Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror du är livrädd. Jag och min sambo höll på som ni.
Det som fick mig att våga den gången var att jag gången innan inte vågade, jag miste min första kärlek och det ångrade jag som F-n! Det gick inte över, det kändes aldrig som skitsamma.
Så när jag träffade min sambo bestämde jag mig för att det kanske går åt skogen men det ska inte vara pga jag inte vågade. Han var livrädd men tog också mod till sig.

Man måste våga. Man kan bränna sig men att förlora en riktig kärlek pga feghet är så mycket värre. Ge dig en chans att kolla vart detta tar vägen iaf.

Jag håller med dig. Jag är bara rädd för att min olycka kommer att komma i en långsam normaliseringsprocess. Inte främst att det kommer att gå åt skogen. Att bli bränd känns inte hälften så läskigt som en att fastna i någonting som inte gör mig lycklig, och som jag kommer hänga kvar i p.g.a brist på bättre vetande. Det är också svårt att ge någonting en ärlig chans när varenda liten cell skriker "fly" så fort han håller om mig lite för länge, och jag kan som sagt inte alls skilja på om känslan kommer från ren rädsla eller att det faktiskt inte känns helt rätt :(

Har du lätt att hamna där?
jag kan rätt lätt avgöra om jag tycker det är skönt när han går hem eller om jag snarare vill att han stannar. Min sambo var inte sådär "WOW!!" men jag insåg att jag aldrig kände att jag "stod ut" med honom utan han var alltid bekväm att ha runt mig. Så är det än idag, de flesta människor gör mig obekväm efter en stund men aldrig han.

Har du lätt att hamna där?
jag kan rätt lätt avgöra om jag tycker det är skönt när han går hem eller om jag snarare vill att han stannar. Min sambo var inte sådär "WOW!!" men jag insåg att jag aldrig kände att jag "stod ut" med honom utan han var alltid bekväm att ha runt mig. Så är det än idag, de flesta människor gör mig obekväm efter en stund men aldrig han.

Lätt vet jag inte, men just i kärleksrelationer så kan jag nog bli rätt envis. Jag vill hålla ihop med den jag delar mitt liv med, även om det historiskt sett inte visat sig vara optimalt.

När jag träffade M så kände jag "WOW!" och hade inte en tanke på att backa. Han är stökig, det var berg och dalbana och vi hade kul. Ibland söker jag mig till människor som agerar som en elektrisk stöt på livet. Det smäller till, gör ont och pirrar samtidigt. Samma blodade tand som gjorde sig påmind i lördags natt när allt kändes för bra och tryggt. Jag vet inte, jag kanske inte är mogen nog för en kille som frukostkillen?

Eller så vill du bara inte ha en frukostkille?
jag försökte ta ett vuxet jobb, ett där man arbetar lagom mycket, tjänar lagom mycket och skulle lägga lagom mycket energi. Jag fick krupp och bytte tillbaka till ett kaosjobb efter 1,5 år.
Man är den man är.

Precis, och det är väl lite där någonstans jag försöker orientera mig just nu. Vad jag känner på riktigt, och vad jag känner för att det är ett försvar.

Och där bröts lugnet :banghead: min kompis råkade säga till kollegan att någon på jobbet hade trott att jag var ihop med en av cheferna och det såg ut som att marken brast under fötterna på honom..

Bahaha. Idag mötte hade jag chans att haffa yogakillen efteråt, 2 gånger.

Först när jag skulle ta på mig skorna och sen mötte jag och min kompis honom när han hade handlat.
Han hade hörlurar i båda gångerna och jag fegade ur totalt :banghead: :cautious:

Jaja. Bättre lycka nästa gång :D

Sj var lika sweet som vanligt. Skrev till mig innan han ens kommit ut ur stan :p
Det är väl egentligen bara det som är orosmomentet.
Vi har väldigt mycket kontakt, jag tycker det är kul och jag hoppas han tänker likadant och inte håller på att bli kär.
Har sagt till honom att jag är lika känslosam som en sten och inte tror på varken kärlek eller förhållanden.

Promenadkillen ger verkligen skäl för sitt namn. Vi skulle spana in stans julbelysning, och det slutade med 3,5 timmars promenad. När vi vandrat klart blev det för sent för att gå hem till nån.
Nästa gång måste det hända något, så jag får känna på attraktionen, annars kommer han nog hamna i kompisfacket.

Alltså min kollega. Vi spelar worfeud tillsammans.

Igår kände jag inte för att spela alls mot nån.

Idag när han kom frågade jag om han fått mitt meddelande där (att det fanns bullar i min skrubb han skulle ta med)
Surt svarar han "Jaså, så du spelar nu"
Jag: Ja, jag kände inte för att spela igår alls.
Han: Nähä, varför inte? Blev du sur??
Jag: Nä varför skulle jag blivit det?
(Han har tagit bort mig från Facebook, kunde inte bry mig mindre...)
Han: Nä just det
Sen satt vi bara tysta medans jag försökte hålla mig från fnitter.. :D

Alltså jag blir bara så full i skratt. Han är så jäkla konstig!

Alltså min kollega. Vi spelar worfeud tillsammans.

Igår kände jag inte för att spela alls mot nån.

Idag när han kom frågade jag om han fått mitt meddelande där (att det fanns bullar i min skrubb han skulle ta med)
Surt svarar han "Jaså, så du spelar nu"
Jag: Ja, jag kände inte för att spela igår alls.
Han: Nähä, varför inte? Blev du sur??
Jag: Nä varför skulle jag blivit det?
(Han har tagit bort mig från Facebook, kunde inte bry mig mindre...)
Han: Nä just det
Sen satt vi bara tysta medans jag försökte hålla mig från fnitter.. :D

Alltså jag blir bara så full i skratt. Han är så jäkla konstig!

Låter skitmärklig :cautious: :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 693
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 954
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 366
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 491
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka