulsivt och dumt efter den. Sen vet jag inte om den nej-känslan kommer från någonting destruktivt, att jag sabbar för mig själv. Eller om jag helt enkelt ville sätta stopp på den utvecklingen som den här relationen går emot. Men jag är som sagt ställd för jag brukar inte såra människor, det här är nog faktiskt det elakaste jag gjort mot någon. Sedan har jag såklart dumpat folk som blivit ledsna, men jag brukar alltid ha stor respekt för folks känslor och känner inte alls igen det här beteendet.

Jag verkar i alla fall ta hårdare på det än vad frukostkillen själv gör. Han var arg i lördags natt, men efter att vi pratat om det jag och bett om ursäkt så verkar han ha lämnat det där. Jag berättade att jag inte alls känner igen mig själv i det här, och att jag tar hårt på att ha agerat så respektlöst mot honom. Jag förklarade också att det inte hade att göra med att jag hellre ville vara med någon annan den natten, utan att det beslutet kommer någon annanstans ifrån som jag inte riktigt får grepp om. Han verkar tillfreds med det svaret, och märkte nog att jag verkligen inte har en lättvindig inställning till det hela. Sjukt imponerad över hans sätt att hantera situationen, vilket blir ytterligare en guldstjärna i potten av egenskaper som den karl besitter - förmåga att hantera mig när jag är som värst, och att agera logiskt och respektfullt i konflikt.

Julbord i fredags då... Herregud vilken känslomässig bergodalbana säger jag bara. Jag hade verkligen så himla trevligt och roligt, så i slutändan blev det en fantastisk kväll. Men det blev nog sammanlagt två timmars prat med kollegan..

Kvällen började riktigt bra, jag och tjejkompisen gjorde oss iordning hos henne innan vi drog till lokalen. Outfiten, håret och sminket blev helt perfekt :cool: Vi anlände innan grabbgänget, hann hälsa på alla och sätta oss lagom tills dom stegade in. Jag blev mycket nöjd när jag såg att kollegan fastnade med blicken på mig och kom fram och hälsade på en gång :D

Efter vi hade käkat så drog alla ner till trubaduren (här började jag bli skapligt onykter..). Kollegan och jag hamnade brevid varandra efter en stund. Jag kommer inte riktigt ihåg hur diskussionen började men jag har för mig att det var han som började prata om när jag ifrågasatte honom (frågade om det hänt nått). Han berättade verkligen allt, det fanns inga filter utan han var helt ärlig och släppte fram allt han hade tänkt på. Det var som jag hade trott, han hade börjat dra sig undan för att han trodde att jag hade blivit kär i honom, han ville inte såra mig och blabla. Jag berättade att jag blivit rätt ledsen och jäkligt frustrerad över att han hade lagt orden i min mun och inte låtit mig komma till tals.

Det var otroligt jobbigt prat men jag kände att jag fick möjlighet att förklara och berätta om hur jag tänkte och kände. Han lyssnade fantastiskt bra och tog till sig!

Imellan pratet så dansade vi även en hel del i lokalen och drog vidare till stan till ett schlagerställe :love: Han och jag tog ett bord när vi kom dit och satt säkert en timme. Vi kom in på ämnet förhållande och kom väl egentligen inte fram till någonting förutom att vi båda inte vill råka skynda fram något. Jag började inse (efter att han säkert 10 ggr sagt "du får inte börja tycka om mig") att det nog inte var jag som lutade mot att bli kär utan det förmodligen är han som trillat dit. Vilket jag även nämnde och fick ett förvirrat glatt leende tillbaka :p

Sov hos honom den kvällen och det blev bara mys, inget sex. Mycket nöjd och det ska bli spännande att se vad som kommer hända framöver :D

Julbord i fredags då... Herregud vilken känslomässig bergodalbana säger jag bara. Jag hade verkligen så himla trevligt och roligt, så i slutändan blev det en fantastisk kväll. Men det blev nog sammanlagt två timmars prat med kollegan..

Kvällen började riktigt bra, jag och tjejkompisen gjorde oss iordning hos henne innan vi drog till lokalen. Outfiten, håret och sminket blev helt perfekt :cool: Vi anlände innan grabbgänget, hann hälsa på alla och sätta oss lagom tills dom stegade in. Jag blev mycket nöjd när jag såg att kollegan fastnade med blicken på mig och kom fram och hälsade på en gång :D

Efter vi hade käkat så drog alla ner till trubaduren (här började jag bli skapligt onykter..). Kollegan och jag hamnade brevid varandra efter en stund. Jag kommer inte riktigt ihåg hur diskussionen började men jag har för mig att det var han som började prata om när jag ifrågasatte honom (frågade om det hänt nått). Han berättade verkligen allt, det fanns inga filter utan han var helt ärlig och släppte fram allt han hade tänkt på. Det var som jag hade trott, han hade börjat dra sig undan för att han trodde att jag hade blivit kär i honom, han ville inte såra mig och blabla. Jag berättade att jag blivit rätt ledsen och jäkligt frustrerad över att han hade lagt orden i min mun och inte låtit mig komma till tals.

Det var otroligt jobbigt prat men jag kände att jag fick möjlighet att förklara och berätta om hur jag tänkte och kände. Han lyssnade fantastiskt bra och tog till sig!

Imellan pratet så dansade vi även en hel del i lokalen och drog vidare till stan till ett schlagerställe :love: Han och jag tog ett bord när vi kom dit och satt säkert en timme. Vi kom in på ämnet förhållande och kom väl egentligen inte fram till någonting förutom att vi båda inte vill råka skynda fram något. Jag började inse (efter att han säkert 10 ggr sagt "du får inte börja tycka om mig") att det nog inte var jag som lutade mot att bli kär utan det förmodligen är han som trillat dit. Vilket jag även nämnde och fick ett förvirrat glatt leende tillbaka :p

Sov hos honom den kvällen och det blev bara mys, inget sex. Mycket nöjd och det ska bli spännande att se vad som kommer hända framöver :D

Vad skönt att det ordnade upp sig! :)

Det är ett mirakel att han fortfarande vill träffa mig. Nu står han och lagar mat i mitt kök så, nej du får han inte :p Jag tror jag vill fortsätta på samma bana som vi har, att bara hänga. Sen vart det leder vet jag inte, och jag vet inte riktigt vad jag känner för honom. Men jag känner mig definitivt öppen för att ta reda på det.

Jag tror du är livrädd. Jag och min sambo höll på som ni.
Det som fick mig att våga den gången var att jag gången innan inte vågade, jag miste min första kärlek och det ångrade jag som F-n! Det gick inte över, det kändes aldrig som skitsamma.
Så när jag träffade min sambo bestämde jag mig för att det kanske går åt skogen men det ska inte vara pga jag inte vågade. Han var livrädd men tog också mod till sig.

Man måste våga. Man kan bränna sig men att förlora en riktig kärlek pga feghet är så mycket värre. Ge dig en chans att kolla vart detta tar vägen iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 967
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 396
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 502
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈